کد خبر 1534752
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹
طلا 6 دلار ارزان شد

پس از افزایش شدید روز گذشته، قیمت طلا امروز ۶ دلار و ۲۹ سنت کاهش یافت زیرا بازارها اندکی آرام شدند و برخی شروع به فروش کردند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه‌گذاران در انتظار آمار تورم آمریکا در اواخر این هفته هستند، قیمت طلا پس از افزایش شدید در روز گذشته و با توجه به اینکه حس خطرپذیری در بازار و سوددهی اوراق قرضه بهبود یافته است، قیمت طلا امروز کاهش یافت.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۶ دلار و ۲۹ سنت کاهش ۱۸۵۵.۱۲ دلار فروخته شد.

قیمت طلا روز دوشنبه به دنبال حملات نیروهای مقاومت علیه اسرائیل ۱.۶ درصد افزایش یافت که بیشترین افزایش یک روزه در ۵ ماه گذشته به شمار می‌رود.

کریگ ارلام، تحلیلگر ارشد بازار گفت: «بازارها همچنان نسبت به نشانه‌های تشدید درگیری‌ها و اتفاق‌هایی که در آینده ممکن است رخ دهد، واکنش دارند اما به نظر می‌رسد که بازارها (اکنون) آرام‌ شده‌اند.»

ارلام افزود، طلا به سطح مقاومتی ۱۸۶۵ دلار رسیده و پس از ۲ روز ریسک‌گریزی و تقویت بازار به نظر می‌رسد برخی شروع به برداشت سود و فروش کرده‌اند.

درگیری نظامی در غرب آسیا سبب نوسانات بیشتری شده و این امر برای سرمایه‌گذاران تهدیدکننده است. آمار قیمت مصرف‌کننده روز پنج‌شنبه منتشر خواهد شد و شفافیت بیشتری در مورد مسیر افزایش نرخ بهره به دست خواهد داد.

فیلیپ جفرسون، معاون فدرال رزرو و لوری لوگان، رئیس فدرال رزرو دالاس، روز دوشنبه گفتند، افزایش اخیر سوددهی اوراق قرضه ممکن است سبب شود تا نیازی به افزایش بیشتر نرخ بهره نباشد.

سوددهی اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا به ۴.۷ درصد رسیده و از جذابیت طلا که دارایی بدون سود از کاسته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس