ادعای جیک سالیوان درباره احتمال ورود ایران به جنگ غزه

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در گفت‌وگو با رسانه‌های آمریکایی ادعای دخالت احتمالی ایران در درگیری بین نیروهای حماس و رژیم صهیونیستی را مطرح کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که از تشدید جنگ بین اسرائیل و حماس و احتمال دخالت مستقیم ایران بیم دارد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس، از احتمال وقوع یک جنگ شدید بین مرزهای لبنان با سرزمین‌های اشغالی هشدار داد و گفت: نمی‌توانیم این موضوع را نادیده بگیریم که ممکن است ایران به‌طور مستقیم وارد عمل شود. ما باید برای هر احتمالی آماده باشیم.

وی درباره احتمال درگیر شدن ایران در جنگی که با حمله حماس به مواضع رژیم صهیونیستی آغاز شد، گفت: این یک خطر است و ما از همان ابتدا به آن توجه داشته‌ایم.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، روز گذشته (شنبه) از استقرار دومین ناو هواپیمابر این کشور در منطقه خبر داده بود. آمریکا گفته است در حمایت از اسرائیل تمام اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، پنج هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.

دولت‌های غربی از آغاز عملیات طوفان الاقصی، ضمن محکوم کردن نیروهای مقاومت، با رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کرده‌اند.

سران رژیم صهیونیستی که هنوز در شوک شکست در برابر مقاومت فلسطین به سر می‌برند، همچنان غیرنظامیان غزه را هدف قرار می‌دهند؛ به طوری که در تازه‌ترین آمار، تاکنون ۲ هزار و ۳۲۹ فلسطینی که اکثر آنها کودک و زن هستند در حمله تل‌آویو به غزه به شهادت رسیده و ۹ هزار و ۴۲ فلسطینی دیگر نیز در اثر بمباران‌های اشغالگران جنایتکار زخمی شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    1 0
    جكي جان زياد حرف اينا را حدي نگير
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    2 0
    کل مردم غزه رو یک ساعته بخار هم کنن کسی در ایران از جای خودش هم تکون نمیخوره. هر جنگی هم بدون پشتیبانی مردم به شکست مفتضحانه ختم میشه
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    0 0
    خدا کنه تمام مسلمانان جهان متحدبشن برای نابودی سریع استکبار ،صهیونیستی آمریکایی مغربی.
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    16 4
    چه جالب که قدرت ایران به اندازه ای بالاست که آمریکا بیم داره و می ترسه.
    • FR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
      0 0
      ینی آمریکا مسلیم شد ؟
  • مهدی IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    1 0
    سیستم اطلاعاتی غرب از حمله حماس خبر داشتند و‌مدیریت می کردند تا طبق خواست انان رفتار کند که در دام افتاد ایران نباید احساساتی و وارد جنگ شود هدف انان ورود ایران به جنگ است تا ضربه نهایی بزنند اینکه این سخنگو و دیگر مدیران غرب می گویند ایران‌و‌حزب الله شاید وارد جنگ شود دارند تحریک می کنند عین جریان روسیه و اوکراین .
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    1 2
    انشالله به ایران هم حمله بشود
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    1 5
    زنده باد اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی مرگ بر آمریکای سگ صهیونیست
    • IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
      0 0
      اتحاد شوروی فروپاشید. ایالات آمریکا هم نابود خواهد شد. عاقبت حتمی کفر و شرک نابودی است. این کلام خدای یکتا است.
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
      0 0
      چه ربطی داره آخه
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    4 5
    سلام . وقتی بهشان پدافند هوایی و سایر تجهیزات نظامی نداده بودید چرا گزاشتید حمله کنند؟ کار شما بر خلاف عقل و شرع و قانون بوده است . به همه ی کسانی که مسول بوده اند عرض میکنم . مردم غزه را گوشت دم توپ و دندان وحشیها کرده اید با وجود اینکه بهترین پدافندها در همه انواعش به بهترین کیفیت و کمیت در داخل کشور تولید میشود و همچنین سایر تجهیزات نظامی ... مشرق بی انصافی نکن از دشمن ما منتشر کردی از ما هم منتشر بکن ... البته اگر محاصره بودند پس چطور همین سلاحهای فعلی بهشان رسید ؟ که بعضی در حد جهانی کیفیت و کمیت دارد . حالا اگر نمیتوانستید و آنها محاصره بودند و جنگ را بدون هماهنگی با شما شروع کرده بودند خب شما مقصر نیستید . روی خطاب بنده با همه ی مسولین است . از رسانه های انقلابی خواهشمندم در همه این زمینه ها روشنگری کامل در همه ابعاد انجام دهند چون بینهایت در این زمینه ها کم کاری داریم ... و این مطالب ذهن میلیونها و شاید میلیاردها انسان و آدم را مشغول و درگیر کرده است . ممنونم از وقتی که برای خواندن این مطالب گزاشتید ....مشرق سانسور نکن ... بزار و باید مسولین مربوطه در صورت اشتباه خودشان را اصلاح کنند و مجازات متناسب بشوند انشاءالله ... مشرق بی انصافی نکن از دشمن ما منتشر کردی از ما هم منتشر بکن ...
    • IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
      0 0
      تموم شد؟! بیخود می‌کنی با تمام مسئولین هستی. وقتی از چیزی مطمئن نیستی موظفی به مسئولین احترام بذاری. به اطلاعات هم نخواهی رسید. فرماندهان مقاومت این مسائل ساده رو از تو بهتر بلدن.
    • IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
      0 0
      دوست عزیز مطالعه تو در باره سیستم های پدافندی بیشتر کن.اصولا در منطقه باریکه غزه که زیر نظر کامل سیستم های جاسوسی عبری غربیه به هیچ عنوان نمیشه سیستم های گرانقیمت و عریض و طویل و پیچیده پدافندی رو که نیاز به اماده سازی های پیچیده دارند پیاده کرد.هم به خاطر نوع منطقه هم اینکه اگه بشه هم وارد کرد قبل از اسقرار کامل تبدیل به سیبل صهیون ها خواهد شد.
    • کوروش IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
      0 0
      بنده خدا اگه به اندازه وقتیکه شما گذاشتید واسه این نظر مسیولین کار میکردن و عمل الان از هرلحاظ قدرت اول دنیا بودیم و کشوردوستانمان امن افسوس از سرمایه های کشور
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    6 3
    جیک سالیوان انتر خفه
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    0 1
    تا الان ۲۰۰۰ کشته فعلا کمه بذار یکم حدود ۲ میلیون از غزه شهید بشه بعد شاید ایران تکونی بده فقط حرفه.
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    1 0
    دندان های تان را خرد میکنیم
  • ... IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    0 0
    رهبر ایران با سیاست تر از این حرف هاست که وارد جنگ فرسایشی مثل روسیه و اوکراین بشه کور خوندین یاران شیطان
  • کرمانشاه IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    0 0
    حاضریم به خاطر کودکان مظلوم فلسطینی وارو جنگ با موش‌های کثیف صهیونیست شویم ونتانیاهوی وحشی می داند ورود ایران به جنگ مساوی با نابودی کامل انهاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس