پلیس آمریکا عامل حمله با خودرو به کنسولگری چین را کشت

پلیس سان فرانسیسکو مردی را که با خودروی خود وارد ساختمان کنسولگری چین شد، به ضرب گلوله کشت.

به گزارش مشرق، پلیس سان فرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا آمریکا مردی را که دوشنبه با خودرو به کنسولگری چین برخورد کرد، به ضرب گلوله کشت. در بیانیه پلیس گفته شده مرد ناشناس بعد از رسیدن ماموران به محل، مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

به گزارش BBC، فیلمی که از این حادثه منتشر شده، یک خودروی هوندا آبی را در لابی ساختمان نشان می‌دهد و ده‌ها نفر در حال فرار از ساختمان کنسولگری هستند.

کنسلوگری چین در بیانیه‌ای این حادثه را محکوم کرد و افزود «تهدید جدی» برای امنیت کارکنانش و سایر افراد حاضر در صحنه ایجاد کرد. در این بیانیه آمده است: این حمله خشونت‌آمیز را به شدت محکوم می‌کنیم و این حق را برای خود محفوظ می‌داریم که مسئولیت این حادثه را پیگیری کنیم.

کنسولگری چین همچنین با ابراز نارضایتی دیپلماتیک خود، از مقامات ایالات متحده خواسته اطمینان حاصل کنند که این موضوع به درستی بررسی و به آن رسیدگی خواهد شد.

پلیس اعلام کرد تحقیقات در حال انجام است اما اطلاعات بیشتری ارائه نکرده است. در تصاویر منتشر شده حضور پرتعداد نیروهای پلیس در محل کنسولگری در منطقه «ژاپن‌تاون» شهر دیده می‌شود.

هیچ تلفاتی (کشته یا زخمی) در پی این حادثه از داخل کنسولگری گزارش نشده است. این حادثه در حالی است که سان فرانسیسکو ماه آینده میزبان همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه خواهد بود و انتظار می‌رود «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین در آن شرکت کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس