کد خبر 1537060
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
حمله کیروش به طلسم ۱۴ ساله قطر مقابل ایران

تیم ملی فوتبال کشورمان امروز به دنبال حفظ یک رکورد جالب مقابل قطری‌ها است.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت ۲۱:۳۰ امشب در فینال تورنمنت اردن به مصاف قطر می‌رود.

صرف نظر از جذابیت تقابل با کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی‌ که ایران در سه دوره اخیر جام جهانی و دو دوره اخیر جام ملت‌های آسیا شرکت کرده این مسابقه می‌تواند از جهات مختلفی برای تیم ملی همراه با انگیزه‌های فراوانی باشد.

شاگردان امیر قلعه‌نویی در صورت برتری مقابل عنابی‌ها، دومین قهرمانی خود در تورنمنت‌های مختلف با این مربی در دوره ۷ ماهه حضورش در تیم ملی به دست می‌آورند که این امر قطعا روحیه تیم ملی را در فاصله کمتر از ۳ ماه تا آغاز جام ملت‌ها افزایش می‌دهد.

از طرفی برتری برابر شاگردان کی‌روش، رکورد نباختن به مدافع عنوان قهرمانی جام ملت‌ها را به بیش از ۱۴ سال می‌رساند. آخرین باری که ایران مقابل این تیم شکست خورده به ۷ دی ۱۳۸۸ بازمی‌گردد که تیم ملی با هدایت افشین قطبی در تورنمنت ۴ جانبه به میزبانی قطری‌ها ۳ بر ۲ مغلوب شد.

پیش از حضور کی‌روش در تیم ملی نیز ایران در یک بازی دوستانه به میزبانی دوحه برابر قطر به تساوی بدون گل رسید. نکته جالب توجه این است که روند ناکامی ملی‌پوشان کشورمان در کسب پیروزی برابر این تیم پس از حضور مرد پرتغالی در ایران هم تکرار شد و ایران سه بازی متوالی در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ به تساوی رضایت داد.

البته این طلسم سرانجام در بازی خاطره ساز ۱۴ خرداد ۹۲ در دوحه شکست. دیداری که ایران با تک گل رضا قوچان نژاد حریف را شکست داد تا با زنده امیدهایش برای صعود به جام جهانی برزیل، لبنان و کره‌جنوبی را هم در ادامه از سد راه بردارد و در نهایت بلیت حضور در برزیل را به دست آورد.

روند بردهای ایران و کی‌روش مقابل این کشور حاشیه خلیج فارس با کسب ۴ برد متوالی در جام ملت‌های ۲۰۱۵، انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ و یک بازی دوستانه تا تاریخ ۱۰ دی ۹۷ ادامه یافت.

در واقع کی‌روش که در ۸ بازی حضورش روی نیمکت ایران برابر قطر، آمار ۵ برد و ۳ تساوی را ثبت کرده، امروز دنبال شکستن رکورد ۱۴ ساله پیروز نشدن تیم فعلی خود مقابل شاگردان سابقش است! از طرفی قلعه‌نویی نیز به دنبال حفظ رکوردی است که سرمربی قطری‌ها در ایران به ثبت رسانده. از طرفی قلعه‌نویی نیز به دنبال حفظ رکوردی است که سرمربی قطری‌ها در ایران به ثبت رسانده.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس