کد خبر 1538974
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۰

به گزارش مشرق، محمدمهدی سلامی پوریان در کانال تلگرامی فحوا نوشت:

‏‏جنگ غزه و جنایات دامنه‌دار صهیونیست‌ها در این جنگ، جهانیان را به واکنش‌های اعتراضیِ متعددی واداشت؛ به‌نحوی‌که به‌عنوان نمونه، برخی سیاستمداران، روزنامه‌نگاران یا هنرمندان در اقصی‌نقاط جهان - فارغ از دیانت یا ملیتشان - چاره را در آن دیدند که از مناصب خود استعفا دهند؛ چرا که گمان می‌کردند سازمان یا نهاد متبوعشان، شریک جرم رژیم صهیونیستی بوده و بقای آن‌ها در آن منصب، شراکت در جنایت است.

چند نفر از آنان که برای ایستادن کنار غزه، از پست خود کنار رفتند:

‌۱. مدیر امور عمومی و کنگرۀ دفتر امور سیاسی و نظامیِ وزارت خارجۀ آمریکا، در اعتراض به کمک‌های نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی، از سِمت خود استعفا داد. جاش پُل، در حساب خود در شبکۀ لینکدین نوشت: «نمی‌توانم ادامۀ کار در شغلی را بپذیرم که در قتل غیرنظامیان فلسطینی سهیم است.»

۲. لارا فریدمن، رئیس بنیاد صلح خاورمیانه (FMEP) - واقع در واشنگتن.دی.سی ـ و از متخصصان سیاست خارجۀ آمریکا در پروندۀ منازعۀ اسرائیل - فلسطین، به سبب همکاری دولت بایدن با دشمنان مردم غزه، از منصب خود کناره‌گیری کرد.

۳. بسام بونِنّی، خبرنگار دفتر #بی_بی_سی در شمال آفریقا، پس از پوشش خبری جانبدارانۀ این بنگاه خبرپراکنی به نفع دشمن صهیونیست، از این بنگاه خبری استعفا داد.

۴. لطفی بوشناق، هنرمند تونسی و سفیر حسن‌نیت #سازمان_ملل_متحد، در اعتراض به آنچه که وی «سکوت هولناک» این سازمان در قبال جنایات رخ‌داده در حق شهروندان فلسطینی خواند، از این عنوان کناره گرفت.

این‌ها نمونه‌های کوچکی از رفتارهای نمادینِ آزادی‌خواهان در سراسر جهان بود که با اقدام بهنگام خود، ایستادن در کنار مظلوم را به کارکردن - به هر قیمتی - برای ظالم یا حامی او ترجیح دادند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    0 0
    بابا مزخرفات این تویترچی ها رو پخش نکنید!توهمات بدون واقعيت یا آرزوهای خود را می نویسند! تا امروز هیچ کدومشون درست از آب درنیامده
  • IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    1 0
    سلام برفلسطی و سلام بر غزه مقوم و سلام بر فرشتگان مقاوم و مجاهد و مظلوم غزه که پنجه در پنجه اهریمن صهیونیست کشیدن
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    2 0
    رسوایی اش بماند برای حیوانات غرب پرست مدافع اسرائیل
    • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
      0 0
      بل هم اضل بوالله...
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    3 4
    لعنت ابدی بر رژیم آپارتاید کودکش صهیونیسم
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    0 0
    ولی ما سربازان اسرائیل در تلگرام و اینستا بهمراه گاوهای ماهواره تا آخر در کنار اسرائیل هستیم ولو اسرائیل روزی 400 زن و بچه فلسطینی را سلاخی کنه. ما برای سکته مهسا کومله قرشمال بازی درآوردیم ولی برای قتل عام روزی 400 فلسطینی ساکتیم. آخه ما نه حرومزاده ایم نه بیشرف!
  • ایرانی IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    0 0
    شرف اون دو امریکایی از بعضی هاتوایران خیلی بیشتره
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    0 0
    شریک جرم اسرائیل بودن افتخار بایدن است افتخار غربی هاست کار سازمان ملل است کار بعضی از کشور های خود فروخته وخائن عربی است کار اصلاح طلبان منافق بی همه چیز است اینها چگونه می توانند شریک جرم اسرائیل نباشند؟
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    0 0
    دودولتی
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    0 0
    یک تسبیح بردار دراضاع هرمرگ براسراعیل دوبار بگو لعن برسرمایههای اسراعیل درایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس