رنگرز: در انتخابی کشتی فرنگی به دنبال عدالت بودیم/ گرایی در کشتی دنیا صاحب سبک است

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی به چرخه انتخابی تیم ملی اشاره کرد و گفت: در یک سال گذشته چرخه انتخابی تیم ملی را به گونه‌ای تعریف کردیم تا عدالت رعایت شود.

به گزارش مشرق، نشست خبری سرمربیان تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی امروز (یکشنبه) در محل ساختمان این فدراسیون برگزار شد. در این نشست ابراهیم مهربان دبیر فدراسیون، حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی و پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در خصوص نتایج کشتی در رقابت‌های جهانی، بازی‌های آسیایی و برنامه تیم تا المپیک پاسخگوی خبرنگاران بودند.

حسن رنگرز در این نشست گفت: بیش از یک سال است در خدمت تیم ملی فرنگی هستم، اتفاقات خوبی رخ داده و با توجه به بضاعت ما در کشتی فرنگی نتایج درخشانی از جمله قهرمانی در جام جهانی باکو، قهرمانی آسیا و نایب قهرمانی جهان گرفتیم. در یکسال گذشته چرخه انتخابی را تعریف کردیم و تلاش این بود عدالت رعایت شود.

وی با بیان اینکه نسبت به سال گذشته ۲ پله صعود داشتیم افزود: سال قبل از المپیک مسابقات بسیار سخت است، اما نتایج خوبی گرفتیم و در کمترین زمان به چین رفتیم که نتایج خوبی کسب شد و می‌توانستیم چهار طلا کسب کنیم. با توجه به آمار و ارقام این نتایج نسبت به گذشته بهتر بود.

انتخابی اوزان المپیکی با غیرالمپیکی متفاوت خواهد بود

دارنده طلای پیکارهای قهرمانی جهان در خصوص چرخه انتخابی تیم ملی نیز گفت: چرخه انتخابی کشتی فرنگی و آزاد کاملا متفاوت است. ما در کشتی فرنگی از داشته‌های خود، بهترین استفاده را خواهیم کرد و باید از آنان نیز حراست کنیم. برای المپیک و موفقیت در آن نیاز به یک برنامه چهار ساله است. در چرخه انتخابی تلاش خواهیم کرد شرایط اوزان المپیکی و غیرالمپیکی متفاوت باشد.

از عملکرد علیزاده گله‌مندم

وی در خصوص نتایج ناصر علیزاده نماینده وزن ۸۷ کیلوگرم کشورمان نیز گفت: از عملکرد علیزاده گله‌مند هستیم. ناصر در انتخابی بسیار خوب است اما در رقابت‌های بزرگ متاسفانه عملکرد چشمگیری ندارد. توقع این بود که او در قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی نتایج خوب را تکرار کند اما اینگونه نبود.

رنگرز گفت: کسب سهمیه در مسابقات جهانی تاثیر زیادی در آمادگی کشتی‌گیران برای المپیک دارد. البته کار در المپیک بسیار دشوار است و سطح بسیار بالاتری از جهانی دارد. نتایج در المپیک قابل پیش‌بینی نیست. کشتی در پاریس نقش مهمی دارد. امیدوارم قهرمانان ما بهترین عملکرد داشته باشیم.

محمدعلی گرایی تعلیق نیست

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی همچنین در خصوص شرایط محمدعلی گرایی نیز گفت: اتفاقاتی در خلال رقابت جهانی رخ داد. محمد علی تعلیق نیست بلکه ایمیلی به ما رسیده که در خصوص آن اتفاقات توضیح دهیم. فدراسیون از تمام ظرفیت حقوقی خود برای رفع مشکل استفاده خواهد کرد. گرایی از بهترین‌های ما است و شاید رفتارش تحت تاثیر هیجان و استرس مسابقات بود.

محمدرضا در کشتی جهان صاحب سبک است

رنگرز در خصوص عملکرد محمدرضا گرایی نیز افزود: وزن کم کردن از مهمترین مشکلات گرایی است و روی عملکرد وی تاثیر منفی دارد. گرایی از صاحب سبک‌های کشتی فرنگی دنیا است. او باید به نحو درست وزن خود را کم کند. همچنین در کنار رضا، علی گرایی در وزن المپیکی حضور دارد که باید در چرخه باشد در این وزن قهرمانان زیادی حضور دارند و کار را سخت کرده است.

وی همچنین در خصوص ابطال انتخابات نیز گفت: انتخابات فدراسیون کشتی با اساسنامه جهانی برگزار شده است. جامعه گوش‌شکسته در سال منتهی به المپیک برای موفقیت این رشته باید تلاش کنند و از حاشیه‌سازی بپرهیزند چون بار کاروان ورزشی ایران بر دوش کشتی است.

رنگرز در خصوص هدفگذاری خود در بلگراد گفت: قهرمانی جهان هم تیمی و هم انفرادی بسیار مهم است و من نیز هدف‌گذاری داشتم. برخی از کشتی‌گیران ما آن‌گونه که لازم بود در دیدارهای حساس نتوانستند خوب ظاهر شوند. فراموش نکنیم سنگین‌ترین مسابقات جهانی بود و در آن سهمیه المپیک داده می‌شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس