کد خبر 1536765
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
آمریکا

نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از شهروندان آمریکایی که تل‌آویو را به مقصد واشنگتن ترک کردند، استقبال کرد.

به گزارش مشرق، «ران دی‌سانتیس» فرماندار ایالت فلوریدای آمریکا در فرودگاه تامپای ایالت فلوریدا به استقبال ۳۰۰ شهروند آمریکایی رفت که تحت تاثیر تشدید درگیری‌های میان حماس و رژیم صهیونیستی سرزمین‌های اشغالی را ترک کردند.

به گزارش «سی‌بی‌اس نیوز»، دی‌سانتیس به همراه همسرش«کیسی دی‌سانتیس» از صدها آمریکایی که از سرزمین‌های اشغالی وارد آمریکا شدند، استقبال کرد. پیش‌تر، این افراد به دلیل جنگ و درگیری‌های شدید میان حماس و رژیم صهیونیستی امکان سفر به آمریکا و بازگشت به کشورشان را نداشتند.

این پرواز حامل ۲۷۰ مسافر آمریکایی بود که در فرودگاه بین الملل تامپا فرود آمد و فرود دیگری هم برای ۷ مسافر دیگر در اورلاندو انجام داد. به محض اینکه هواپیما در فرودگاه تامپا نشست، مسافران پرواز از انواع خدمات نهادهای دولتی بهره‌مند شدند.

در ویدئویی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، دی‌سانتیس می‌گوید: «ما اینجا در فرودگاه تامپا هستیم. این اولین پرواز برای نجات افرادی است که در اسرائیل بوده‌اند و وارد آمریکا شده‌اند. ۲۶۰ مسافری که می‌خواستند به ایالات متحده بازگردند و نمی توانستند این کار را انجام دهند. در نهایت ما این کار را انجام دادیم و خوشحالیم که می توانیم این خدمت را به آنها ارائه دهیم.»

رسانه‌های آمریکایی گزارش کردند که عملیات نجات برای ۹۱ کودک آمریکایی به همراه ۱۷۹ نفر بزرگسال بوده است و گفته شده است که برخی از مسافران در بدو ورود به فرودگاه از خوشحالی گریه کردند.

«برایان استرن» مدیر پروژه نجات و انتقال داینامو که ترتیب انجام این پرواز را انجام داده است تعداد مسافران پرواز را ۲۷۰ نفر عنوان کرده و فرآیند خروج آمریکایی ها از سرزمین‌های اشغالی را «پیچیده» توصیف کرده است با این حال در مورد نحوه انجام عملیات نجات دیگر شهروندان آمریکایی درگیر در تل‌آویو اظهار نظری نکرده است.

پس از آغاز درگیری‍‌های میان حماس و رژیم صهیونیستی، خطوط هوایی بزرگ تمامی پروازهای داخلی و خارجی خود به تل‌آویو را لغو کردند با این حال طی روزهای اخیر، مقامات ایالات متحده شروع به ساماندهی پروازهایی جهت انتقال شهروندان خود به داخل آمریکا کرده‌اند.

به گفته وزارت خارجه آمریکا در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار شهروند آمریکایی در سرزمین‌های اشغالی و غزه گیر افتاده‌اند و درخواست کمک برای بازگشت به آمریکا را کرده‌اند.

در همین راستا، ران‌دی‌سانتیس نیز به عنوان فرماندار ایالت فلوریدا فرمان اجرایی را امضا کرد که به موجب آن پروازها برای بازگرداندن ساکنان فلوریدا در رژیم صهیونیستی به این ایالت امکان پذیر ‌شود.

دی‌سانتیس پیشتر به خبرنگار فاکس نیوز در جریان مصاحبه‌ای گفته بود که در تلاش برای نجات صدها شهروند فلوریدایی است که در سرزمین‌های اشغالی گیر افتاده و امکان بازگشت به آمریکا را ندارند.

او در صحبت‌های روز گذشته‌اش بازگشت اولین گروه از آمریکایی‌ها به داخل کشور را تحت تاثیر اقدامات و تلاش‌های خودش دانست و عنوان کرد: «ما کاری انجام داده‌ایم که حتی دولت فدرال هم نتوانست آن را انجام دهد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس