کد خبر 1538224
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷
موضع گیری بن فرحان درباره تحولات غزه

وزیر خارجه عربستان به موضع گیری درباره تحولات نوار غزه پرداخت و بر ضرورت آتش بس تاکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از العربیه، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان بر اهمیت نیاز به آتش بس در غزه و ورود کمک های بشردوستانه تاکید کرد.

وی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه اندونزی پس از پایان نشست شورای همکاری خلیج فارس و کشورهای جنوب شرق آسیا در ریاض گفت: در بیانیه مشترک بر این مساله تاکید کردیم و من معتقدم این امر بسیار مهم و مثبت است و بر این باورم، این موضع قوی از سوی ما است تا به روندهای عادلانه صلح برسیم و بتوانیم الگویی برای جهان در راستای اهمیت منافع همه باشیم.

وزیر خارجه عربستان بیان کرد که توافق شد نشست شورای همکاری خلیج فارس و آ سه آن هر دو سال یک بار برگزار شود.

ریتو مارسودی، وزیر خارجه اندونزی نیز اعلام کرد: امروز پلی قوی میان دو منطقه ایجاد می کنیم و همکاری مان را در راستای منافع دو ملت گسترش می دهیم.

وی افزود که سران شورای همکاری خلیج فارس و آ سه آن نسبت به تشدید خشونت در غزه ابراز نگرانی کردند و خواستار آتش بس فوری و حمایت از راه حل دو دولتی شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    7 0
    در موضوع فلسطین این کشور توسط نظام سلطه و بدست صهیونیست ها اشغال می شود. عدالت اقتضا می کند اشغالگران با هر نام و تسمیه و قدرت و منافعی سرزمین اشغالی را به صاحبانشان باز پس دهند و مکلف به تادیه خسارت هم هستند. حالا این اتفاق می تواند توسط یک محکمه بین المللی صورت پذیرد و یا در غیر این صورت اشغالگر مقهور اراده ملت فلسطین می شود. راه ثالثی وجود ندارد و عدالت را نمی توان مقید به اهمیت منافع کرد. بن فرحان بهتر است بداند که در جهان اسلام همه مسلمانان با رژیم اشغالگر معارض اند و آماده قیام بر علیه اشغالگران هستند.
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    1 0
    این بیانات سفسطه است. عدالت و احکام آن مشروط به تخصیص از جمله منافع و یا اهمیت آن نیست.
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    4 0
    توده مردم مسلمانان برتری غیر مسلمان با قهر و علیه بر بلاد اسلامی را تحمل نمی کنند. تکلیف دولت ها طبعا مشخص است. انتخاب با شما است. یا با مردم باشید یا با اشغالگران.
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    4 0
    بن فرحان با ذهنیتی متناقض و متزلزل مواضع کشورش را بیان می کند. صلح عادلانه با اهمیت منافع قابل جمع نیست. اصلا این ترکیب خارج از یک الگوی و یا یک معادله و یا یک راهبرد و یا یک سیاست است.
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    2 0
    با سلام وی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه اندونزی پس از پایان نشست شورای همکاری خلیج فارس و کشورهای جنوب شرق آسیا در ریاض گفت: در بیانیه مشترک بر این مساله تاکید کردیم و من معتقدم این امر بسیار مهم و مثبت است و بر این باورم، این موضع قوی از سوی ما است تا به روندهای عادلانه صلح برسیم و بتوانیم الگویی برای جهان در راستای اهمیت منافع همه باشیم. بن فرحان با ذهنیتی متناقض و متزلزل مواضع کشورش را بیان می کند. صلح عادلانه با اهمیت منافع قابل جمع نیست. اصلا این ترکیب خارج از یک الگوی و یا یک معادله و یا یک راهبرد و یا یک سیاست است. این بیانات سفسطه است. عدالت و احکام آن مشروط به تخصیص از جمله منافع و یا اهمیت آن نیست. در موضوع فلسطین این کشور توسط نظام سلطه و بدست صهیونیست ها اشغال می شود. عدالت اقتضا می کند اشغالگران با هر نام و تسمیه و قدرت و منافعی سرزمین اشغالی را به صاحبانشان باز پس دهند و مکلف به تادیه خسارت هم هستند. حالا این اتفاق می تواند توسط یک محکمه بین المللی صورت پذیرد و یا در غیر این صورت اشغالگر مقهور اراده ملت فلسطین می شود. راه ثالثی وجود ندارد و عدالت را نمی توان مقید به اهمیت منافع کرد. بن فرحان بهتر است بداند که در جهان اسلام همه مسلمانان با رژیم اشغالگر معارض اند و آماده قیام بر علیه اشغالگران هستند. توده مردم مسلمانان برتری غیر مسلمان با قهر و علیه بر بلاد اسلامی را تحمل نمی کنند. تکلیف دولت ها طبعا مشخص است. انتخاب با شما است. یا با مردم باشید یا با اشغالگران.
  • بی نام IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    2 1
    موش خرما
  • IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    0 0
    بستن نفت توسط عربستان ، بستن گاز توسط مصر و ترکیه ، باز کردن مرز توسط مصر و اردن و بستن مرز روی نیروهای آمریکایی توسط اردن . اگر مسلمان هستید اینکارها را بکنید وگرنه شعار دادن راحت تره
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    0 0
    عربستان به عنوان کشوری که رهبریت جهان عرب را عهده دار است و هم چنین مصر که بزرگترین و قدرتمندترین کشور عربی هم مرز با عزه است از عزه حمایت نکردند و حملات اسراییل را محکوم نکردند. جون انها حکومت دولت خودگردان فلسطینی یا همان محمود عباس را قبول دارند و مخالف حماس هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس