داریو کونکا

شاید کمتر کسی بداند که داریو کونکا آرژانتینی زمانی سومین بازیکن پردرآمد فوتبال دنیا پس از کریستیانو رونالدو و لیونل مسی بوده است.

به گزارش مشرق، اگر به سال ۲۰۱۱ برگردیم، کونکا پس از درخشش در باشگاه فلومیننزه برزیل توانست نقشی کلیدی در اولین قهرمانی این تیم در لیگ برزیل از سال ۱۹۸۴ تا آن زمان داشته باشد و در سالهای ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ نیز عنوان بهترین بازیکن لیگ برزیل را کسب کرده بود. درخشش این بازیکن باعث شده بود تا بسیاری از باشگاه های دنیا به سراغ خرید او بروند.

کونکا با وجود پیشنهادهایی که از فوتبال اروپا دریافت کرده بود، تصمیم گرفت که به باشگاه گوانگژو اورگرانده در لیگ چین ملحق شود و قراردادی دو سال و نیمه با دستمزد هفتگی ۱۷۰ هزار پوند (حدود سالانه ده میلیون دلار)  دریافت کند و به سومین بازیکن پردرآمد دنیا در آن زمان پس از لیونل مسی و کریتسیانو رونالدو تبدیل شود.

در حالی که رونالدو و مسی برای کسب توپ طلا می جنگیدند، کونکا در سه فصل حضور در لیگ  چین ۹۹ بازی داشت و ۵۴ گل زد. کونکا البته لحظات دشواری را هم در باشگاهش داشت و انتقادش از یکی از تصمیم های مربی باعث شد تا توسط باشگاهش از حضور در ۹ بازی محروم شود. 

کونکا در دوران حضورش در گوانگژو سه بار قهرمان لیگ چین شد و به قهرمانی آسیا دست پیدا کرد. او بعد از آن راهی فلومیننزه شد که دستمزدش در باشگاه برزیلی به هفته ای هشت هزار پوند رسید! کونکا کمی بعد با نظر اسون گوران اریکسون به فوتبال چین برگشت تا برای باشگاه شانگهای SIPG بازی کند. اریکسن در مودش گفته بود:"کونکا شبیه مسی است. هر دو چپ پا هستند و خوب دریبل می زنند و گلهای زیادی هم می زنند. بیش از هر بازیکنی به دنبال خرید او بودند."

کونکا در سال ۲۰۱۹ در سن ۳۶ سالگی از فوتبال بازنشسته شد که در دوران فوتبالش بیش از ۵۰ میلیون پوند درآمد کسب کرد هر چند که هرگز برای تیم ملی آرژانتین بازی نکرد!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس