.

یک رسانه آمریکایی مدعی شد پنتاگون قصد دارد ده‌ها هزار گلوله ۱۵۵ میلی‌متری توپخانه که قرار بود روانه اوکراین شود را به تل‌آویو ارسال کند.

به گزارش مشرق، پایگاه آکسیوس گزارش داده پنتاگون قصد دارد ده‌ها هزار گلوله ۱۵۵ میلی‌متری توپخانه که قرار بود روانه اوکراین شود را به تل‌آویو ارسال کند.

آکسیوس گزارش داده آمریکا قرار بود از چند ماه پیش این توپخانه‌ها را از انبار اضطراری خود خارج و تحویل اوکراین بدهد. این خبر را سه مقام رژیم صهیونیستی که نامشان اعلام نشده به رسانه آمریکایی اعلام کرده‌اند.

مقام‌های صهیونیستی گفته‌اند ارتش رژیم صهیونیستی و وزارت جنگ این رژیم به همتایان خود در پنتاگون اعلام کردند که برای آماده شدن جهت حمله زمینی به غزه به گلوله‌های توپخانه نیاز دارند.

مقام‌های آمریکایی مدعی شده‌اند تغییر برنامه‌ها برای ارسال این توپخانه‌ها به تل‌اویو به جای کی‌یف تأثیری بر توانایی‌های اوکراین برای مبارزه با نیروهای روسیه نخواهد داشت.

«جانت یلن»، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه ادعا کرده بود که کشورش «بدون شک» توانایی حمایت نظامی گسترده از اوکراین و رژیم صهیونیستی را برای پیشبرد جنگ علیه روسیه و حماس را دارد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سفر روز گذشته خود به فلسطین اشغالی بر «حمایت تزلزل ناپذیر» واشنگتن از رژیم صهیونیستی در جریان جنگ علیه حماس تاکید کرد.

اگر چه کاخ سفید تاکنون بر آنچه که «حق اسرائیل برای دفاع از خود» خوانده شده تأکید کرده با این وجود بایدن در جریان مصاحبه‌ای با سی‌بی‌اس نیوز اشغال مجدد غزه از سوی رژیم صهیونیستی را «اشتباهی بزرگ» خواند و عنوان کرد باید راهی برای تشکیل کشور فلسطین وجود داشته باشد.

رسانه آمریکایی «بلومبرگ» روز گذشته به نقل از منابع مطلع گزارش کرده بود «جو بایدن» قصد دارد از کنگره این کشور یک بسته کمک ۱۰۰ میلیارد دلاری برای اراسال به رژیم صهیونیستی و اوکراین درخواست کند.

پایگاه بلومبرگ نوشت، چند منبع آگاه گفتند، جو بایدن در نظر دارد یک بسته مکمل به ارزش تقریبا ۱۰۰ میلیارد دلار که شامل کمک نظامی برای رژیم صهیونیستی و اوکراین در کنار بودجه برای امنیت مرز و کمک به چند متحد واشنگتن در حوزه اقیانوس هند-آرام از جمله تایوان می‌شود را از کنگره آمریکا درخواست کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    3 0
    زلنسکی زاید
  • عمیر IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    0 0
    زنده باد اوکراین بتازین بسمت تروریستای روسی
  • عمیر IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    0 0
    زنده باد اوکراین بتازین بسمت تروریستای روسی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس