اسکیت سرعت ایران بر بام توجیه؛ اعزام برای نرسیدن به خط پایان!

رد نشدن اسکیت‌بازان کشورمان از خط پایان در رقابت‌های اسکیت سرعت بازی‌های آسیایی نشان داد اعزام آنها به این رقابت‌ها اشتباه بوده است.

به گزارش مشرق، بازی‌های آسیایی هانگژو که از روز ۲۸ شهریور آغاز شد همچنان ادامه دارد و نتایجی که تا الان ورزشکاران کشورمان کسب کرده‌اند نشان‌دهنده عملکرد فدراسیون‌ها در رشته‌های مختلف ورزشی است؛ نتایجی که باید پس از بازی‌های آسیایی مورد بررسی قرار بگیرد و برای ضعف‌هایی که وجود دارد تدابیری اندیشیده شود. یکی از رشته‌هایی که تا الان نتوانسته انتظارات را برآورده کند اسکیت است

اسکیت‌بازان در شرایطی راهی بازی‌های آسیایی شدند که حدود ۱۳ سال بود در این رقابت‌ها حاضر نبودند. با توجه به سیاست کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان مبنی بر اعزام کیفی کاروان به هانگژو، به نظر می‌رسد مسئولان فدراسیون اسکیت در جلساتی که با مسئولان کمیته ملی المپیک داشتند به آنها قول کسب مدال داده بودند و بر همین اساس توانستند در لیست اعزامی‌ها قرار بگیرند؛ اما تاکنون و در بخش سرعت نتایج ضعیفی کسب شده که جای هیچ توجیهی ندارند؛ اما اتفاق عجیب اینکه فدراسیون اسکیت در اقدامی عجیب از این نتایج به عنوان موفقیت یاد کرده است.

در خبری که روابط عمومی فدراسیون اسکیت منتشر کرده آمده: «پس از پایان رقابت های اسکیت سرعت ده هزار متر بازی های آسیایی هانگژو نتایج نهایی و جدول آخر ورزشکاران منتشر شد که طبق آن اسکیت بازان ایران با وجود ۱۳ سال غیبت در این رقابت ها میان قهرمانان جهان به عنوان هشتمی رسیدند. نهال مقدم رحیمی و امیر بهزادی بروجنی در رقابت زنان و مردان ده هزار متر سرعت با دریافت لوح تقدیر مسابقات به عنوان نفرات هشتم معرفی شدند.

همچنین آزاد همتی در رده دوازدهم و سید مهشید کیانی در جایگاه نهمی رقابت ها قرار گرفت. این در حالی است که طبق قانون چون فاصله بهزادی در ده هزار متر مردان نصف دور با رقبا بود این اسکیت باز نباید از رقابت با تصمیم داوران بیرون می آمد. این اتفاق برای اسکیت بازان هندی در بخش زنان افتاد اما او مسابقه را ادامه داد. مسئولان مسابقات اسکیت بازی های آسیایی از پیشرفت و نتیجه اسکیت بازان ایران که بعد از سال ها غیبت در مسابقات به عنوان هشتمی رسیدند، تقدیر کردند.»

اما مروری بر نتایج کسب شده اسکیت‌بازان بسیاری از واقعیت‌ها را در خصوص عملکرد آنها در بخش سرعت نمایان می کند.

در ۱۰ هزار متر زنان نهال مقدم و سیده مهشید کیایی به دلیل ثبت نکردن زمان لازم، قبل از رد شدن از خط ‌پایان حذف شدند.

در ۱۰ هزار متر مردان امیر بهزادی و آزاد همتی نتوانستند زمان مد نظر را به ثبت برسانند و قبل از رد شدن از خط ‌پایان حذف شدند.

در در مرحله مقدماتی ۱۰هزار متر زنان و مردان نمایندگان ایران حذف شدند.

در بخش سرعت (هزار متر اسپرینت) مردان و زنان ملیکا منوچهری راد، نگین شیخی، کیارش شامحمدی و محمد امین حیدری موفق شدند راهی مرحله بعدی شوند.

در هزار متر اسپرینت زنان ملیکا منوچهری راد و نگین شیخی در بین هشت نفر به ترتیب در رتبه‌های هفتم و هشتم ایستادند.

همانطور که به آن اشاره شد این نتایج در شرایطی رقم خورد که قرار بود بازی‌های آسیایی محلی برای کسب تجربه و از این توجیهات نباشد. حتی اگر در ادامه بازی‌های آسیایی اسکیت‌بازان ایران در بخش سرعت موفق به کسب مدال شوند باز هم چیزی از فاجعه رد نشدن از خط پایان کم نمی‌کند.

محسن بیرانوند، سرپرست مرکز نظارت بر تیم‌های ملی بهترین شخصی است که باید در خصوص اینکه بر چه مبنایی اسکیت‌بازان سرعت به هانگژو اعزام شدند توضیح دهد؛ آن هم در شرایطی که بسیاری از تیم‌ها و ورزشکاران به دلیل سیاست کیفی گرایی به هانگژو اعزام نشدند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شهروند آگاه IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    3 0
    چرا این سوال را از دوستان فدارسیون نمی پرسید که مربی اقایان در این مسابقات ودر زمان اردو چه کسی بود وچرا به جای مربی فدراسیون پسر خودرا به عنوان مدیر تیم های ملی اعزام کرد. واقعا چرا رسانه ها در خصوص تخلفات گسترده در فدارسیون اسکیت سکوت کردند. چرا بسیاری از اسکیت بازان وپیشکسوتان این رشته از فدارسیون رانده شده اند.
    • اسکیت IR ۰۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
      0 0
      سلام دوست عزیز دقیقا همین طور هستش که فرمودین من به شخصه جزو اولین کسانی هستم که ار اولین دوره مسابقات قهرمانی کشور حضور داشتم و از 13 سالگی در تیم ملی بودم اقای هنرجو که ریس فدراسیون هستن ایشون هیچ تخصصی در این زمینه ندارن و همیشه به عتوان همراه پسرشون همراهی میکردن در مسابقات و البته پسرشونم که الان سمت دار قدراسیون هستن جزو ضعیف ترین اسکیت بازهای دوره ما هستن ما با این همه مدال و سابقه خونه نشستیم و اینها.... باعث تاسفه واقعا و رسیدگی هم که مثل همیشه نمیشه
  • هادی IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    0 0
    اعزام کیفیشون اینه ببین اگه میخواستن هر ننه قمری رو ببرن چه فاجعه ای رخ می‌داد!!!
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
      0 0
      خیلی ها حق شون که اعزام بشوند اما سوگلی آقایون اعزام شدند . مشخص نیست این عزیزان چگونه انتخاب شدند. کیفی هاشون را با خود نبردند تیم مردان بدون مربی رفتند
  • اسکیت IR ۰۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
    0 0
    سلام دوست عزیز دقیقا همین طور هستش که فرمودین من به شخصه جزو اولین کسانی هستم که ار اولین دوره مسابقات قهرمانی کشور حضور داشتم و از 13 سالگی در تیم ملی بودم اقای هنرجو که ریس فدراسیون هستن ایشون هیچ تخصصی در این زمینه ندارن و همیشه به عتوان همراه پسرشون همراهی میکردن در مسابقات و البته پسرشونم که الان سمت دار قدراسیون هستن جزو ضعیف ترین اسکیت بازهای دوره ما هستن ما با این همه مدال و سابقه خونه نشستیم و اینها.... باعث تاسفه واقعا و رسیدگی هم که مثل همیشه نمیشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس