کد خبر 15337
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۸۹ - ۰۰:۴۸

هشتيمن چهره هاي ماندگاربا معرفي برگزيدگان اين دوره به کار خود پايان داد.

به گزارش مشرق ، هشتمين همايش چهره هاي ماندگار شب گذشته با حضور سيدعزت الله ضرغامي رئيس سازمان صداوسيما، علي دارابي معاون سيما، رضا پورحسين رئيس ستاد چهره هاي ماندگار، محمود اسعدي دبير همايش و شخصيت هاي علمي و فرهنگي برگزار شد.
بنابراين گزارش، در ابتداي اين مراسم که اجراي آن برعهده فرزاد جمشيدي بود، پورحسين گفت: کاروان علم و معرفت ايران زمين در مسيري هموار به سوي چشم انداز 1404 و دورتر از آن به سوي احياي فرهنگ و تمدن ايراني اسلامي، حرکتي پرشتاب دارد و با اميد، رسگهاي طبيعي مسير و دره هاي دست ساخته حسودان و بدانيشان را براي وصل قله هاي علمي هموار مي سازد.
وي ادامه داد: موفقيت هاي پي در پي جوانان و اساتيد ايراني در صحنه هاي ملي و بين المللي و برق افتادن مليونها چشم تيزبين از اين همه همت و موفقيت، علي رغم تحريمهاي گوناگون ضد علمي انحصارگرايان، شاهدي بر اين مدعاست. ديگران چه بخواهند و چه نخواهند، ايران اسلامي با سرعتي دور از انتظار به سوي اقتدار علمي و فناوري در خدمت بشر، به پيش مي رود و به محدوديت هاي علمي و اطلاعتاي کوچکترين اعتنايي ندارد. همه بدانند اين مرز و بوم راه خود را شناخته، مي رود.
پورحسين ادامه داد: گردهم آمدن چهره هاي ماندگار و سرهاي علمي ايران زمين در يک مجلس براي تکريم علم و عالم نيز، گواهي ديگر بر اهتمام جدي ايران اسلامي به فتح قله هاي علمي و فناوري و بسط گستره فرهنگ ايراني اسلامي است.
وي با بيان اينکه همايش هشتم همانند هفت همايش پيشين نمادي از همگرايي، هم افزايي و دوستي اهل علم و فرهنگ براي سربلندي اين مرز و بوم است، در پايان از حمايت هاي رئيس سازمان صداوسيما در برگزاري اين همايش قدرداني کرد.
به گزارش فارس، در ادامه اين مراسم نيز محمود اسعدي در سخناني گفت: فرازها را از نشيب ها باز شناختم، پيراستن است نه کاستن، حق جويي است نه سهم خواهي و ما اکنون پس از يک دهه تلاش در شناسايي و شناساندن مشاهير معاصر ايران محتاجيم به نقادي و حلاجي و خداي را که از آغاز نيت و آوازمان اهتمام فزون تر مسولين و مردم به نخبگان و بزرگان بوده است که جهان با تفکر و انديشه صداقت و عدالت پاي برجاست.
وي ادامه داد: انتخاب 205 نفر در اين 10 سال و 23 عزيز ديگر جز با محک تجربه و دانش، کشف و راستي برگزيده نشده اند و در پايان اين سالها و ماهها سعادت يار ما بود تا زيبايي ها را بهتر ببينيم و دوستي ها را عميق تر درک کنيم باشد تا با ترک خويشتن خود برگزيده شويم در درگاه احديت.
به گزارش فارس، استاد رهايي نيز در اين مراسم سخناني پيرامون توليد علم بيان داشت و گفت: مردم ما وارث گذشته اي بزرگ هستند که امروز در قالب برنامه چشم انداز و احياي اسلام حرکت مي کنند.
وي ادامه داد: توسعه و پيشرفت علمي، قدرت و ثروت را به کشورهاي پيشرفته داده است و ما براي حفظ تاريخ و رفع عقب ماندگي ها نياز به جهاد علمي داريم. طي چند سال اخير تحولات خوبي اتفاق افتاده است و تولبدات علمي زيادي داشته ايم که تدوين شده و در مسير دانش حرکت هاي بزرگي کرده ايم و در توليد سلول هاي بنيادي توفيق هاي شگرفي داشته ايم.
رهايي اظهارداشت: بنابه دستور مقام معظم رهبري براي طراحي نقشه جامع علمي کشور، دستيابي به بزرگترين قطب علمي آسيا و جهان مطرح مي شود. يکي از انتظارات موجود از جامعه علمي کشور کاربردي کردن علم و اتصال علم و دانشکگاه به جامعه ماست. در راهبردهاي علمي کشور، انسجام و تمرکز در سياست هاي کلان کشور و تبديل گفتمان اصلي جامعه به گفتمان علمي که شايد نقش صداوسيما در آن پررنگ تر باشد و تاکيد بر نقش مهم دانش بنيان و سازماندهي مرکز تحقيقات و فناوري ملي، الزام طرح هاي توسعه کشور به ايجاد فناوري، ايجاد بانک علمي و فناوري و سازماندهي نظام ثبت و ساماندهي اختراعت از اهميت بسياري برخوردار است.
وي تصريح کرد: عدم باور مديران به نياز به علم يکي از مشکلات ماست. ما طي سه دهه اخير گام هاي بلندي در زمينه توليد علم برداشته ايم و انتظار ما در مجموعه محققان و دانش پژوهان بر اين است که در برنامه ها توسعه و توجه بيشتري به نتايج تحقيقات علمي به عمل بيايد که قطعا مسبب سرافرازي بيشتري مي شود.
به گزارش فارس،فرامرز رفيع پور نيز در سخناني گفت: ما محصول زحمات ديگران هستيم. ما به رهبري علم احتياج داريم و بايد از افراد ديگري گرفته شود.
وي تصريح کرد: پيشنهاد مي کنم يک شوراي مديريت علم به وجود بيايد که بايد متشکل از اساتيد موفق دانشگاههاي ايران باشد و يک شوراي دانشمندان هم لازم داريم که ايده بدهند و مساله يابي کنند. مساله يابي امروز يکي از مشکلات مهم کشور ماست که مورد بي توجهي قرار گرفته است.
همچنين ژاله علو نيز در اين مراسم گفت: تمام کارهاي من به عشق وطن و مردمم و به عشق اينکه ساعتي و لحظه اي لذت ببرند، انجام وظيفه کرده ام. هميشه فکر کرده ام که شنوندگان من روبرويم نشسته اند و چقدر متشکرم از محبت مردم و لطفي که به من داشته اند و اين امواج توانست من را 63 سال شرمنده خودشان کننند. من 63 سال در تئاتر، سينما ، تلويزيون، دوبله و راديو فعاليت کرده ام و افتخار مي کنم که هنوز هستم و کار مي کنم و اميدوارم که دعاي خير شما همراه من باشد تا روزي که هستم.
به گزارش فارس محمد لگنهاوزن نيز در اين مراسم ضمن قدرداني از همسرش گفت: همه ما چهره هاي گذرا داريم و من بنا بر رشته خود که فلسفه است، بيشتر متمرکز شدم که فلسفه اسلامي چطور مي تواند بر فلسفه غرب تاثير بگذارد.
شيباني نيز در اين مراسم ضمن سخناني گفت: سالها بود که بيماران ما براي مداواي خود به کشورهاي خارجي مراجعه مي کردند درحالي که ما 30 سال است ديگر بيمارانمان را در ايران مداوا مي کنيم.
به گزارش فارس، در ادامه اين مراسم گروه کر مرکز موسيقي و سرود سازمان صداوسيما دو قطعه به نام هاي چهره هاي ماندگار و پاييز آمد اجرا کردند.
در ادامه نيز غلامعلي حداد عادل نيز در سخناني گفت: اگر مقصود اين است که ما با اين گوشت و پوست و استخوان ماندگار شويم که بيشتر به يک شوخي شبيه است و معناي ديگر اين ماندگاري مي تواند اين باسد که چهره هاي ماندگار صاحب آثار ماندگار هستند و دانشجوياني تربيت کرده اند که به نوبه خود استاد مي شوند و دانشجو تربيت مي کنند و جويبار زلال علم و انديشه و فرهنگ مي ماند اگر که ما نمانيم. آنچنانکه ديديم استاد محمد نوري به ياد ما آورد که تنها صداست که مي ماند و صداي او مانده است.
وي ادامه داد: يک چهره ماندگار ديگر داريم که از همه اينها ماندگارتر و بالاتر است و آن ماندگاري کار کردن براي خداست. در قرآن آمده است که همه ما فاني هستيم مگر وجهه خدا و همه چيز فاني است مگر آنکه جهت و سمت و سوي خدايي داشته باشد.
حداد عادل تصريح کرد: چهره هاي ماندگار به معناي واقعي کلمه ماندگار هستند که براي خدا نيز کار کنند و در اين ميان خوب است که يادي کنيم از امام راحل که به برخي از چهره هاي روشنفکر گفت: شما سالها حکومت طاغوت را تحمل کرديد و قدري هم ما را تحمل کنيد و ببينيند چه پيش خواهد آمد.
وي در ادامه سخنان خود اظهارداشت: امروز پس از 32 سال ما به جايي رسيده ايم که وقتي ما به ياد مي آوريم که در اول انقلاب براي مخالفت با انقلاب ما مي گفتند ايم انقلاب شما را از علم باز مي دارد و امروز چون در علم پيشرفت کرده ايم، که نمونه آن پيشرفت در علم هسته اي است، با علم ما مخالفت مي کنند. همه اينها به برکت چهره هاي ماندگار و استادان حاصل شده است. چه آنها که در زمره اين افراد بوده اند و چه آنها که از قلم افتاده اند.
وي در پايان سخنان خود يادي شهداي هشت سال دفاع مقدس را هم گرامي داشت و گفت: آنها ماندگاراني هستند که براي خدا کار کردند و تلاش کردند تا ما امروز با آسايش و آرامش پيشرفت کنيم.
به گزارش فارس، اسامي چهره هاي ماندگار هشتمين همايش چهره هاي ماندگار که به هرکدام از آنها مبلغ 12 ميليون اهدا شد، به شرح زير است:

*دکتر باقر لاريجاني در رشته پزشکي
*دکتر جواد صالحي در رشته مهندسي برق
*دکتر فرامرز رفيع پوري در رشته جامعه شتناسي
*دکتر محمدرضا مخبر در رشته دامپزشکي
*دکتر علي شيخ الاسلامي در رشته ادبيات
*دکتر محمد فرهادي در رشته پزشکي
*دکتر عليرضا مدقالچي در رشته رياضيات
*دکتر عليرضا رهايي در رشته مهندسي عمران
*استاد ژاله علو در رشته دوبلاژ
*استاد مجيد انتظامي در رشته موسيقي
*استاد مسعود جعفري جوزاني در رشته سينما
*استاد محمد سلحشور در رشته خوشنويسي
*دکتر رضا شعباني صمغ آبادي در رشته تاريخ
*دکتر محمود گلابچي در رشته مهندسي راه و ساختمان
*دکتر سيد عبدالله محموديان در رشته رياضيات
* دکتر محمد مهدي علي شاهي در رشته مهندسي مکانيک
* دکتر جعفر مهراد در رشته کتابداري
*دکتر منصور فلامکي در رشته معماري
* دکتر محمد دبير مقدم در رشته ادبيات
* استاد عليرضا افتخاري در رشته موسيقي
*پرفوسور محمد لنگهاوزن در رشته فلسفه
*دکتر محمدعلي مولوي در رشته ژنتيک
*استاد عباس اخوين در رشته خوشنويسي
به گزارش فارس، در پايان مراسم برگزيداگن با هم عکس يادگاري گرفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس