.

رئیس اسبق سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با اشاره به ضعف اطلاعاتی و امنیتی این رژیم، عملیات «طوفان الاقصی» را بزرگترین شکست تاریخ رژیم صهیونیستی دانست.

به گزارش مشرق، «یعقوب پری» رئیس اسبق سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) و نماینده دو دوره پارلمان این رژیم در یادداشتی که روزنامه صهیونیستی «معاریو»، روز سه‌شنبه، آن را منتشر کرد، نفود نیروهای مقاومت به اراضی اشغالی را بزرگترین شکست تاریخ این رژیم خواند.

یعقوب پری در این باره گفت: «حجم شکست و ناکامی را نمی‌توانم هضم کنم. می‌ترسم به آینده نزدیک یا سال‌های آتی فکر کنم. با صدای بلند باید بگویی [حمله حماس - طوفان الاقصی] بزرگترین شکست اطلاعاتی تاریخ اسرائیل است».

رئیس اسبق شاباک اضافه کرد: «وقتی صدها نیروی حماس -اگر نگوییم هزاران- در حال آماده شدن برای این حمله بودند، سیستم هشدار ما حتی یک کلمه هم از ماجرا مطلع نشد. سیستم موانع مرزی ما که افتخار می‌کردیم غیرقابل نفوذ است از چند نقطه پاره شد. سیستم هشدار با همه دوربین‌های مراقبتی تقریبا به سادگی خنثی شد».

او همچنین بیان کرد: «عدد بزرگ ربوده‌شدگان که زن و بچه و سالخورده در بینشان هست، موضوع را پیچیده می‌کند. مصیبت اُسرا آزادی عمل را در حمله به غژه سلب می‌کند. نظام سیاسی در تشکیل دولت اضطراری که اختلافات بر سرش زیاد هست، خیلی کند پیش می‌رود. اعتماد سیاسی و حس امنیت بشدت ترک خورده. ایمان ما به قدرت غیرقابل تزلزلمان ضربه مرگباری خورده و سخت بشود این را به مردم بازگرداند. این‌ها نتیجه شکستی است که متحمل شدیم».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس