رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان درباره اوضاع کنونی در فلسطین

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای عمانی درباره اوضاع کنونی در فلسطین اشغالی پیشنهاد کرد که نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی بزودی برگزار شود.

به گزارش مشرق، در ادامه رایزنی‌های حسین امیرعبداللهیان با همتایان خود در پی تحولات روزهای اخیر در سرزمین‌های اشغالی، وی امشب (دوشنبه) ۱۷ مهر ماه با بدر البوسعیدی همتای عمانی تلفنی گفت‌وگو کرد.

در این گفت‌وگوی تلفنی آخرین تحولات منطقه به ویژه تحولات فلسطین مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر علیه مردم فلسطین عنوان کرد: در ماه‌های اخیر ۲۶۰ فلسطینی از جمله ۴۰ کودک و ۱۱ زن توسط صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند و بازداشت فلسطینی‌ها در کرانه باختری تشدید شده و تعداد اسرای فلسطینی به حدود ۵ هزار نفر رسیده که حدود ۲۰۰ نفر آنان زنان و کودکان هستند.

امیرعبداللهیان یادآور شد: در عین حال حملات و تجاوزات نظامی و توهین و تعرض به مسجدالاقصی به طور مستمر در دستور کار رژیم صهیونیستی قرار دارد و نتیجه این اقدامات رژیم صهیونیستی پاسخ مقاومت بوده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین از مواضع عمان در حمایت از مردم فلسطین قدردانی کرد و گفت: ایران و عمان همواره از فلسطین حمایت کرده‌اند و در شرایط کنونی مردم غزه و کرانه بیش از هر زمان دیگری نیازمند حمایت دولت‌های اسلامی هستند.

وی با اشاره به گفت‌وگو با برخی از وزرای کشورهای اسلامی از جمله عراق و ترکیه پیشنهاد کرد نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی بزودی برگزار شود.

امیرعبداللهیان شب گذشته نیز در گفت‌وگوی تلفنی با فؤاد حسین همتای عراقی درباره برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی گفت‌وگو کرده بود.

وزیر خارجه عمان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی اظهار داشت: در سایه شهادت صدها تن از غیر نظامیان بی‌گناه و بی‌پناه در غزه، ما هم مثل کشورهای دنیا و منطقه با مردم فلسطین ابراز همدردی می‌کنیم.

البوسعیدی گفت: مسأله فلسطین باید درصدر دستور کار جهانی قرار بگیرد و جامعه جهانی حق فلسطینی‌ها برای تعیین سرنوشت و آزادسازی سرزمین‌های اشغالی را به رسمیت بشناسد.

وزرای امور خارجه ایران و عمان بر تداوم رایزنی و همفکری در خصوص تحولات منطقه و پیگیری برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی توافق کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    0 0
    مردم عادی و زن و بچه رو گرفتن شکنجه میکنند مثل داعش، افتخار هم میکنند
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    0 0
    مژده بر مظلومان که امپراطوری ایران دوباره زنده شده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس