تیر خلاص به اعتبار رسانه‌های برانداز با پروژه آرمیتا

شاید بتوان گفت که پروژه آرمیتا برای رسانه‌های برانداز، تیر خلاص بر اعتبار نداشته آن‌ها بوده است.

به گزارش مشرق، بعد از شکست بزرگ جریان برانداز خارج نشین برای راه اندازی مجدد آشوب خیابانی در ۲۵ شهریور ماه ۱۴۰۲، این بار با استفاده از «تکنیک بمباران خبری»، به سراغ دروغ‌پردازی درباره آرمیتا گراوند رفتند که در ادامه این گزارش، تکنیک بمباران خبری را با شواهد و مثال‌های مختلف توضیح خواهیم داد.

آرمیتا گراوند نام نوجوانی است که در روز یکشنبه، ۹ مهر ۱۴۰۲، هنگام سوار شدن به واگن مترو، به یکباره بیهوش شد و سرش سکو برخورد کرد. بعد از این اتفاق، دوستان و همراهان آرمیتا او را از واگن خارج کردند و پس از حضور اورژانس، به بیمارستان منتقل شد. از همان ابتدای رسانه‌ای شدن خبر بیهوشی آرمیتا، فیلمی مشخص و گویا از لحظه بیهوشی او، منتشر شد.

با این حال، رسانه‌های فارسی زبان خارجی به ویژه شبکه اینترنشنال که اخیرا جلساتی رسمی با سران اطلاعاتی رژیم صهیونیستی داشتند، مدعی شدند که آرمیتا به دلیل نداشتن حجاب، از سوی ماموران مورد ضربه قرار گرفته است.

تیر خلاص به اعتبار رسانه‌های برانداز با پروژه آرمیتا

این رسانه‌ها مدعی بودند که نیروهایی موسوم به «حجاب‌بان»، در مترو با آرمیتا برخورد داشته و او را هل دادند که منجر به این حادثه شد.

تیر خلاص به اعتبار رسانه‌های برانداز با پروژه آرمیتا

تیر خلاص به اعتبار رسانه‌های برانداز با پروژه آرمیتا

تکنیکی که رسانه‌های خارجی در پروژه دروغ‌سازی درباره آرمیتا از آن استفاده می‌کنند، تکنیک «بمباران رسانه‌ای یا بمباران خبری» است. این تکنیک به این صورت است که رسانه‌ها، بدون ارائه هیچ‌گونه سند، مدرک، فیلم، شاهدعینی یا حتی استدلالی منطقی، یک واقعه را آنگونه که مدنظر دارند، شرح می‌دهند. آن‌ها به قدری ادعاهای خود را تکرار می‌کنند که مخاطب فرصتی برای درخواست سند یا بررسی صحت ماجرا نداشته باشد تا در نهایت این تکرارها، در ذهن افکار عمومی نقش بسته و باور پذیر شوند.

در این بین، شبکه اینترنشنال، اعتراف کرده است که هیچ‌گونه سند یا مدرکی از اینکه کسی با آرمیتا برخورد داشته، وجود ندارد و این ادعا، به طور واهی مطرح شده است.

تیر خلاص به اعتبار رسانه‌های برانداز با پروژه آرمیتا

بر اساس این خبر، شبکه اینترنشنال به طور ضمنی اعتراف کرده که هیچ دلیل و سندی برای ادعاهایش وجود ندارد و از کادر درمان و مردم حاضر در مترو، خواسته است که اگر مدرکی در دست دارند، برای آن‌ها ارسال کنند و از آنجایی که چنین واقعه‌ای از اساس ساختگی است، فیلمی برای اینترنشنال ارسال نشد.

نکته بسیار مهم این است که از میان هزاران نفری که روزانه در مترو تهران تردد دارند، می‌توان گفت که تقریبا تمام آن‌ها، از تلفن همراه هوشمند و دارای دوربین استفاده می‌کنند و تجربه نشان داده است که اگر کوچک‌ترین اتفاق مثبت یا منفی در مترو رخ دهد، مردم حاضر در آن صحنه، به سرعت از آن فیلم گرفته و در فضای مجازی منتشر می‌کنند. فرض کنید حادثه مهم و بزرگی همچون هل دادن آرمیتا توسط یک مامور در مقابل چشم ده‌ها نفر از مردم حاضر در آن صحنه رخ دهد. این غیر ممکن است که هیچ کس از آن صحنه فیلم نگرفته باشد و اگر این ماجرا صحت داشت، تاکنون ده‌ها فیلم از آن منتشر شده بود.

در همین بین، یکی از شاهدان عینی ماجرا، که خود در مترو حجاب کامل نداشته، واقعه را در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام، شرح داده است.

تیر خلاص به اعتبار رسانه‌های برانداز با پروژه آرمیتا

این شاهد عینی نوشته است: «وجدانم اجازه نمی‌دهد سکوت کنم. آن کسی که لباس سفید دارد من هستم و کسی که روی زمین افتاده، آرمتیا است. لحظه‌ای که از حال رفت، کنارش بودم. راستش، گشت ارشادی در واگن بانوان نبود.»

البته در همین مدت کوتاه، دروغ‌های متعددی از سوی مخالفین نظام درباره آرمیتا منتشر شد. به عنوان مثال، عده‌ای در فضای مجازی با انتشار تصویر دختری بر تخت بیمارستان، مدعی شدند که او، آرمیتا است. این درحالی است که برندازان همین تصویر را سال گذشته با نام تصویری از آرنیکا مقامی، منتشر کرده بودند.

تیر خلاص به اعتبار رسانه‌های برانداز با پروژه آرمیتا

تیر خلاص به اعتبار رسانه‌های برانداز با پروژه آرمیتا

موضوع دیگر، این بود که با وجود آنکه از همان ابتدا، فیلم دوربین مترو منتشر شده بود، مجریان صهیونیستی اینترنشنال می‌گفتند که چرا فیلم تمام دوربین‌ها منتشر نمی‌شود.

تیر خلاص به اعتبار رسانه‌های برانداز با پروژه آرمیتا

این موضوع از سوی حسین رونقی نیز تکرار شد. چهره دروغگویی که سال گذشته مدعی بودند در زندان پاهایش را شکسته اند و بعد از آزادی موقت او، مشخص شد که تمام این ادعاها دروغ بوده است.

تیر خلاص به اعتبار رسانه‌های برانداز با پروژه آرمیتا

در همین حین، فیلم کامل حضور آرمیتا از لحظه ورود به مترو تا لحظه بیهوشی و خارج کردن او، منتشر شد و دروغ بودن ادعاهای براندازان بار دیگر ثابت گردید. اما این رسانه‌ها بر اساس تکنیک بمباران خبری، بازهم بدون هیچ‌گونه سند و مدرکی، به دروغ‌پردازهای خود ادامه دادند. در همین رابطه، چهره‌های برانداز در فضای مجازی، با وجود انتشار مکرر تصاویر، مصاحبه‌ها و شواهد بیهوش شدن آرمیتا، مدعی می‌شوند که هیچ چیز منتشر نشده است!

تیر خلاص به اعتبار رسانه‌های برانداز با پروژه آرمیتا

این درحالی است که هم فیلم کامل دوربین‌ها پخش شد، هم خبرنگاران حضور یافتند و هم با نزدیکان و دوستان او مصاحبه شد.

یکی دیگر از شواهدی که دروغ براندازان را برملا کرد، شرح ماجرا توسط دو تن از همراهان و همکلاسی‌های آرمیتا بود. این دو همکلاسی آرمیتا در مصاحبه‌ای توضیح دادند که در مترو با او قرار گذاشته بودند و بعد از سوار شدن به قطار، آرمیتا به یک باره بیهوش شد و سرش با سکو برخورد کرد و هیچ گونه برخوردی با آرمیتا بر سر حجاب وجود نداشت و کسی او را هل نداده بود.

اما با این حال، رسانه‌های خارجی این فیلم واضح را نیز زیر سوال بردند.

تیر خلاص به اعتبار رسانه‌های برانداز با پروژه آرمیتا

گزارشگر شبکه صهیونیستی اینترنشنال بازهم بدون ارائه هیچ‌گونه دلیل یا مدرکی، مدعی شد که دو همکلاسی آرمیتا، دستکم ۵ ساعت بازداشت بوده اند و این مصاحبه، تحت فشار انجام شده است.

دروغ دیگری که از سوی این شبکه منتشر شد، این بود که شهین احمدی، مادر آرمیتا گراوند، بازداشت شده است.

تیر خلاص به اعتبار رسانه‌های برانداز با پروژه آرمیتا

اما با گذشت اندکی زمان، فیلمی از حضور مادر آرمیتا در بیمارستان منتشر شد که در آن، از دروغ رسانه‌ها درباره بازداشت خود گله می‌کرد و می‌گفت: «من راضی نیستم عکس‌های شخصی دخترم را در فضای مجازی پخش کنند. من فقط خواستم مردم برای دخترم دعا کنند. چیزهایی که درباره من و خانواده‌ام می‌گویند بسیار زشت است. حرف‌هایی که می‌زنند واقعا دروغ است.»

پدر آرمیتا نیز در ادامه گفت: «همسرم کنارم هست. دخترم کنارم هست. کنار مریضم هست. روزی شش هفت بار دخرتم را می‌بینم. هر موقع و هر ساعتی به بیمارستان می‌آیم، اجازه می‌دهند که او را ببینم.»

نکته قابل توجه دیگر، این است که اینترنشنال سعی در تحریک اقوام مختلف به بهانه آرمیتا داشت. این شبکه صهیونیستی در ابتدا مدعی شد که او، دختری کرد و اهل کرمانشاه است.

تیر خلاص به اعتبار رسانه‌های برانداز با پروژه آرمیتا

اما همین رسانه در روز بعد مدعی شد که آرمیتا اهل لرستان است!

تیر خلاص به اعتبار رسانه‌های برانداز با پروژه آرمیتا

این موضوع نشان می‌دهد که شبکه صهیونیستی اینترنشنال، قصد دارد با یک نفر، تمام اقوام را تحریک کند!

نکته مهم دیگر، به میان آمدن پای روزنامه بریتانیایی گاردین است. این روزنامه همچون اینترنشنال، در گزارشی بدون ارائه مدرکی، ادعای برخورد با آرمیتا به دلیل حجاب را تکرار کرد.

تیر خلاص به اعتبار رسانه‌های برانداز با پروژه آرمیتا

اینترنشنال نیز با استناد به گاردین، از مصاحبه با یک شاهدعینی و تایید برخورد با آرمیتا، سخن گفت.

تیر خلاص به اعتبار رسانه‌های برانداز با پروژه آرمیتا

نکته قابل توجه این است که در این گزارش، نه صوتی از آن شاهد عینی وجود دارد و نه فیلمی و نه هیچ مدرکی که ثابت کند آیا اساسا مصاحبه‌ای با کسی از شاهدان صورت گرفته است؟!

البته این اولین باری نیست که حتی رسانه‌های انگلیسی زبان به ظاهر معتبر، برای آشوب‌سازی در ایران، آبروی خود را به حراج گذاشته اند و همچون اینترنشنال، درباره ایران دروغ‌پردازی می‌کنند.

به عنوان مثال، سال گذشته، روزنامه آمریکایی نیویرک تایمز در تاریخ ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ در گزارشی اختصاصی مدعی شد که «رهبر ایران در بستر بیماری است و عمل جراحی انجام داده و حالش به قدری وخیم است که حتی توانایی نشستن هم ندارد و به همین دلیل، تمام جلسات لغو شده است.» دروغ بودن این ادعا به سرعت برملا شد. فردای انتشار این ادعای دروغ از سوی نیویورک تایمز، یعنی ۲۶ شهریور ۱۴۰۱، رهبر انقلاب در دیدار با هیئت‌های عزاداری در اربعین حسینی حضور یافتند و به طور ایستاده و بدون عصا، سخنرانی کردند.

آنچه در این روزها در رسانه‌های خارجیِ ضدایرانی و تجزیه‌طلب درحال رخ دادن است، این است که تمام مدارک، فیلم‌ها، مصاحبه‌ها و اسنادی را که ثابت می‌‎کند آرمیتا بیهوش شده است را بدون هیچ دلیلی، رد می‌کنند و از طرفی دیگر، بدون ارائه هیچ گونه فیلم، مدرک یا سندی دیگر، مدعی‌اند که با او به خاطر حجاب، برخورد شده است.

اما نکته‌ای که از همه مهم‌تر است، این است که رسانه‌های خارجی اعتبار خود در میان مردم ایران را کاملا از دست داده اند. در این روزها، مردم به دروغ‌های ساخته شده درباره آرمیتا اهمیتی ندادند و هیچ کس در هیچ نقطه‌ای از شهر، تجمع نکرد. شاید بتوان گفت که پروژه آرمیتا برای رسانه‌های برانداز، تیر خلاص بر اعتبار نداشته آن‌ها بوده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 59
  • در انتظار بررسی: 14
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    2 1
    خالم از هر بی حجابی بهم میخوره همشون بلای جون ملت شدن بابا گشت ارشاد رو برگردونین
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      0 0
      حال ما هم از امثال تو بهم میخوره
  • Ali IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    1 0
    جای اینکارها اخراج اتباع غیر قانونی رو پیگیری کنید
  • علی IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    1 0
    والله علی کل شی شهید. ماه پشت ابر نمی مونه...
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    0 1
    ابلحا باید ب این فکر کنن ک ی دانش آموز چ تهدیدی برای نظام داره؟ کل غرب و شیطان بزرگ هیچ غلطی نتونستن بکنن چون خدا با این ملت هست.
  • محمدی IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    1 0
    قرآن کریم:سوره ۱۷: الإسراء، آیه 81 ...إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا همانا باطل رفتنی است.
  • تک سوتر DE ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    0 0
    منفعل باشید نتیجه می شه همین
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    0 1
    رسانه های ایران باید یاد بگیرن درست و با قدرت از همون لحظه اول تمام ابعاد رو نمایش بدهند تا انتری ها و امثالهم لال شوند
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    0 1
    آبروی(نداشته‌ی) خود را به حراج گذاشته اند...اون ضدرسانه‌های خناس ملعون پسر ملعون...فتنه‌گران آشوب و دروغ.
  • ... IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    0 1
    دیگه هرکس به خبر های عنتر اشغال وپی پی سی اعتماد کنه میتونیم در کتاب گینس ثبتش کنیم که انسانی بدون داشتن مغز زندگی میکنه
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    28 44
    فیلم داخل واگن لطفا
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
      33 15
      بشین پای منقلت و خفه شو لطفا
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
      35 12
      دوست داری از فاضلاب خونه شون هم برات فیلم بذارن تا لذت ببری؟!
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
      16 8
      دوتا گوش تو دست براندازان هست ها
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
      9 4
      سری ۱۰۰ به بعد دوربین ندارن
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
      0 0
      ۳۵ شهریور ماه اعتبار رسانه‌های معاند و مروج خشونت بر باد رفت وقتی از رو نمی رن باید چون طوفان الاقصی با صهیونیست‌ها با آنها رفتار کرد
    • محمد IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
      0 0
      درست نگاه کنید عزیزان که بنده خدا رو آوردن بیرون و اطرافش هستن چنتا خانم اصلا روسری نداشتن اگر بحث برخورد بود چرا با بقیه نبوده تو هر ایستگاه تو واگن دعوا میکنن ادم یه مقدار باید فکر هم بکنه چقدر حلقه به گوش رسانه هستید برخی از افراد
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
      0 0
      بی شعور داخل واگن مترو فیلم نداره حمال الاغ گوسفند
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
      2 1
      پهن نخور رودل میکنی!
    • بینام IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
      0 0
      صدتا گوشی و امکانات دست توووووو
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
      7 1
      تو ۴ثانیه اگه تونستی با کسی مشاجره کنی وهلش بدی اون وقت تقاضای فیلم داخل واگن بکن
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    29 12
    این براندازان بهتره همونجا به استخوان لیسی خودشون بپردازندو در امور کشور ما دخالت نکنند!!! مسائل کشور ما به آنها هیچ ربطی نداره!
  • FI ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    20 46
    اگه جرات دارید رفراندوم بزارید خخخخخخخ
    • محمدقزل IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
      0 0
      اول برو به اربابانت بگو رفراندوم برگزار کنن بعد ما .......هر موقع انگلیس استعمارگر پیر وآمریکا خبیث رفراندوم برگزار کردن بعدش ما
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
      60 6
      ۲۵ شهریور خودش رفراندوم بود دیدین که ملت محل سگتون هم نزاشت
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
      8 3
      باشه هر وقت صاحب کارهای تو این کار رو کردن اینجا هم برگزار میشه
    • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
      1 0
      رفراندوم هم میزاریم، البته واسه اخراج سلبریتیا و همجنس بازا و بقیه نخاله ها از ایران!!!
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    24 14
    این همه زوزه میکشن خسته نمیشن؟ خائن های وطنفروش و بی اصل ونسب
  • رضا IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    0 0
    این بدبختای بیچاره وسگهای داخلی از اینکه در اغتشاشات شکست خوردن دارن خودشونو به در ودیوار می زنن
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    8 4
    لطفاتو هم برو گمشو
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
      3 4
      خطاب به 11:41
  • ناشناس IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    20 21
    برای روشن شدن اذهان عمومی فیلم داخل واکن مترو رو منتشر کنین اینهمه جو امنیتی واسه یه افت فشار ساده یکم زیاد نیست؟
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
      19 11
      چشم! حالا میگیم بازیگران سینما یک فیلم ازداخل واگن بسازن و نشون امثال تو بدهند تا ببینیم راضی میشین؟اگه قرارباشه هراتفاقی که درمملکت میفته اینجور کالبدشکافی بشه که باید درب مملکتو تخته کرد!
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
      24 10
      آرمیتا خودش و خونوادش ول کردن و شماها خاله زنک ها ولکن نیستین هاااااا
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
      20 10
      سری ۱۰۰ به بعد دوربین ندارن، لطفا بفهمید، اتفاقا هیچ جوی وجود نداشت تا وقتی دوباره ربات‌ها و شبکه های فارسی زبان خوی کفتارصفتشون عود کرد!
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    0 0
    بذارین این براندازان بقدری واق واق کنن تا دندوناشون بریزه
  • کیوان IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    0 0
    اگه 10 تا فیلم از تو و بیرون واگنم بزارین، ما میگیم کار خودشونه ...خخخ ...لعنت به کاسه لیسان غربگدا
  • حسینی IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    9 20
    کی گفته سری ۱۰۰ به بعد دوربین ندارن. اتفاقا دارند حداقل یه کم هماهنگ بشید اطلاعات درست بگیرید و پخش کنید خاک بر سرت که حتی دروغ هم نمیتونی بگی. فقط فیلم داخل قطار
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
      21 7
      اول باید بری بالای درخت و دو تا نارگیل بندازی پایین تا ما هم فیلمش رو منتشر کنیم
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
      21 0
      عوضش اینترنشنال و بی بی سی و من وتو خوب دروغ میگن
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
      1 0
      این قطار دوربین نداشته، خیلی جالبه هماهنگی فقط شما که یه بار میگید هولش دادن یه بار میگید کتکش زدن یه بار میگید باتوم خورده یه بار میگید مشاجره لفظی بوده بالاخره کفتار محتاج جنازه ای مثل توی عمله هر دروغی سر هم میکنه
    • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
      1 1
      کی گفته داره؟ شماره قطار ۱۳۴ و سری صد پس دوربین نداره
    • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
      0 0
      اگه چنین چیزی هم باشه،مطالبه ی به حق پدر و مادرشه که دوربین ها رو چک کنند و هر اقدامی لازمه انجام بدن،تو رو سنه نن.
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    10 12
    نه ارزش خواندن دروغ‌های شما را نداریم
    • عباس NL ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
      0 4
      برو دروغ هاى عربستان اينترنشنال رو بخون، كى به تو گفته بياى اينجا 🤦🏻‍♂️
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    14 5
    نشر عکس های بی حجاب در این سایت کار درستی نیست لطفاً رعایت فرمایید
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    2 1
    وقتی یکبار دروغ میگه می‌بخشمت ولی دیگه بهت اعتماد ندارم!!!! داستان زندگی ماست
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    0 0
    پارسال چقدر هزينه برای‌ کشور ایجادشد چه خسارت‌هایی ازمادی تامعنوی مردم ايران هوشیار باشند وگول شبکه های معاند روانخوانی انشاءالله این خانم شفا گرفته‌ وبه‌ آغوش خانواده اش برگرردد
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    0 0
    خدایا همه مریض هاراشفابده آمین یارب ال عالمین
  • مهدی IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    8 1
    این بازی های شبکه های معاند برای مردم نخ نما شده دیگه کسی اهمیت نمیده.
  • زمان IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    5 2
    اصلا خود فیلم واضح است، اتفاق طبیعی رخ داده، نه درگیری است و نه تشنج خاصی، بیهوش شده اوردنش بیرون، از رفتار دوستانش مشخص است که اتفاق امنیتی رخ نداده
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    10 2
    حسین رونقی 🤣🤣🤣🤣 هنوز پاهاش و وصل نکرده 🤣🤣🤣
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    1 2
    دروغ هرچه بزرگتر و بیشتر تکرار کنی ، باورش در اذهان عمومی بیشتر می شود . اینترنشنال و غیره به شدت در حال دروغ پردازی هستند.
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    0 0
    چه ربطی داره رفراندوم ؟ حکایت گو...... و شقیقه س ، بعدشم تو برو کشکتو بساب بدبخت آویزون ، تورو چه به این حرفها .
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    2 1
    چرا فیلم دوربین مداربسته ساعت و تاریخ نداره ؟
    • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
      0 0
      تا جون امثال تو کنه وفضول دربره!
  • حجت IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    0 1
    ول کنین ای چرندیات. را. موشک پرانی داریم اون ور
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    0 0
    برانداز های دروغگو کورخوندین ماجراهای سال‌گذشته درس عبرتی برای ماایرانیان است هم‌وطنان عزیز گول شبکه‌های معاند رانخورید امنيت دری گرانبها است‌ برای‌ سلامتی وشفای این دخترصلوات اللهم صل علی محمد ال محمد
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    0 0
    برانداز های دروغگو کورخوندین ماجراهای سال‌گذشته درس عبرتی برای ماایرانیان است هم‌وطنان عزیز گول شبکه‌های معاند رانخورید امنيت دری گرانبها است‌ برای‌ سلامتی وشفای این دخترصلوات اللهم صل علی محمد ال محمد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس