جروزالم پست: نیروی دریایی ایران با موشک‌های کروز قدرتمند‌تر می‌شود

رسانه صهیونیستی نوشت، ایران به دنبال این است که موشک‌های کروز بیشتری بر روی ناوچه‌های خود قرار دهد و قدرت دریایی خود را افزون‌تر کند.

به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» روز یکشنبه در تحلیلی به قلم «سث جی فرانتسمن» نوشت، ایران به دنبال این است که موشک‌های کروز بیشتری بر روی ناوچه «سبلان» قرار دهد. سبلان یکی از سه ناوچه کلاس الوند است که ایران در اختیار دارد.

نیروی دریایی ایران علام کرده قصد دارد این ناو را با قدرت آتش بیشتری تجهیز کند و ۱۲ موشک کروز روی آن نصب خواهد شد.این اقدام برای نیروی دریایی ایران مهم است.

جروزالم پست: نیروی دریایی ایران با موشک‌های کروز قدرتمندتر می‌شود

فرانتسمن نوشت، اکنون ایران می‌خواهد برد و قدرت نیروی دریایی خود را افزایش دهد. این کشور کشتی‌هایی را به روسیه و همچنین به نقاط دور دست فرستاده است تا قدرت خود را به رخ بکشد. سبلان نقش مهمی در عملیات دوربرد اخیر ایفا و حدود ۱۳۰۰۰ کیلومتر را در ۴۰ روز طی کرد.

ایران در سال‌های اخیر ماموریت‌های دیگری از جمله در دریای خزر انجام داده است. این کشور به افزودن موشک‌های کروز به کشتی های مختلف خود ادامه داده است.

چندی قبل نیز وبگاه نیروی دریایی آمریکا نوشت ایران با ساخت شناورهای پهپادبر، بر فراسوی خلیج فارس و افزایش قابلیت رزمی تمرکز کرده است.

«وبگاه نیروی دریایی آمریکا» عکس‌هایی از «کشتی شهید مهدوی» متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در اسکله شناور «مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران» در بندرعباس نزدیک تنگه هرمز منتشر کرد. کشتی شهید مهدوی دستکم از سال ۲۰۲۲ در این اسکله شناور بوده و از یک کشتی تجاری به یک ناو هواپیمابر تبدیل شده است که می‌تواند پهپادها و بالگردهای بدون سرنشین را در خود جای دهد. در تصویر جدید، عرشه این کشتی تجاری برای نصب عرشه فرود برداشته شده است.

این وبگاه نوشت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی دریایی ایران تاکنون بسیاری از کشتی‌های باری را به کشتی رزمی تبدیل کرده‌اند. یک تحلیلگر امور نظامی به این وبگاه گفت: «جهان باید به این موضوع نگاه کند که ایران چگونه قصد دارد از کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها برای افزایش قابلیت‌های حملات دوربرد خود استفاده کند.»

پایان پیام/م

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    6 13
    وظیفه تک تک شما روسگدایان وطنی به عنوان کاخ دربار کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود پریگوژین رهبر واگنر به جبهه های جنگ اوکراین و روسیه بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید و به درک واصل شوید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
    • بی نام IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
      6 5
      خفه شو الدنگ
    • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
      0 0
      الدنگ غرب گدا.این مزخرفاتی که نوشتی چه ربطی به مطلب ارائه شده داره.شما غربگدای عاشق اوکراین نازیسم هم میتونین برای رهبر هروئینی این کشور جان کثیفت رو بدی و به درک واصل بشین.آمین
    • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
      6 1
      وظیفه تک تک شما غربگدایان به عنوان نوکران کاخ قهوه ای جانفشانی در راه اربابهای یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکشتون هست پس در نبود وحوش بلک واتر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید، به عنوان مدافعان کاخ قهوه ای بجنگید و به درک واصل شوید که اگر خدای ناخواسته شکستی برای اربابهای یانکی همجنس بازتون در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی پدر خواهید شد ان شاء الله !!!
    • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
      0 0
      تقویت بورس تقویت نظام است
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
      0 0
      سعی کن آزاده باشی نه در بند.
    • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
      0 0
      سرمایه صهیونیست خفه
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    5 2
    امپراطوری ایران دوباره در حال شکل گیری ست
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    0 0
    نداجا پشتیبانی هوایی می خواد هوادریا داغونه. رادار های سی کینگ هام قابل استفاده نیست
  • سلام IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    0 3
    من نمی دونم چرا عاشق روسیه ام
    • FR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
      0 0
      وظیفه تک تک شما روسگدایان وطنی به عنوان کاخ دربار کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود پریگوژین رهبر واگنر به جبهه های جنگ اوکراین و روسیه بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید و به درک واصل شوید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
  • سلام IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    1 2
    من نمی دونم چرا عاشق روسیه ام با اینکه نه جنگنده نه تانک نه روادید فردی آزاد نه هیچی.... تازه پهپادامونم می بره ولی باز عاشق پوتینم مریضم؟
  • قل جواد IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    0 1
    موشک سطح به هوای نه دی رو با توجه به وزنی که داره با کمک سپاه روی جنگنده هامون به عنوان موشک هوا به هوای رادار فعال ببندیم
  • علی IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    5 1
    نظام مقدس ایران نه به شرق وابسته است نه به غرب وابسته ست...درود بر رهبر کبیرایران سیدعلی خامنه ای رهبرکل مسلمانان دنیا..
  • سید عقیل IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    2 1
    لعنت بر روس و روس پرستان وطنی
  • فدائی ایران و اسلام🇮🇷 IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    0 0
    آمریکا و غرب هیچگاه لیاقت همراهی با ایران اسلامی و تمدن با شکوه آنرا نداشته و ندارند! ایرانِ مستقل آرزوی دیرین ما بود که اکنون شاهد اقتدار و وابستگی چین و روسیه به آن هستیم. رهبر ایران توانست بعد از قرنها نام ایران را بار دیگر در جهان پرآوازه کند. جانم ایران و فدائی سیّد علی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس