کد خبر 1534901
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳
مربی خارجی هم کمانداران را به مدال نرساند؛ پایان کار با

تیم ملی تیراندازی با کمان کشورمان با وجود مربی خارجی نتوانست در بازی‌های آسیایی موفقیتی کسب کند.

به گزارش مشرق، تیم تیراندازی با کمان کشورمان در کامپوند و ریکرو در این چند سال اخیر نتایج خوبی در جهانی و بازی‌های آسیایی نداشته و حتی با وجود همکاری با یک مربی خارجی، هیچ مدالی در بازی‌های آسیایی هانگژو کسب نشد.

۱۰ کمانداری که به بازی‌های آسیایی هانگژو اعزام شدند با وجود امیدواری رئیس فدراسیون و مربی کره‌ای برای کسب مدال، در هیچ کدام از ماده‌های انفرادی، تیمی و میکس موفق نبودند تا این رشته با افتی محسوس نسبت به دوره قبل، با این بازی‌ها خداحافظی کند.

با وجود اینکه ملی‌پوشان کامپوند کشورمان (به دلیل المپیکی نبودن) همیشه در میادین بین‌المللی بهتر ظاهر شده‌اند و حتی در دوره‌های قبل به طلای انفرادی و برنز تیمی دست یافته بودند اما در این دوره نتوانستند عملکرد خوبی داشته باشند.

مربی خارجی هم کمانداران را به مدال نرساند

در ریکرو هم به دلیل المپیکی بودن این رشته و رقابت سخت، معمولا انتظاری برای کسب مدال وجود ندارد اما برخی ورزشکاران عملکردی غیرقابل قبول داشتند که می‌توان به زهرا نعمتی اشاره کرد. در بخش مقدماتی زهرا نعمتی که طلای پارالمپیک را در کارنامه دارد نتیجه بسیار ضعیفی کسب کرد و حتی به حذفی نرسید.

این نتایج در حالی در بازی‌های آسیایی هانگژو رقم خورد که در بازدید مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، رئیس و سرمربی تیراندازی با کمان گفته بودند که انتظار مدال دارند.

غلامرضا شعبانی‌بهار رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان، در این باره گفته بود که احتمال کسب مدال در ماده کامپوند وجود دارد.

هونگ سونگ هو سرمربی کره‌ای تیم ملی تیروکمان نیز گفته بود: خوشبختانه شاهد پیشرفت‌های خوبی در این مدت اخیر در رشته تیروکمان شاهد بودیم. امیدوار هستیم در ریکرو انفرادی و تیمی به مدال برنز دست یابیم و در ماده کامپوند نیز انتظار داریم به مدال طلای انفرادی و مدال نقره تیمی دست یابیم. تصور می‌کنم توانایی کسب این مدال‌ها را داشته باشیم.

مربی خارجی هم کمانداران را به مدال نرساند

نخستین مدال ایران در کامپوند بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون کسب شد که کامپوند تیمی و انفرادی هم به مسابقات راه پیدا کردند. در این بازی‌ها اسماعیل عبادی موفق به کسب مدال طلا شد و تیم کامپوند مردان ایران هم به مدال برنز رسید اما در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا این موفقیت تکرار نشد. در این دوره تیم میکس کامپوند صاحب مدال برنز شد که تک مدال تیراندازی با کمان بود این در حالیست که با وجود جذب مربی خارجی کمانداران در این دوره ناکام بودند و نتوانستند به مدال دست پیدا کنند. اینکه چطور یک مربی خوشبین به کسب مدال طلاست اما حتی برنز هم نصیب ایران نشده سوالی است که مربی کره‌ای می‌تواند به آن پاسخ دهد.

نتایج کامل کمانداران به شرح زیر است:

تیم میکس کامپوند در مرحله یک هشتم نهایی حذف شد و تیم میکس ریکرو چهارم شد.

تیم کامپوند مردان و تیم ریکرو زنان و مردان در مرحله یک چهارم نهایی حذف شدند.

در ریکرو و کامپوند انفرادی نیز تمام نمایندگان کشورمان از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس