کد خبر 1534936
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
افشاگری بی‌سابقه دیوید بکام درباره کارلوس کی‌روش

دیوید بکام در مستند جدید خود در نتفلیکس از کارلوس کی‌روش به‌عنوان عامل اصلی جدایی خودش از منچستریونایتد نام می‌برد.

به گزارش مشرق، دیوید بکام اعتراف کرده که با کارلوس کی‌روش، دستیار سرمربی سابق منچستریونایتد، هیچ‌وقت همکاری نداشته است.

کی‌روش در تابستان ۲۰۰۲ به‌عنوان دستیار جدید سر الکس فرگوسن به یونایتد پیوست. این انتقال پس از آن صورت گرفت که استیو مک‌کلارن برای هدایت میدلزبورو، یونایتد را ترک کرده بود.

فصل ۰۳-۲۰۰۲ آخرین فصل بکام در یونایتد بود؛ زیرا پس از بدتر شدن روابط با فرگوسن، او به مبلغ نزدیک ۳۰ میلیون یورو به رئال‌مادرید فروخته شد.

فرگوسن پس از شکست دور پنجم جام حذفی مقابل آرسنال در فوریه ۲۰۰۳ به طور تصادفی کفشی را به صورت بکام زد. کاپیتان وقت انگلیس در آن بازی یک بازیکن نیمکت نشین بود و وارد زمین نشد. سپس برای بازی برگشت یک‌چهارم لیگ قهرمانان اروپا مقابل رئال‌مادرید، او از لیست تیم خط خورد.

بکام از سبک مربیگری دستیاران قبلی فرگوسن، یعنی برایان کید و مک‌لارن، لذت می‌برد؛ اما کی‌روش سبک متفاوتی داشت.

از قضا، در همان تابستان که بکام به رئال‌مادرید نقل مکان کرده بود، کی‌روش به‌عنوان سرمربی رئال منصوب شد؛ اما در مستند نتفلیکس بکام، او توضیح می‌دهد که رابطه صمیمانه‌ای با این سرمربی نداشته است.

بکام می‌گوید: «کارلوس کی‌روش، که من هیچ چیز درباره‌اش نمی‌دانستم، متوجه نشدم که چطور سرمربی شد. من هرگز با آن کنار نیامدم. شوکه بودم. کارم را در باشگاه جدید با سرمربی‌ای شروع کردم که من را در تیم قبلی نمی‌خواست. این یک فشار روانی دیگر بود.»

کی‌روش در یک مصاحبه بخشی از این مستند است. او به رابطه بین بکام و فرگوسن اشاره می‌کند و تبلیغ پپسی را به یاد می‌آورد که ستاره یونایتد در آن ظاهر شد.

کی‌روش توضیح می‌دهد: «طبق مشاهدات و تحلیل‌های ما، احساس کردیم که عملکرد دیوید در یک روند نزولی است. من از این وضعیت عصبانی بودم. چه خبر است؟ به یکباره یک داستان ظاهر می‌شود: تبلیغات معروف گلادیاتورها! چند بازیکن برای این تبلیغات عضلات بالاتنه خود را تقویت کرده بودند. اگر یک بازیکن سه، چهار یا پنج کیلو بیشتر از بالاتنه را بدون هماهنگی افزایش بدهد، می‌تواند روی عملکردش به عنوان یک فوتبالیست تأثیر بگذارد. معلوم بود که او همان دیوید نیست. در سال ۲۰۰۳، افرادی مانند دیوید، نه تنها فوتبال بازی می‌کردند، بلکه یک شرکت بودند. این مبارزه بین چیزهای داخل زمین و خارج از زمین بود. در آن دوره، تجارت به داخل زمین پرید.»

بکام با نظریه کی‌روش مخالفت می‌کند و تاکید می‌کند که "هیچ‌وقت خود را به صورت حرفه‌ای در موقعیتی قرار نمی‌دادم که شیوه بازی‌ام تغییر کند."

فرگوسن در دسامبر ۲۰۰۱ برای یک دوره طی ۵ بازی بکام را نیمکت‌نشین کرد، زیرا او نگران بود که تمرکز او در سطح باشگاهی در بحبوحه موفقیت‌هایش به عنوان کاپیتان انگلیس کاهش یافته است. بکام در فصل ۰۲-۲۰۰۱ موفق شد ۱۶ گل به ثمر برساند و فصل را با امضای قراردادی ۵ ساله به پایان رساند.

برخلاف بکام که از همکاری با کی‌روش رضایت نداشت، اوله گونار سولسشر، هم‌تیمی سابق ستاره انگلیسی و سرمربی سابق این تیم، نظر متفاوتی درمورد کی‌روش دارد.

سولسشر در بخشی از این مستند در مورد کی‌روش صحبت می‌کند که درباره علاقه خود به این مربی پرتغالی صحبت کرده و گفته همکاری با او را دوست داشت.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس