بازی‌های آسیایی| مروری بر نتایج روز دوازدهم با نقره اسکیت و درخشش فرنگی‌کاران

در دوازدهمین روز از بازی‌های آسیایی هانگژو ۲ فرنگی‌کار کشورمان طلا گرفتند.

به گزارش مشرق، دوازدهمین روز از بازی‌های آسیایی هانگ ژو در حالی پیگیری شد که کاروان کشورمان در کشتی فرنگی موفق به کسب دو مدال طلا و در اسکیت مدال نقره کسب کرد. امین میرزازاده و محمدهادی ساروی فرنگی‌کاران طلایی کشورمان بودند.

نتایج کامل مسابقات امروز به شرح زیر است:

کشتی فرنگی:

در وزن ۹۷کیلوگرم محمدهادی ساروی در دور نخست با نتیجه ۶ بر۳ رستم آساکولوف از ازبکستان را شکست داد و مرحله بعد صعود کرد. وی در این مرحله نیز با نتیجه ۳ بر یک از سد اوزور ژوژوپبیکوف از قرقیزستان گذشت و جواز حضور در نیمه‌نهایی را کسب کرد. ساروی در این دیدار با نتیجه ۸ بر صفر اسلام اومایف از قزاقستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. وی در سرشاخ با حریف چینی ۵ بر یک برد و به مدال طلا رسید.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده در دور اول در کمتر از ۲ دقیقه نانتاوات پانفوک از تایلند را ۹ بر صفر شکست داد. وی در دور دوم نیز در کمتر از ۲ دقیقه با نتیجه ۹ بر صفر آیبگشازادا کورایف از ترکمنستان را مغلوب کرد و گام به نیمه‌نهایی گذاشت. وی در این مرحله با نتیجه ۳ بر یک مقابل علیخان سیزداکوف از قزاقستان به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. میرزازاده در دیدار پایانی با لینگ ژی منگ از چین مبارزه کرد که با برتری یک- یک طلا گرفت.

بازی‌های آسیایی؛ مروری بر نتایج روز دوازدهم با نقره اسکیت و درخشش فرنگی‌کاران

دوچرخه‌سواری:

رقابت‌های دوچرخه سواری جاده در مسافت ۲۰۷ کیلومتر و ۷۰۰ متر با حضور ۶۶دوچرخه‌سوار برگزار شد.

علی لبیب نماینده ایران در این رقابت‌ها بود که با رکورد ۴ ساعت و ۳۱ دقیقه و ۱۱ ثانیه در رده چهارم ایستاد.

بازی‌های آسیایی؛ مروری بر نتایج روز دوازدهم با نقره اسکیت و درخشش فرنگی‌کاران

تیراندازی با کمان:

تیم کامپوند مردان ایران با ترکیب محمدصالح پالیزبان، میلاد رشیدی و آرمین پاکزاد در یک چهارم نهایی مسابقات تیراندازی با کمان به مصاف تیم مالزی رفت و با نتیجه ۲۲۷ بر ۲۲۱ شکست خورد و از صعود به نیمه‌نهایی بازماند.

بازی‌های آسیایی؛ مروری بر نتایج روز دوازدهم با نقره اسکیت و درخشش فرنگی‌کاران

شطرنج:

از دور هفتم رقابت‌های شطرنج بازی‌های آسیایی، تیم ملی شطرنج ایران در ادامه نتایج درخشان خود توانست با نتیجه ۲.۵ بر ۱.۵ تیم ملی مغولستان را از پیش‌رو بردارد و ضمن حفظ صدرنشینی خود در جدول مسابقات، یک گام دیگر به کسب مدال طلای رقابت‌ها نزدیک شود.

سنگنوردی:

در ادامه رقابت‌های سنگنوردی در بخش لید و بولدرینگ در بخش مقدماتی این ماده الناز رکابی در گروه ۲۳نفره رقابت کرد و به عنوان نفر پانزدهم مسابقه داد. رکابی در ماده لید و در صعود از دیواره در تاچ پین نهایی و ۱۰۰ امتیازی ناکام بود و امتیاز ۴۵.۱ را گرفت. بدین ترتیب در پایان مرحله مقدماتی، رکابی با احتساب امتیازات ماده بولدرینگ و لید ۱۱۰.۱ امتیاز گرفت. وی در مجموع در جایگاه هفتم قرار گرفت و به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد.

بازی‌های آسیایی؛ مروری بر نتایج روز دوازدهم با نقره اسکیت و درخشش فرنگی‌کاران

اسکیت:

رومینا سالک بازیکن اسکیت فری استایل کشورمان در دور مقدماتی با ثبت رکورد ۴/۲۵۴ صدم ثانیه توانست رکورد انفرادی جهان را بشکند. سالک در نهایت با شکست برابر رقیب خود در رتبه چهارم قرار گرفت.

ترانه احمدی در مرحله نهایی مقابل لیو چیائو از چین تایپه به رقابت پرداخت و در مسابقه اول و دوم خود مقابل این اسکیت‌باز شکست خورد و به مدال نقره این دوره از مسابقات رسید.

رضا لسانی که به مرحله نیمه نهایی صعود کرده بود، در این مرحله به رقابت با حریفی از تایوان پرداخت و با شکست مقابل حریفش از صعود به فینال بازماند. لسانی در دیدار رده بندی مقابل دیگر نماینده تایوان به رقابت پرداخت و با قبول شکست در رده چهارم ایستاد و دستش از رسیدن به مدال کوتاه ماند.

پیش از امیرمحمد سواری در مرحله یک چهارم نهایی با شکست برابر حریفی از تایوان حذف شده بود.

بازی‌های آسیایی؛ مروری بر نتایج روز دوازدهم با نقره اسکیت و درخشش فرنگی‌کاران

واترپلو:

تیم ملی کشورمان در دور دوم مسابقات مقابل سنگاپور ۱۳ بر ۶ پیروز شد و به نیمه‌نهایی راه یافت.

کاراته:

مبینا حیدری در وزن ۶۸-کیلوگرم کاراته با زفانیا از اندونزی مبارزه کرد و در پایان با نتیجه ۵ بر ۴ شکست خورد. با توجه به اینکه حریف اندونزیایی در ادامه شکست خورد، حیدری از دور مسابقات کنار رفت.

بهمن عسگری در وزن ۷۵- دور اول با موخامادف از ازبکستان مبارزه کرد و با نتیجه ۵ بر صفر به پیروزی رسید. عسگری در دومین مبارزه خود به مصاف جائی یوون از کره جنوبی رفت و با نتیجه ۴ بر ۲ پیروز شد. او در مرحله بعدی برابر ساکی یاما از ژاپن قرار گرفت و با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد. در ادامه کاراته کای ژاپنی برابر نماینده اردن نتیجه را واگذار کرد و بدین ترتیب بهمن عسگری شانس حضور در جدول بازنده‌ها را از دست داد و از بازی‌های آسیایی حذف شد.

اسلالوم:

رکسانا رازقیان ملی‌پوش قایقرانی اسلالوم ایران به نیمه نهایی بازی‌های آسیایی صعود کرد. در این دوره از رقابت‌ها ۱۳ ورزشکار حضور داشتند که رازقیان در گروه اول به رقابت پرداخت و با زمان ۱۱۴.۵۲در رده پنجم گروهش ایستاد. او برای صعود به نیمه‌نهایی با دو قایقران از تایلند و یک قایقران هندی رقابت و زمان ۱۱۹.۷۷را ثبت کرد تا راهی نیمه نهایی شود.

جوجیتسو:

مهران ستار که در وزن ۶۲- کیلوگرم در مبارزه اول نماینده تایلند را ۳ بر صفر برده بود، در مرحله بعد این رقابت‌ها ۲ بر صفر نتیجه را به نماینده عربستان واگذار کرد و از گردونه رقابت‌ها خارج شد.

وزنه‌برداری:

با اتمام ۶ حرکت دو نماینده ایران در دسته ۹۶ کیلوگرم، امیر حقوقی با حدنصاب مجموع ۳۶۶ کیلوگرم در جایگاه هشتم قرار گرفت و میر مصطفی جوادی نهم شد.

بازی‌های آسیایی؛ مروری بر نتایج روز دوازدهم با نقره اسکیت و درخشش فرنگی‌کاران

الهه رزاقی در دسته ۷۶ کیلوگرم بانوان با حدنصاب مجموع ۲۰۶ کیلوگرم در مکان نهم ایستاد.

او در یکضرب با مهار وزنه ۹۳ کیلوگرم، یک کیلوگرم رکورد ایران را که در اختیار الناز باجلانی قرار داشت شکست و در دوضرب هم با مهار وزنه ۱۱۳ کیلوگرم، رکورد مجموع خود را به ۲۰۶ کیلوگرم رساند و موفق شد رکورد مجموع بزرگسالان ایران در این دسته را به میزان ۴ کیلوگرم افزایش دهد. رکورد قبلی با ۲۰۲ کیلوگرم در اختیار سیده الهام حسینی بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس