مخبر: مهم‌ترین مولفه اقتدار نظام، نفوذ فرهنگی جمهوری اسلامی است

معاون اول رئیس جمهور در جلسه با رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه گفت: ریشه اصلی اقتدار ایران در جهان و به ویژه کشورهای حوزه محور مقاومت نفوذ فرهنگی انقلاب اسلامی است.

به گزارش مشرق، معاون اول رئیس جمهور در جلسه با رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه گفت: مهم‌ترین مولفه اقتدار نظام نفوذ فرهنگی جمهوری اسلامی است.

محمد مخبر در این نشست تأکید کرد: با توجه به علاقمندی ایرانیان خارج از کشور و همچنین مردمان سایر کشورهای منطقه و حتی جهان برای حضور و فعالیت در ایران در تمامی زمینه ها، باید بستر مناسب و بیشتری برای فعالیت آنان در کشور مهیا شود.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به سیاست خارجی توسعه روابط با کشورهای همسایه، همسو و منطقه ای در دولت سیزدهم اظهار داشت: عضویت ایران در اتحادیه ها و سازمان های مهم جهانی همانند شانگهای، بریکس و... تنها یک فرصت اقتصادی نیست بلکه بستر و کاربرد فرهنگی نیز دارد.

وی حوزه فرهنگ را مهم‌ترین، قوی ترین و با اهمیت ترین مولفه اقتدار نظام جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: ریشه اصلی اقتدار ایران در جهان و به ویژه کشورهای حوزه محور مقاومت نفوذ فرهنگی انقلاب اسلامی است.

معاون اول رئیس جمهور از فرهنگ به عنوان مهمترین ساحت انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و افزود: اگر حوزه فرهنگ جدی گرفته نشود در سایر مؤلفه‌ها نیز به موفقیت نمی‌رسیم.

مخبر خاطر نشان کرد: دستاوردها و پیروزی‌های حوزه مقاومت در سالیان گذشته به ویژه در فلسطین قطعاً ریشه در مسائل فرهنگی دارد چرا که روحیه انقلابی و مقاومت که در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نقش اساسی داشت، به الگویی برای ملت های منطقه برای مقابله با نظام سلطه جهانی تبدیل شده است.

وی یکی از وظایف مهم رایزنان فرهنگی را تلاش برای ارائه یک تصویر صحیح و واقعی از ایران در میان جوامع مختلف دانست و از آنها خواست در راستای ابطال روایت های جعلی و غیرواقعی از ایران تمام همت و خلاقیت خود را به کار ببندند.

مخبر پاسداشت زبان فارسی و تلاش برای گسترش و توسعه آن در میان ملل مختلف را موضوعی مهم برشمرد و تصریح کرد: زبان فارسی مهمترین ابزار ما برای گسترش فرهنگ، تاریخ و هویت ایرانی است و در این زمینه باید با همکاری دانشگاه ها و نهادهای فرهنگی مختلف در کشورهای مقصد تلاش کنیم تا زبان فارسی جایگاه واقعی خویش را در میان زبان های دنیا بازیابد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه دولت عزم و اراده جدی برای حل مشکلات مالی و بودجه خانه های فرهنگ در سایر کشورها دارد، از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خواست تا با پیگیری مجدانه اهداف این سازمان را به نقطه مطلوب برسانند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه حوزه فرهنگ و زیرساخت‌های فرهنگی در مقایسه با سایر زیرساخت‌ها نیازمند سرمایه‌گذاری و هزینه کمتری است، ادامه داد: با این وجود حوزه فرهنگ بیشترین اثرگذاری را در جامعه دارد که این نشانگر اهمیت این حوزه نسبت به سایر بخش‌ها است و اگر پیوست فرهنگی اقدامات و برنامه‌های دولت ساماندهی نشود قطعاً تمامی تلاش‌ها به خوبی برای جامعه تبیین نشده و اثرگذاری لازم را نخواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • وطن پرست DE ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    0 0
    یک نگاه به وضعیت فرهنگ در سطح شهر که نه حداقل در موزه دفاع مقدس بنداز! شماها فرهنگ رو نابود کردید. چپ و راستتون با هم این کار رو کردید
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    0 0
    اگر جنگندگی جمهوری اسلامی با رژیم صهیونسیتی رو منها بکنی این رژیم هیچه
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    0 0
    وظیفه تک تک شما حماس گرایان، جانفشانی در راه فلسطین و غزه است به جبهه های جنگ نوار غزه بشتابید و شربت شهادت را نوش جان کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس