کد خبر 1532371
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹
شنیده شدن صدای انفجار مهیب در حومه دمشق، پایتخت سوریه

وزارت خارجه سوریه ضمن محکومیت حمله اخیر به سفارت کوبا در واشنگتن، اعلام کرد آمریکا با استفاده از فهرست به‌اصطلاح تروریستی خود از کشورهای جهان اخاذی می‌کند.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه سوریه بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) حمله تروریستی به سفارت کوبا در آمریکا را به‌ شدت محکوم کرد.

دمشق اعلام کرد: «حمله به هیأت‌های دیپلماتیک یک اقدام غیرقانونی است و نقض خطرناک پیمان‌ها، پروتکل‌ها و قوانین بین‌المللی به شمار می‌آید».

وزارت امور خارجه سوریه در عین حال خواستار حذف نام کوبا از «فهرست جعلی» آمریکا برای کشورهای به‌ اصطلاح حامی تروریسم شد و تاکید کرد آمریکا باید این فهرست را کنار بگذارد چرا که به وسیله این فهرست از کشورهایی که به حاکمیت خود می‌بالند، اخاذی می‌کند و مداخله خود را در امور داخلی کشورها توجیه می‌نماید.

کوبا جزء کشورهایی است که در فهرست مذکور دارد و این دومین بار است که سفارت این کشور طی سال‌های گذشته مورد تعرض قرار می‌گیرد.

«برونو رودریگز» وزیر خارجه کوبا اخیرا در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد یک فرد با استفاده از کوکتل مولوتوف به سفارت این کشور در واشنگتن حمله کرد. رودریگز در عین حال گفت: «گروه‌های مخالف کوبا زمانی که احساس می‌کنند می‌توانند از مجازات فرار کنند، به تروریسم روی می‌آورند که ما بارها به مقامات آمریکا در این خصوص هشدار داده‌ایم».

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در آستانه کنار رفتن از قدرت، کوبا را مجددا به فهرست موسوم به «کشورهای حامی تروریسم» اضافه کرد. «مایک پامپئو» وزیر خارجه پیشین آمریکا این اقدام را این طور توجیه کرده بود که کوبا با پناه دادن به افرادی که «تروریست» خوانده شده‌اند، از تروریسم بین‌المللی حمایت می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
    1 0
    قابل توجه مسئولین محترم کشور ،اگر سوریه سلاح اتمی داشت ایا ترکیه و آمریکا جرات میکردند یک سوم خاک این کشور بدبخت رو اشغال کنند ؟اگر اوکراین زراد خانه اتمی خودش رو واگذار نمی کرد آیا روسیه جرات میکرد به این کشور فلک زده حمله کنه؟هر چه سریع تر ایران باید زراد خانه اتمی بسازه وگرنه سرنوشت لیبی،یمن،عراق،سوریه،افغانستان ،ارمنستان و اوکراین در انتظار ما خواهد بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس