تظاهرات گسترده در کشورهای منطقه همزمان با بمباران بیمارستان غزه

تظاهرات گسترده در کشورهای منطقه همزمان با بمباران بیمارستان غزه برگزار شده است.

به گزارش مشرق به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، همزمان با بمباران بیمارستان غزه و شهادت صدها نفر در این حادثه، مردم تونس شبانه به خیابان آمده و تظاهرات گسترده‌ای صورت گرفت.

ساکنان پایتخت اردن و کرانه باختری نیز به خیابان آمده و به این جنایت وحشیانه اعتراض کردند.

برخی اخبار هم از تجمع در برابر کنسولگری رژیم صهیونیستی در شهر استانبول حکایت دارد.

یونیسف بمباران بیمارستان معمدانی و به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان فلسطینی در داخل آن را شدیداً محکوم کرد و خواستار آتش‌بس فوری در غزه شد.

تظاهرات‌های گسترده‌ای هم در شهرهای کرانه باختری در محکومیت بمباران بیمارستان معمدانی در شهر غزه در جریان است. تظاهرات فلسطینیان در طولکرم در محکومیت نسل‌کشی فلسطینیان در بیمارستان معمدانی در غزه بسیار گسترده بوده است.

تظاهرات مردم لبنان در محکومیت بمباران بیمارستان المعمدانی در غزه نیز برگزار شد.

گردان‌های قسام در واکنش به کشتار غیرنظامیان در غزه و بمباران بیمارستان معمدانی، شهر اشغالی تل آویو را هدف حمله گسترده موشکی قرار داد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از وقوع انفجاری مهیب در شهر تل آویو خبر داد.

بمباران بیمارستان معمدانی در غزه بیش از ۸۰۰ شهید برجای گذاشته و واکنش‌های بسیاری را به همراه داشته است.

وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای در واکنش به بمباران بیمارستان معمدانی اعلام کرد: «بمباران بیمارستان معمدانی را محکوم و آن را قتل عامی وحشیانه و جنایتی در حق غیر نظامیان می‌دانیم.»

وزارت خارجه قطر در ادامه از جامعه بین‌الملل خواسته که به مسئولیت خود عمل کرده و اسرائیل را از ارتکاب جنایات بیشتر در حق غیر نظامیان بازدارند.

در بیانیه وزارت خارجه قطر آمده است: «گسترش حملات اسرائیلی به شمولیت بیمارستان‌ها و مدارس تشدید خطرناک تنش است و عواقب وخیمی برای امنیت و ثبات منطقه خواهد داشت.»

پیش از این نیز، اردن این حمله را به شدت محکوم کرده بود. در بیانیه اردن در بمباران بیمارستان معمدانی در غزه آمده است: «اردن بمباران بیمارستان معمدانی در غزه را شدیداً محکوم می‌کند و مسئولیت این جنایت خطرناک را متوجه رژیم اشغالگر اسرائیل می‌دانیم.» اردن در ادامه این اقدام مغایر با ارزش‌های انسانی و اخلاقی و قوانین انسانی بین‌المللی به ویژه کنوانسیون چهارم ژنو در خصوص قواعد جنگی را به شدت محکوم می‌کند.

همچنین سازمان بهداشت جهانی بمباران بیمارستان معمدانی در غزه را شدیداً محکوم کرد.

«رجب طیب اردوغان»، رییس جمهور ترکیه نیز در واکنش به بمباران بزرگ بیمارستان غزه گفت: «بمباران بیمارستانی که کودکان، زنان و افراد بی‌گناه و غیرنظامی در آنجا حضور دارند، تازه‌ترین مثال بر حملات اسرائیل است که به دور از هرگونه انسانیت انجام می‌گیرد. همه بشریت را به اتخاذ اقداماتی فوری جهت توقف وحشی‌گری اسرائیلی‌ها در غزه که تاریخ تاکنون به خود ندیده، فرامی‌خوانیم.»

احمد داود اوغلو رهبر حزب آینده ترکیه نیز در واکنش به بمباران بزرگ بیمارستان غزه نوشت: «لعنت بر اسرائیل که دستانش به خون ۵۰۰ بی‌گناه در بمباران بیمارستانی در غزه آغشته شد، این یک جنایت جنگی و نسل‌کشی است، این تروریسم دولتی است، من تا آخرین نفس در کنار برادرانم در فلسطین ایستاده‌ام.»

لغو اهدای جام تورنمنت اردن درپی جنایت اسرائیل از دیگر تحولات حاشیه‌ای بمباران بیمارستان غزه بود و درپی جنایت امشب رژیم صهیونیستی و بمباران بیمارستانی در غزه، مراسم اهدای جام به تیم‌های قهرمان و نایب قهرمان تورنمنت اردن لغو شد.

سردبیر سابق الجزیره نوشت: «امشب مردم جهان هلوکاست را به چشمان خود دیدند.» وضاح خنفر در ادامه نوشت: «این صهیونیست‌های مجنون می‌خواهند به زودی میزبان بایدن باشند، آیا از رهبران عرب صدایی در خواهد آمد؟ یا تسلیم بودن به یک صفت ذاتی برای آنها تبدیل شده است؟!»

اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که در نتیجه بمباران بیمارستان المعمدانی بیش از ۱۰۰۰ فلسطینی به شهادت رسیدند. وی ادامه داد: در نتیجه بمباران این بیمارستان توسط ارتش اشغالگران قدس همچنان صدها نفر زیر آوار هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    0 0
    بی فایده است
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    2 0
    الان وقت عمل است پس کوغیرت کشورهای مسلمان
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    0 0
    اردوغان منافق بجای اشک تمساح ریختن سفیرشونو اخ اج کن سفیر ترکیه رو برگردون
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    0 0
    در سراسر دنیا تا ابد کسی کالای اسرائیل و آمریکا استفاده نکنه تحریم شون کنید
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    0 0
    وظیفه تک تک شما حماس گرایان، جانفشانی در راه فلسطین و غزه است به جبهه های جنگ نوار غزه بشتابید و شربت شهادت را نوش جان کنید
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    0 0
    اللهم عجل لولیک الفرج آجرک الله یا صاحب الزمان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس