وساطت آیت‌الله سیستانی در درگیری میان ۲ عشیره عراقی

آیت‌الله سیستانی با اعزام نماینده خود در درگیری میان ۲ عشیره عراقی میانجیگری کرد.

به گزارش مشرق به نقل از المعلومه، آیت‌الله سیستانی مرجع تقلید بزرگ شیعیان در نجف اشرف، نسبت به درگیری میان ۲ قبیله الرمیض و آل عمر در استان ذی‌قار عراق واکنش نشان داد و ضمن ابراز تاسف بابت این درگیری‌ها و کشته‌شدن مردم بی‌گناه، با اعزام نماینده خود به میانجیگری میان آنان اقدام کرد.

دفتر این مرجع بزرگ شیعه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که آیت‌الله العظمی سیستانی به خانواده‌های داغ‌دیده تسلیت گفته و با آنان همدردی می‌کند و بزرگان، عقلا و حکمای آنان را به تلاش فراوان جهت حل‌وفصل این بحران از راه‌های قابل قبول و متعارف در موارد این چنینی، ترغیب می‌کند تا از خونریزی بیشتر و ناامنی و اختلال در زندگی مردم منطقه جلوگیری به عمل آید.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما هیئتی را به ریاست علامه محمد حسین العمیدی به سوی شما اعزام کردیم تا تلاش‌های جدیدی را در این رابطه انجام دهند. امید است که از سوی شما مورد پذیرش قرار گیرند و بحران یادشده به شکل قطعی پایان یابد.

در ادامه این بیانیه آیت‌الله سیستانی برای اهالی این ۲ عشیره عراقی خبر و برکت آرزو نموده و از درگاه خداوند خواستار دفع شر و بلا از آنان شده است.

گفتنی است شهرستان اصلاح در استان ذی‌قار پس از آغاز دوباره درگیری‌های مسلح میان ۲ عشیره الرمیض و آل عمر شاهد اوضاع متشنج امنیتی بوده است.

این در حالی است که هشتم مهرماه منابع وابسته به پلیس عراق در استان ذی قار در جنوب این کشور اعلام کردند که در پی درگیری عشایر که در آن از سلاح نیمه سنگین و بمب استفاده شده بود، دست کم دو نفر کشته و ۶ نفر زخمی شدند و هم‌اکنون شاهد آن هستیم که درگیری میان این دو عشیره عراقی از سر گرفته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
    0 0
    عربها هنوز در گیر عشیره اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس