کد خبر 1531331
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳
عصبانیت گاتسالوف از آزادکاران مهاجر روسی

سرمربی کشتی آزاد روسیه نسبت به حضور آزادکاران این کشور با پرچم دیگر کشورها واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، رقابت‌های کشتی آزاد جهانی بلگراد در حالی از ۲۸ شهریور تا دوم مهر ماه در شهر بلگراد برگزار شد که تیم کشتی آمریکا، ایران و گرجستان توانستند جایکاه اول تا سوم را بدست آورند. روس‌ها که به علت تحریم جهانی ۲ سال از رقابت‌های ورزشی محروم بودند و امسال پس از وقفه با پرچمی بی‌طرف وارد کارزار جهانی شدند.

شاگردان گاتسالوف در رقابت‌های ۲۰۲۳ بلگراد توانستند ۲ مدال طلا توسط زائوربک سیداکوف و احمد عثمان‌اف در وزن‌های ۷۴ و ۷۹ کیلوگرم، عباس گادژی ماگومدوف در وزن ۶۱ کیلوگرم به نشان نقره و عباس گادژی ماگومدوف در وزن ۶۵ کیلوگرم به نشان برنز رسید. همچنین سه نشان پنجمی نیز از سوی ورزشکاران این کشور بدست آمد.

از نکات بارز رقابت جهانی امسال حضور برخی چهره‌های روسیه بود که توانستند با حضور در ترکیب سایر کشورها مدال‌های زیادی را برای این کشورها بدست آورند.

اسماعیل موسوکایف در وزن ۶۵ کیلوگرم برای مجارستان و احمد تاج‌الدین‌اف در وزن ۹۷ کیلوگرم برای کشور بحرین به نشان طلا رسیدند. همچنین رمضان رمضان‌اف در وزن ۷۰کیلوگرم، ماگومدخان ماگومدوف و عثمان نورماگمدوف از در اوزان ۹۷ و ۹۲ کیلوگرم از جمهوری آذربایجان و همچنین ابوبکر اباکاروف در وزن ۵۷ کیلوگرم برای آلبانی و ختیگ تسابولوف در وزن ۷۴ کیلوگرم برای صربستان مدال برنز را بدست آوردند.

گفتنی که برخی از این آزادکاران در جهانی بلگراد توانستند موفقیت‌هایی را با شکست حریفان روسی خود بدست آورند.

موفقیت‌هایی که با واکنش حاجی مراد گاتسالوف روبه رو شد. وی در گفت‌وگویی دلیل مخالفت خود با تمرینات مشترک با بازیکنان روسی سایر تیم‌ها و نارضایتی از انتقال آنان به کشورهای دیگر توضیحاتی ارائه داد.

وی ادامه داد: آنها مدال‌ها را می‌گیرند، این ناخوشایند است. حتی یک کشتی‌گیر خارجی در کمپ تمرینی ما دیگر نباید حضور داشته باشد. من مخالف تمرین لژیونرها با آنان در سالن‌ها هستم چرا که آنها را آماده می‌کنیم و سپس ما را در رقابت‌های جهانی شکست دادند. اگر ورزشکاری تصمیم گرفت برای کشور دیگری مسابقه دهد، باید در همان کشور و یا در باشگاه‌های خصوصی تمرین کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    0 0
    کشورک جعلی باکوهیچ چیزی ازخودندارد.تاریخ دیگران،ورزشکارکشورهای دیگر،هنرو فرهنگ سایرکشورها،کمکهای نظامی دیگران و...
    • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      0 0
      دقیقا همینطوره.
    • TR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
      0 6
      جعلی شما هستید علی دایی کریم باقری حسین رضازاده و...همه این ها تورک هستند ربطی به فارس ها ندارن شما هم افتخارات قومیت های دیگه رو زدید به نام خودتون
  • ساس IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    0 0
    خوب تصرف تمام افتخارات جهان و کشورهای جهان مقدمه کنترل تمام پستهای مدیریتی جهان توسط نمونه های خوب روسی شاید باشد. روسیه باید انفجار خوبی ها و توانمندی ها باشد چراکه سترون است و توانایی حفظ و پرورش بهترین انسانها را دارد. فقط کمی پر قدرت تر تمام استادیوم های جهان و دانشگاهها و شرکتهای معتبر جهان را فتح کنید

این مطالب را از دست ندهید....

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس