راهنمای اولین خرید بیمه آنلاین در بیمه دات کام از 0 تا 100

خرید آنلاین بیمه از بیمه‌دات‌کام

اولین کاری که بعد از خرید خودرو باید انجام شود، قطعا خرید بیمه است. چرا که بیمه شخص ثالث یک بیمه‌نامه اجباری برای تمام وسایل نقلیه موتوری زمینی است. خرید بیمه به شیوه حضوری، یکی از اولین روش‌های خرید بیمه است اما افراد زیادی وقت و حوصله خرید حضوری را ندارند و ترجیح می‌دهند بیمه خود را به صورت آنلاین تهیه کنند.

اگر اولین‌بار است که می‌خواهید بیمه آنلاین را خریداری نمایید احتمالا با مشکلات زیادی در این رابطه مواجهه می‌شوید. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله یک راهنمای خرید آنلاین بیمه را برای فردی که اولین بار است خرید اینترنتی بیمه از بیمه‌دات‌کام را تجربه می‌کند، برای شما شرح دهیم. مطالعه این مطلب به شما کمک می‌کند پاسخ سوالات زیادی را به راحتی بیابید.

نگو فرقی نمی کنه! از کدوم سایت بیمه ثالث رو بگیری

خرید بیمه اینترنتی چه تفاوتی با خرید حضوری بیمه شخص ثالث دارد؟

احتمالا یکی از اولین سوالاتی که در ذهن شما نقش می‌بندد در مورد تفاوت خرید اینترنتی و حضوری بیمه است. به همین دلیل در همین ابتدای امر باید به شما بگوییم که روش خرید بیمه در ارائه خدمات بیمه‌ای تفاوتی ایجاد نمی‌کند. از طرفی با خرید اینترنتی بیمه می‌توان از مزایای زیادی نیز برخوردار شد. کارگزاری‌های اینترنتی زیادی در سال‌های اخیر اقدام به فروش اینترنتی بیمه کرده‌اند که بیمه‌دات‌کام نیز یکی از این کارگزاری‌های اینترنتی فروش بیمه است. در ادامه با هم می‌بینیم که خرید بیمه از بیمه‌دات‌کام چه مراحلی دارد.

اولین مرحله خرید بیمه از بیمه‌دات‌کام

در اولین مرحله برای خرید اینترنتی بیمه از بیمه‌دات کام باید به صفحه bimeh.com وارد شوید و بیمه شخص ثالث را انتخاب کنید. سپس می‌توانید با استفاده از پلاک خودرو و بدون نیاز به پلاک خودرو استعلام بیمه شخص ثالث را دریافت نمایید. راهنمای اولین خرید بیمه آنلاین در بیمه دات کام از 0 تا 100

اگر بدون پلاک استعلام می‌گیرید باید بعد از وارد کردن مشخصات خودرو، سال ساخت را نیز وارد نمایید. اما سال ساخت خودرو را چگونه متوجه شویم؟ کافی است شماره vin یا شماره شناسایی خودرو را ببینید. این شماره روی کارت شناسایی خودرو، پشت شیشه و داخل درب موتور نوشته شده است.

راهنمای اولین خرید بیمه آنلاین در بیمه دات کام از 0 تا 100

شماره شناسایی خودرو در حقیقت مانند اثر انگشت یا شماره شناسنامه خودرو است. با استفاده از شماره شناسایی vin می‌توان اطلاعات زیادی در مورد خودرو به دست آورد که سال ساخت خودرو نیز یکی از این اطلاعات است.

لازم است بدانید کد شناسایی هیچ دو خودرویی مشابه هم نیست. علاوه بر سال ساخت می‌توان اطلاعات زیر را نیز با استفاده از کد vin به دست آورد:

  • کشور سازنده
  • نام کارخانه سازنده خودرو
  • مدل خودرو، وزن، قدرت پیشرانه و تعداد
  • ساخت خودرو
  • کد کارخانه تولیدکننده خودرو
  • شماره سریال خودرو

راهنمای اولین خرید بیمه آنلاین در بیمه دات کام از 0 تا 100

سپس در مرحله باید وضعیت بیمه‌نامه را مشخص کنید. به عبارتی در صورتی که قبلا بیمه‌نامه داشته‌اید مشخصاتی مانند شرکت بیمه‌گر قبلی، نوع بیمه‌نامه، تاریخ اتمام بیمه‌نامه قبلی و مواردی از این دست را مشخص کنید.

راهنمای اولین خرید بیمه آنلاین در بیمه دات کام از 0 تا 100

وارد کردن مشخصات بیمه‌نامه قبلی در زمان خرید اینترنتی بیمه

در صفحه استعلام بیمه‌ها باید به چه مواردی توجه کنید؟

در ابتدا و قبل از انتخاب شرکت بیمه لازم است سقف تعهد مالی بیمه‌نامه را مشخص نمایید. بیمه شخص ثالث دارای دو میزان حداقل و حداکثر برای تعهدات مالی است که در سال 1402 حداقل میزان تعهد مالی 30 میلیون تومان و حداکثر مقدار آن 600 میلیون تومان است. در مورد تعهدات جانی بیمه شخص ثالث باید بدانید که در هر سال میزان تعهدات مالی با توجه به نرخ دیه و میزان تورم مشخص می‌شود که در سال 1402 نرخ دیه در ماه‌های حرام برابر با یک میلیارد و دویست میلیون تومان و در ماه‌های غیر حرام برابر با 900 میلیون تومان است. تعهد جانی راننده نیز برابر با نرخ دیه در ماه‌های غیرحرام و معادل 900 میلیون تومان در سال 1402 تعیین شده است.

راهنمای اولین خرید بیمه آنلاین در بیمه دات کام از 0 تا 100

سپس باید مدت بیمه‌نامه شخص ثالث خود را تعیین نمایید. بیمه شخص ثالث را می‌توان به صورت کوتاه مدت و بلند مدت از یک ماهه تا یک ساله خریداری کرد. شرایط و مزایای بیمه نامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت مانند هم است، تنها تفاوت در این است که خرید بیمه‌نامه بلند مدت صرفه اقتصادی بیشتری برای بیمه‌گزاران دارد.

چگونه بیمه شخص ثالث را به صورت قسطی خریداری کنیم؟

راهنمای اولین خرید بیمه آنلاین در بیمه دات کام از 0 تا 100

خرید اینترنتی بیمه از بیمه‌دات‌کام بدون نیاز به چک و سفته

همان‌طور که می‌دانید برای خرید بیمه می‌توان به دو روش نقدی و قسطی اقدام نمود. برای خرید قسطی بیمه بدون چک و سفته بعد از انتخاب بیمه در پنجره‌ای قیمت بیمه و اقساط و هزینه اعتبار سنجی به شما نشان داده می شود. سپس شما با انتخاب گزینه تایید و ادامه وارد صفحه دیگری خواهید شد. در این صفحه باید مشخصات بیمه‌گزار، مشخصات صاحب پلاک و مدارک بیمه‌نامه را بارگذاری کنید.

مدارک بیمه نامه شامل عکس پشت و جلوی کارت ماشین یا برگه سبز خودرو است. سپس به ادامه خرید می روید و هزینه اعتبارسنجی را پرداخت می کنید. شرکت بیمه بعد از اعتبارسنجی شما در صورت وجود امکان خرید قسطی بدون چک و سفته به شما اطلاع می دهد و می توانید خرید خود را تکمیل کنید.

راهنمای اولین خرید بیمه آنلاین در بیمه دات کام از 0 تا 100

خرید اینترنتی بیمه با چک

یکی دیگر از روش‌های خرید بیمه، خرید قسطی با چک است. برای خرید قسطی با چک باید در زمان تحویل بیمه نامه، چک ها را به نماینده بیمه تحویل دهید. چک ها نیز باید دارای آرم صیاد باشند. بعد از انتخاب بیمه و نوع خرید (قسطی یا نقدی) باید شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید تا به مرحله بعد هدایت شوید.

راهنمای اولین خرید بیمه آنلاین در بیمه دات کام از 0 تا 100

سرانجام در آخرین مراحل مشخصات بیمه‌گزار یا صاحب پلاک، آدرس بیمه‌گزار و مدارک مورد نیاز را درج و خرید خود را نهایی می‌کنید.

راهنمای اولین خرید بیمه آنلاین در بیمه دات کام از 0 تا 100

مزایای خرید بیمه از بیمه‌دات‌کام

لازم است بدانید خرید بیمه از بیمه‌دات‌کام دارای مزایای زیادی به شرح زیر است:

  • برخورداری از مشاوره رایگان قبل از انتخاب بیمه
  • تضمین بهترین خرید بیمه
  • امکان خرید قسطی بدون نیاز به چک و سفته
  • پشتیبانی و پاسخگویی 24 ساعته
  • ارسال رایگان بیمه‌نامه به آدرس دل‌خواه بیمه‌گزار
  • پرداخت عوارض آزادراهی

خرید بیمه آنلاین یک راهکار مناسب برای مدیریت زمان

انتخاب خرید اینترنتی بیمه یک راهکار مناسب برای خریدی آسان و سریع است. در این مقاله در مورد موضوعاتی که ممکن است برای شما سوال شود، صحبت کردیم و مواردی که باید بدانید را شرح دادیم. امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات مورد نیازتان را به دست آورده باشید و در سریع‌ترین زمان ممکن بیمه شخص ثالث خود را از بیمه‌دات‌کام خریداری نمایید و از مزایای آن برخوردار شوید.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس