کد خبر 1539080
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
پایان حکومت خاندان کویتی بر شورای المپیک آسیا

شیخ طلال برادر شیخ احمد فهد اجازه نامزدی مجدد در انتخابات شورای المپیک آسیا را ندارد.

به گزارش مشرق، انتخابات شورای المپیک آسیا تیرماه در بانکوک برگزار شد و در یک انتخابات جنجالی شیخ طلال برادر شیخ احمد فهد به عنوان رییس شورای المپیک آسیا انتخاب شد. کمیته بین المللی المپیک در مرداد شیخ کویتی را بر کنار و اعلام کرد، این انتخابات را به دلیل دخالت شیخ احمد قبول ندارد. کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد، شیخ احمد با وجود اینکه تعلیق بود، در جریان انتخابات شورای المپیک آسیا برخلاف هشدار کمیسیون اخلاق کمیته بین المللی المپیک به تایلند سفر کرد و گفته می‌شود برای انتخاب برادرش لابی کرده است.

اکنون نیز در تازه‌ترین اتفاق، شیخ طلال اجازه حضور مجدد در انتخابات شورای المپیک آسیا را ندارد.

سایت Inside the games در این مورد نوشت: شیخ طلال فهد از نامزدی مجدد در انتخابات ریاست شورای المپیک آسیا ( OCA ) منع شد. این تصمیم به معنی پایان حکومت خاندان فهد الصباح بر شورای المپیک آسیا است. از سال ۱۹۸۲ شورای المپیک آسیا تحت ریاست خاندان الصباح بوده است.

شیخ احمد و شیخ طلال ماه گذشته هر دو علیه تصمیمات IOC به دادگاه حکمیت ورزش (CAS) اعتراض کردند. شیخ طلال در طول تحقیقات در مورد انتخابات، با کمیته بین‌المللی المپیک همکاری نکرد و مدعی شد که ابتدا منتظر نتیجه جلسه در دادگاه CAS است.

حسین المسلم رییس فدراسیون جهانی شنا اصلی‌ترین رقیب شیخ طلال بود که به نظر می‌رسد مجددا در انتخابات ریاست شورای المپیک آسیا کاندیدا شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس