الدحیل و پرسپولیس

پرسپولیس در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا با درخشش کاپیتانش برابر الدحیل قطر به پیروزی رسید.

به گزارش مشرق، تیم های فوتبال پرسپولیس ایران و الدحیل قطر در چارچوب هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۱۹:۳۰ دوشنبه شب در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه دوحه به مصاف هم رفتند که نماینده ایران با تک گل دقیقه ۶۳ امید عالیشاه به برتری یک بر صفر رسید.

کیمورا هیرویوکی به همراه واتانابه کوتا و تاکاجی تاکومی از ژاپن قضاوت این مسابقه را برعهده داشتند.

دو تیم در حالی از چارچوب بازی‌های گروهE به مصاف هم رفتند که الدحیل در هفته اول برابر استقلال تاجیکستان به تساوی بدون گل رسیده و پرسپولیس هم با دو گل مغلوب النصر عربستان شده بود. با توجه به این شرایط هر دو تیم به دنبال اولین برد در فصل جدید لیگ قهرمانان بودند.

پرسپولیس با وجود بازی در زمین حریف، شروع بهتری داشت و با میانداری هافبک‌ها بیشتر توپ و میدان در اختیار شاگردان یحیی گل‌محمدی بود. در اولین موقعیت جدی بازی، سانتر سعید صادقی از سمت راست با ضربه سر شهاب زاهدی از پشت شش قدم همراه شد اما ضربه بی‌دقت مهاجم پرسپولیس با فاصله از کنار دروازه به بیرون رفت.

فیلم/ خلاصه بازی الدحیل ۰ - پرسپولیس ۱

برد شجاعانه پرسپولیس در شب درخشان کاپیتان/ الدحیل در دوحه حرفی برای گفتن نداشت

با گذشت ۱۵ دقیقه از مسابقه الدحیل کم کم از زیر فشار پرسپولیس خارج شد و در دقیقه ۱۹ الدحیلی‌ها با یک پاس عمقی با بیرانوند تک به تک شدند که دروازه‌بان پرسپولیس در دو مرحله توپ را دفع کرد.

در دقیقه ۲۴ پرسپولیس در آستانه رسیدن به گل قرار گرفت اما شوت دیدنی یاسین سلمانی از پشت محوطه جریمه به تیر دروازه صلاح حسن برخورد کرد تا خطرناک‌ترین موقعیت قرمزها از دست برود.

در ادامه هر چند بازی متعادل‌تر دنبال شد اما کفه ترازو به سمت پرسپولیس سنگینی می‌کرد. در اولین دقیقه وقت‌های تلف شده ضربه آرام امید عالیشاه از پشت محوطه را دروازه‌بان الدحیل مهار کرد تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.

با این حال تا پایان نیمه توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.

برد شجاعانه پرسپولیس در شب درخشان کاپیتان/ الدحیل در دوحه حرفی برای گفتن نداشت

نیمه دوم را پرسپولیس مانند نیمه اول هجومی آغاز کرد و عالیشاه روی اشتباه مدافعان الدحیل در محوطه جریمه الدحیل صاحب توپ شد اما شوت کاپیتان پرسپولیس با واکنش دروازه الدحیل راهی به دروازه پیدا نکرد.

در ادامه باز هم این پرسپولیس بود که روان‌تر و هجومی‌تر به بازی ادامه داد و در دقیقه ۵۰ این بار هم شوت عالیشاه از پشت شش قدم را به سختی مهار کرد.

در ادامه باز هم عالیشاه بود که روی دروازه الدحیل خطرناک ظاهر شد و شوت او در دقیقه ۵۹ روی یک حرکت عرضی با ضربه مدافع الدحیل به کرنر رفت.

سرانجام پرسپولیس در دقیقه ۶۳ مزد برتری‌اش را گرفت و سانتر روی به جلوی عالیشاه که در نقش ستاره زمین ظاهر شده بود از جناح چپ به صورت مستقیم وارد دروازه الدحیل شد و پرسپولیس یک بر صفر پیش افتاد.

در ادامه باز هم این پرسپولیس بود که با میدان‌داری به دنبال حفظ گل زده بود، در سوی مقابل الدحیل توانی برای خلق موقعیت خطرناک روی دروازه بیرانوند نداشت تا شاگردان گل‌محمدی همچنان تیم برتر باشند.

در نهایت پرسپولیس توانست با نتیجه یک بر صفر الدحیل را شکست دهد و در جدول گروهE سه امتیازی شود و شکست هفته اول برابر النصر به نوعی جبران شود.

ترکیب اولیه الدحیل قطر:

صلاح حسن، معز علی، فیلیپ کوتینیو، اسماعیل محمد، کریم بوضیاف، ماکیل الونگا، سلطان البریک، ابراهیما بامبا، عاصم مادیبو، مون هوان و روبن سمدو

سرمربی: هرنان کرسپو

ترکیب اولیه پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، حسین کنعانی زادگان، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی فر، مسعود ریگی، سروش رفیعی، سعید صادقی، امید عالیشاه، یاسین سلمانی و شهاب زاهدی

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    0 0
    هورررراااااااااااااااااااااااااااااا
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    0 0
    ترسیدن تو اصفهانم ببازن الفررااااااااااااااااااااااااااااااااااااار رو ترجیح دادن خخخخخخ
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    0 0
    خیلییییییییییییی چسبید آفرییییییییییین. ملخ خورا رو سوراخ سوراخ کردین
  • ناصر IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
    0 0
    من موندم عالیشاه هر وقت تو زمین بود مؤثر بود چرا همیشه باید حرص بخوریم که بیارنش‌داخل زمین.مدام دنبال بازیکنای دوزاری تو این تیم‌و اون تیم‌میگردن اما بازیکن به این خوبی و سرخی باید نیمکت نشین باشه
  • IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
    1 0
    ساکت واقعا هفت خط هست! کل تخلفاتش رو پشت حاج قاسم پنهان کرد..مشکل اصلی اقتصاد ایران همین فساد پشت نقاب هاست
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
    1 1
    اتفاقات اصفهان کاملآ برنامه ریزی شده و عمدی بود قصد داشتن فساد قرار دادهای این تیم رو پشت حاج قاسم پنهان کنن متاسفانه یک جریان بسیار قدرتمند امنیتی اصفهانی پشت دولت رئیسی شکل گرفته و هدف اصلی اون انتقال پایتخت به اصفهان و نابودی آینده کلان شهر تهرانه تهران نابودی تیم های تهرانی مثل استقلال پرسپولیس و اقتصاد تهران هم جز برنامه اینهاست تهران و کرج از نظر آبو هوا و نزدیکی به شمال کشور و ترانزیت بسیار بهتر از کویر اصفهانه با میانگین بارش نصف تهران و اصلا چنین کاری عاقلانه نیست..اگر جلوی باند امنیتی اصفهانی گرفته نشه ریشه تهران و کرج رو خواهند زد
  • IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
    1 0
    پرسپولیسی ها و استقلالی ها باید متحد بشن علیه اصفهان وگرنه چیزی از تاریخ و تمدن شهر تهران باقی نخواهند گذاشت و همه را خواهند برد..پس از انتقال پایتخت به اصفهان
  • IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
    1 0
    هم آمار بازی به نفع پرس پلیس بود هم نتیجه آن وقت شما طوری تیتر زدید برد شجاعانه که انگار پرس پلیس زیر فشار بوده
  • محمد IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
    0 0
    عالیشاه همیشه عالیه، ولی نمیدونم این مربی چرا باهاش لج کرده بازی بهش نمیده.
  • کاظم IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
    1 0
    اگر در بازی با النصر عربستان سرلک اخراج نمی شد و گولسیانی در زمین بود پرسپولیس نمی باخت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس