نحوه ارسال کمک‌های ایران به غزه از زبان رئیس هلال‌احمر

رئیس جمعیت هلال‌احمر عنوان کرد: به محض اجازه پرواز این سه بیمارستان سیار با هواپیما به همراه سازه‌ها و داروها به این مناطق اعزام خواهند شد.

به گزارش مشرق، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران امشب ۲۷ مهرماه ۱۴۰۲ در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده برای کمک ایران به مردم جنگ‌زده فلسطین گفت: ما منتظر این هستیم تا گذرگاه رفح باز شود اما تاکنونی اقدامی صورت نگرفته است در همین رابطه جلسه‌ای مجازی با رئیس هلال‌احمر مصر داشته‌ایم که در آن تأکید شده مصر در تلاش است تا آخرین اقدامات را برای بازگشایی حتی چند ساعت گذرگاه رفح برای ارسال اقلام دارویی و زیستی صورت بگیرد و ما منتظر خبر بازگشایی این گذرگاه از سوی مصر هستیم.

وی افزود: همچنین نامه‌ای را مستقیماً به صلیب سرخ جهانی و رئیس هلال‌احمر مصر ارسال کرده‌ایم و طی آن درخواست استقرار سازه‌های بیمارستان سیار در کشور مصر را داشته‌ایم تا بتوانیم در صورت بازگشایی این مرز حداقل برخی از مصدومان را در بیمارستان‌های سیار خود مداوا کنیم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران اظهار داشت: به نماینده صلیب سرخ نیز گفتم احتمالاً در چند وقت آینده جنگ میان اسرائیل و فلسطین به آتش‌بس منجر شود و اگر چنین اقدامی صورت بگیرد آیا شما این امکان را دارید که بتوانید تمامی مجروحان جنگی فلسطین را در مراکز درمانی خود مداوا کنید که قطعاً اینجور نیست لذا می‌طلبد ما سازه‌های بیمارستانی خود را در کشور مصر مستقر کنیم.

کولیوند ادامه داد: در سامانه جمعیت هلال‌احمر بسیاری از پزشکان و کادر درمان و امدادگران برای کمک به مردم جنگ‌زده فلسطین و غزه ثبت‌نام کرده‌اند که در صورت نیاز اعزام خواهند شد.

وی از آماده‌سازی سه بیمارستان سیار برای کمک به مردم غزه خبر داد و گفت: به محض اجازه پرواز این سه بیمارستان سیار با هواپیما به همراه سازه‌ها و داروها به این مناطق اعزام خواهند شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان در ادامه عنوان کرد: ما به اندازه ۶۰ تن تجهیزات پزشکی و اقلام زیستی و بسته‌های ۷۲ ساعته غذایی آماده‌ کرده‌ایم که با هواپیما ارسال خواهد شد.

کولیوند همچنین از آماده‌سازی یک کشتی باری به منظور کمک‌رسانی به مردم غزه خبر داد و گفت: ما همچنین به منظور کمک بیشتر به مردم غزه یک کشتی را از طریق دریا اعلام خواهیم کرد تا بتواند اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی را به این مناطق ارسال کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس