کد خبر 1535061
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳

به گزارش مشرق، امیرعلی ابوالفتح در رشته توئیتی با عنوان تاثیر جنگ غزه بر موضوع ایران – آمریکا نوشت:

چهار روز بعد از حمله بی سابقه و حیرت انگیز حماس به اسراییل ، مقامات ارشد دو کشور ایران و آمریکا به طور صریح یا تلویحی تاکید کرده اند که قصد ندارد بر سر جنگ جدید غزه، با یکدیگر وارد درگیری نظامی شوند.

این که ایران می گوید این حمله کاملا توسط خود فلسطینی ها انجام شده است و این که آمریکا می گوید سندی در اثبات دست داشتن جمهوری اسلامی در حمله 7 اکتبر به اسراییل نیافته است، از این عزم حکایت دارد.

با این حال، جریان فوق افراطی ضد ایرانی در غرب نیز بیکار ننشسته است. روایتی که از حمله حماس به اسراییل به عنوان «داعش دوم» یا «بدتر از داعش» در غرب در حال رواج است، فضای سیاسی در سطح جهان و منطقه غرب آسیا را احساسی تر می کند.

ضمن این که فشار کنگره بر دولت آمریکا برای برخورد با ایران به عنوان حامی حماس، روز به روز بر کاخ سفید بیشتر می شود تا جایی که اکنون، برخی از دموکرات های کنگره نیز به صف متحد جمهوریخواهان در این موضوع پیوسته اند.

این در حالی است که چه بسا از 20 ژانویه 2025 به بعد، یک رییس جمهوری جمهوریخواه مانند دونالد ترامپ در کاخ سفید مستقر شده باشد.

در این میان، یک حادثه غیرمنتظر می تواند سیر دومینو وار حوادثی را رقم بزند که در نهایت به برخورد نظامی ایران و آمریکا منجر شود.

از اینرو، می توان شرایط غرب آسیا در دهه سوم قرن 21 را با شرایط مرکز اروپا در دهه دوم قرن بیستم مشابه دانست که ترور ولیعهد اتریش، در جریان توالی حوداث به ظاهر کوچک به شروع جنگ جهانی اول انجامید و جنگ جهانی دوم نیز از پس آن از راه رسید.

به همین دلیل، تدبیر، دوراندیشی، مصلحت سنجی و حرکت بر اساس اطلاعات و تحلیل دقیق از سوی همه بازیگران جنگ غزه، چه آنانی که مستقیم با هم در جنگ هستند و چه از سوی حامیان طرفین، بیش از هر زمان دیگری لازم است تا منطقه از کشتار و ویرانی های بیشتر مصون بماند.

جریان افراطی ضدایرانی در غرب بدنبال چیست؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    6 3
    لعنت ابدی بر رژیم آپارتاید کودکش
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    5 1
    مرگ بر اسرائیل کودک کش
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    4 3
    جمهوریخواهان آمریکایی اگر عاقل باشند از لابی یهودی صهیونیستی تبعیت نکرده و مردم آمریکا را وارد چالش مدنظر آنها نمی کنند.
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    0 0
    دنبال جنگ هستند اونور اب نشستند ولی بدونن پایگاهاشون در اطراف از داخل رو سرشون خراب میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس