کد خبر 153718
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۱

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم نقش رسانه ملی در ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در دوران جنگ تحمیلی و پس از آن در جامعه را مهم و اساسی عنوان کرد.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، سردار مهدی مهدوی نژاد در نشست مشترک فرماندهان سپاه و مدیران صدا و سیمای مرکز قم که در آستانه هفته دفاع مقدس در سالن جلسات صدا و سیمای مرکز قم برگزار شد، گفت: رسانه ملی با در اختیار داشتن ابزار و امکانات و همچنین نیروی انسانی متخصص و متعهد، نقش اساسی در ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت در جامعه به ویژه نسل جوان دارد.

وی ضمن تقدیر از زحمات مدیران صدا و سیمای مرکز قم در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ یاد و خاطره شهدا و ارزش‌های دفاع مقدس اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و صدا و سیمای جمهوری اسلامی هر دو رسالت دفاع از دین مبین اسلام، انقلاب اسلامی و ولایت فقیه را دارند و در این مسیر نیز همراه و همگام هستند.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) ادامه داد: صدا و سیما نقش بسزایی را در دوران دفاع مقدس، دوران پس از جنگ تحمیلی و حتی در دوران فتنه ایفا کرده است.

صدا و سیما پیام جبهه حق را در زمان فتنه ارائه کرد

وی اظهار کرد: صدا و سیما پیام جبهه حق را در زمان فتنه ارائه کرد و رسالت خود را  در زمینه انعکاس رویدادها به خوبی خوب ایفا کرد و همین آگاهی بخشی‌ها و اطلاع رسانی ها بود که باعث شد فتنه راه به جایی نبرد و ناکام بماند.

مهدوی نژاد با بیان اینکه سپاه و بسیج آمادگی دارد تا در زمینه ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت در جامعه به کمک و یاری صدا و سیما بشتابد، ابراز داشت: همه ما مدیون خون شهدایی همچون شهید زین الدین هستیم که در زمان جنگ تحمیلی به ندای مولا و مقتدایشان گوش فراداده و در مسیر دفاع از ولایت جانفشانی کردند.

وی گفت: انقلاب اسلامی از زمان پیروزی اش تا کنون برای رسیدن به قله سعادت از گردنه های بسیار نفس گیری گذر کرده است و امید آن است که در شرایط کنونی که دشمن تمام توانش را در جنگ اقتصادی قرار داده با تبعیت از ولایت فقیه در زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی، موفق و پیروز از این گردنه پیچیده نیز به خوبی گذر کند.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) با اشاره به تلاش صدا و سیما در انعکاس اخبار و رویدادهای سپاه و بسیج در سطح جامعه، بر ضرورت اطلاع رسانی در خصوص برنامه های هفته دفاع مقدس و همچنین نمایشگاه یاد یاران تاکید کرد و گفت: قطعا حضور مردم در نمایشگاه و بازدید از آن و همچنین شرکت در رزمایش آن هم با جمعیتی بالغ بر 20 هزار نفر، یک اقدام عادی و طبیعی نیست، زیرا که معتقدم این شهدا هستند که دلهای مردم را برای تماشای اقدامات نمادین ما از آن حماسه های دفاع مقدس به این سمت سوق می دهند.

تلاش در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بی وقفه است

مدیر کل صدا و سیمای مرکز قم نیز در این نشست گفت: ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت در جامعه یکی از رسالت‌های مهم و بسیار مهم صدا و سیما است که این مرکز در تولید برنامه‌ها به آن توجه ویژه‌ای دارد.

بهرام محمدی‌نیا با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ ایثار از سوژه های ناب و روش های جدید بهره خواهیم برد، اظهار کرد: سپاه علی بن ابیطالب (ع) که در دوران جنگ در قالب لشکر 17 علی بن ابیطالب(ع) حضوری فعال در مقابله با دشمن بعثی داشت، امروز ذخایر ارزشمندی از رزمندگان دوران دفاع مقدس را در دل خود جای دارد که بسیاری از آنان ناشناخته و دل هایشان مملو از خاطرات و رشادت های جوانان آن زمان می باشد.

وی افزود: آنچه که امروز به آن نیاز داریم شناسایی این افراد و معرفی آنها به جهت بهره مندی از آنان در تولید برنامه ها است.

دشمنان هرگز دست از توطئه‌های خود علیه این انقلاب بر نخواهند داشت

مدیر کل صدا و سیمای مرکز قم در بخش دیگری از سخنان خود به نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حفظ نظام و کشور اظهار کرد: کسانی که سال های اول انقلاب اسلامی را درک کرده اند، به خوبی این جمله حضرت امام خمینی (ره) را که فرمودند  "اگر سپاه نبود کشور نبود” را درک می‌کنند و البته با گذشت 34 سال از انقلاب اسلامی، سپاه همواره نشان داده که چه نقش ارزنده و جایگاه والایی در حفظ نظام و کشور داشته است.

محمدی نیا با اشاره به توطئه های دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: دشمنان هرگز دست از توطئه های خود علیه این انقلاب بر نخواهند داشت و همواره با فشارها و تحریم ها می خواهند مردم و مسئولان را از مسیری که قدم برداشته اند بازگردانند.

وی با اشاره به فتنه 88 و نقش رسانه ملی در خنثی سازی توطئه های دشمنان ابراز کرد: رسانه ملی با اقدامات خود در جهت آگاه سازی افکار عمومی توانست در مقابل هجمه های عظیم دشمن در عرصه رسانه به خوبی بایستد و نقش خود را در خنثی سازی توطئه ها به نحو احسن ایفا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس