بازی‌های آسیایی| بسکتبال ایران مقتدرانه به یک چهارم نهایی راه پیدا کرد

تیم ملی بسکتبال ایران با صدرنشینی به مرحله یک چهارم نهایی بازی‌های آسیایی هانگژو راه پیدا کرد.

به گزارش مشرق، تیم ملی بسکتبال ایران با برتری ۸۶ بر ۶۰ مقابل قزاقستان، به عنوان صدرنشین گروه خود به مرحله یک چهارم نهایی بازی‌های آسیایی هانگژو صعود کرد.

این تیم بعد از برد تیم‌ های ملی امارات و عربستان، در سومین مسابقه مرحله مقدماتی با ترکیب همیشگی خود متین آقاجانپور، نوید رضایی فر، ارسلان کاظمی، سجاد مشایخی و میثم میرزایی به مصاف قزاقستان گربه سیاه خود رفت.

در دقایق ابتدایی دو تیم به ارزیابی همدیگر پرداختند و دراین فاصله سجاد مشایخی و متین آقاجانپور هم موفق به گلزنی شدند و قزاقها سه دقیقه نتوانستند حلقه ایران را باز کنند. ولی پس از کسب دو امتیاز حریف و دو فوله شدن نوید رضایی فر، سینا واحدی به میدان آمد تا زوج واحدی و مشایخی کار خودش را کرده و با پاسهای طلایی به کاپیتان ارسلان کاظمی او را صاحب امتیاز کنند و اختلاف را بالا نگاه دارند. البته هاکان دمیر به مدت ۵ دقیقه ترکیب جوانش را به میدان فرستاد و در این زمان بود که چند پرتاب سه امتیازی خوردیم و نتیجه ۱۰ دقیقه اول ۲۰- ۱۶ شد. پیترگریگوریان هم در این کوارتر آسیب جزئی دید.

در کوارتر دوم بازی مناف هاشمی، دبیر کل کمیته ملی المپیک و سیدمحمد پولادگر، معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش در سالن بسکتبال حضور پیدا کردند. شاگردان دمیر در این تایم هر چند پراشتباه ظاهر شدند ولی توانستند ۱۵- ۹ و در نهایت ۳۵- ۳۵ به رختکن بروند.

در آغاز نیمه دوم باران سه امتیازی توسط بازیکنان دو تیم به روی حلقه های ایران و قزاقستان بارش گرفت و برای لحظاتی بازی سرعت زیادی داشت و ایران ۶۵ – ۴۴ تیم برتر میدان بود.

در وقت پایانی هم ترکیب نیمکت به میدان آمد تا به بازیکنان اصلی استراحت داده شود. در این وقت سینا وحدی توپ ربایی های زیادی انجام داد و با ضد حملات ایران را همچنان پیشتاز نگه داشت تا اینکه ایران ۸۶- ۶۰ به برد رسید و به عنوان صدرنشین مستقیما راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. نوید رضایی فر هم با کسب ۱۷ پوئن امتیازآورترین بازیکن میدان شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس