کد خبر 1535362
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۴:۱۳
دپو خودروهای قاچاق شده در گمرک نوردوز

معاون امنیتی و انتظامی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به خودروهای قاچاق دپو شده در گمرک نوردوز گفت: سوداگران امر قاچاق از خلاء های قانونی استفاده می کنند که باعث تشکیل پرونده های متعدد قاچاق در سازمان تعزیرات حکومتی می شود.

به گزارش مشرق، سومین جلسه کمیسیون برنامه ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با حضور معاون امنیتی و انتظامی استانداری آذربایجان شرقی و دستگاه ها و سازمان های استانی ذیل کمیسیون با بررسی موضوعات آخرین وضعیت خودروهای گذر موقت در استان، لزوم ثبت نام صنف طلا فروشان در سامانه جامع تجارت و گزارش عملکرد کارگروه ارتقاء سلامت اداری استان در محل استانداری آذربایجان شرقی برگزار گردید.

جعفر رزمی معاون امنیتی و انتظامی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به خودروهای قاچاق دپو شده در گمرک نوردوز گفت: سوداگران امر قاچاق از خلاء های قانونی استفاده می کنند که باعث تشکیل پرونده های متعدد قاچاق در سازمان تعزیرات حکومتی می شود.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان به تهیه ساز و کار ورود خودروهای گذر موقت به استان تاکید کرد و بیان داشت: برای ورود خودروهای گذر موقت به استان باید ساز و کار استانی توسط سازمان ها و نهاد های مربوط استانی تهیه گردیده و دستگاه های استانی مربوطه نسبت به برگزاری جلسه مشترک هماهنگی برای برخورد با خودرو های گذر موقت متخلف در هفته جاری اقدامات لازم را معمول دارند.

وی افزود: سازمان صمت و اتاق اصنف استان مکلف به ورود جدی برای اطلاع رسانی و برخورد با نمایشگاه های خرید و فروش خودرو در استان در راستای جلوگیری از فروش غیر قانونی خودروهای گذر موقت هستند.

معاون استاندار با توجه به عدم آگاهی مناسب و کافی توسط شهروندان اظهار داشت: بعضا با توجه به عدم آگاهی در امر ممنوعیت خرید و فروش خودرو های گذر موقت، باعث به وجود آمدن زیان های بالایی می شود. بنابراین صدا و سیمای مرکز استان با تهیه گزارش در خصوص موضوع فوق الذکر و آگاهی بخشی آحاد جامعه با استفاده از ظرفیت استانی و ملی و همچنین در بستر فضای مجازی اقدامات لازم را انجام دهد.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار با تاکید بر ابلاغ ضوابط اختصاصی تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حوزه فلزات گرانبها و گوهر سنگ و مواعد قانونی ثبت اطلاعات خرید و فروش و نگهداری فلزات گرانبها گفت: سودجویان و سوداگران با شفاف سازی در حوزه طلا و جواهر و مصوبات قانونی موجود در راستای این امر مخالفت می کنند. اما با توجه به لزوم اجرای ضوابط و مصوبات قانونی در حوزه فوق الذکر فرصت یک ماهه برای صنوف فعال در حوزه طلا و جواهر استان برای ثبت اطلاعات معاملات ارائه گردیده و نهاد ها و دستگاه های استانی ذیربط پیگیری های لازم را انجام دهند.

رزمی به کنترل ورود و خروج کالا از منطقه آزاد ارس تاکید کرد و اظهار داشت: باید امکان دسترسی به سامانه های کنترلی ورود و خروج کالا منطقه آزاد ارس برای دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی و پلیس امنیت اقتصادی استان فراهم شده و در راستای جلوگیری از ورود کالا به سرزمین اصلی بدون واریز حقوق و عوارض گمرکی، هماهنگی های لازم در خصوص استقرار پست در گیت های خروجی منطقه آزاد با همکاری سازمان ها و نهادهای مربوطه استانی صورت پذیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عبدالله مومن IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    1 0
    آنچه یقین است اینست که همه اجزاء مدیریت کشور دست در دست هم داده اند که خودرو ارزان تر به دست مردم ایران نرسد و هر ساله هزاران نفر با خودروهای بی کیفیت داخلی کشته شوند
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    0 0
    فردا این خودروها وارد کشور میشوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس