کد خبر 1533292
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مکشوفات، یادداشتی را با عنوان نوبلِ دوم، دمکرات‌ها منتظر هستند منتشر کرد:

دو نوبل صلح، به دو زن ایرانی، هر دو به دلایلِ کم‌اهمیت، نشان می‌دهد عاقله غربی‌ها برای نبرد با ایران خوب کار می‌کند. از سال‌ها پیش «انقلاب زنانه» را دستور کار قرار دادند چون موثرترین راه برای فروپاشی همین است: تخریب هویت و ارزش‌های ایرانی. فمینیسم و رهاسازی اخلاقی زمینه‌های مقاومت سیاسی را به بهترین شکل ممکن از بین می‌برد.

طیف تندرو یعنی جمهوری‌خواهان برنامه را با شتاب و عریانی بیشتری پیش راندند و از دل آن معصومه علینژاد بیرون آمد که همکاری‌اش با سازمان سیا مشهود بود. شخصیتی خشن با پیشینه امنیتی یعنی پمپئو کشف حجاب را نوکِ پیکان براندازی قرار داد و تلاش کرد زنان و دخترانِ سرکش را به خیابان بیاورد اما میوه این کاشته‌ها به دولت بایدن رسید.

پس از زخم کاری و مزمنی که اوباما در ۸۸ وارد آورد «ززآ» موفق‌ترین پروژه برای تضعیف و فروپاشی از درون شد. سهم اصلی را قطعا باید به جمهوری‌خواهان داد: هم در چهره‌سازی، هم در تهاجمی و خونبار کردنِ کنش‌های خیابانی، هم در شکل دادن به شبکه‌های مجازی بسیار موفق عمل کردند. دمکرات‌ها موازی با آنها همچنان به چهره‌های ملایم‌تر امید بستند.

نرگس محمدی به همان دلیلی نوبل صلح می‌گیرد که شیرین عبادی گرفت. لابیِ دمکرات‌ها برای علم کردن چهره‌هایی که با سیاست آنها هماهنگ باشند ادامه دارد. عبادی دیگر تاریخ گذشته شد و در «ززآ» مثل همه سال‌های گذشته نشان داد چه انتخاب اشتباهی بوده و چقدر از موقعیت پیشتازی و رهبری دور است. حالا نوبتِ محمدی است تا فرصتی برای آینده باشد.

دمکرات‌ها با توجه به داشتنِ یک جناح قدرتمند در ساختار (اصلاحطلب‌ها) صبورتر عمل می‌کنند. از بی‌ثباتی در آینده مطمئن هستند و منتظرند تا چهره‌ای مثل نرگس محمدی را درست مثل آنگ‌سان‌سوچی در میانمار به قدرت برسانند. جمهوری‌خواهان برعکس تقلا می‌کنند پروژه را به سرعت پیش ببرند تا «انقلاب زنانه» با پرچمداریِ عوامل خودشان پیروز شود.

علیرغم تهاجم‌های بیرونی سرنوشت ایران به خود ساختار بستگی دارد. بازی دوگانه با اصلاحطلب‌ها و القای رهاسازی و ترک مقاومت (توسط اصولگرایانی که آنها را صورتی می‌خوانیم) نظام را به وضعیت آستانه می‌رساند. اگر به شکل درونی تغییر ارزش‌هایی مثل کشف حجاب را بپذیرند با یک واقعه پیش‌بینی‌پذیر یا تلنگرِ اتفاقی آنچه نباید رخ خواهد داد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    2 1
    آمریکا نمک رو می پاصصه روی زخم، اصولگرایان بی عرضه و اصلاحات چی های خائن وضع مملکت را به اینجا رساندند و این وضع متاسفانه ادامه دارد. صرفا رهبر معظم انقلاب این مملکت را حفظ کرده اند وگرنه که اوضاع وخیم می شد
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    9 0
    "*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود". خوبه که اینو مینویسی مشرق چون درباره این نوشته کاربرد داره
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    3 1
    استحاله از درون که حضرت آقا و دلسوزان و متشرعین سالها پیش هشدارهایی در زمینه استحاله فرهنگی میدادند
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    0 0
    محض اطلاعتون وقتی که شیرین عبادی جایزه نوبل را برد، جورج بوش پسر رئیس جمهور آمریکا بود. اونم دموکرات بود؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس