به گزارش مشرق، مصطفی قاسمیان در کانال تلگرامی خود پیرامون نمایش فیلم های اکران نشده ایرانی در خطوط هوایی امارات نوشت:

به تازگی تصاویری از سرویس سرگرمی نمایشگرهای هواپیماهای خطوط هوایی امارات به دست فرهیختگان رسیده که نشان می‌دهد شماری از فیلم‌های در حال اکران و حتی اکران‌نشده سینمای ایران در این شرکت هواپیمایی نمایش داده می‌شود. «بی‌مادر» ساخته سیدمرتضی فاطمی و «داستان دست‌انداز» اثر کمال تبریزی دو عنوان از آثار در حال اکران‌اند که از ۱۸ مردادماه در سینماهای سراسر کشور به نمایش درآمدند. این دو فیلم در حالی در خطوط هوایی امارات به نمایش درآمده‌اند که هنوز تا انتشار نسخه نمایش خانگی فاصله زیادی دارند و حتی اکران آنلاین (با بلیت‌فروشی در پلتفرم‌ها) نشده‌اند.

جالب‌تر اما نمایش ۳ فیلم اکران‌نشده است. «روز سیب» ساخته محمود غفاری که در زمان رونمایی در جشنواره فیلم برلین حاشیه‌هایی نیز داشت، در این خطوط هوایی نمایش داده می‌شود. «مامان» اثر آرش انیسی که نزدیک به ۳ سال در صف اکران مانده و هیچ خبری درباره نمایش عمومی آن نیست، دیگر فیلم در حال نمایش در این خطوط هوایی است.

جالب آن که این اثر بر اساس اعلام مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، با مشارکت ۸۵ درصدی این نهاد دولتی به تولید رسیده و حالا روشن نیست سهم فروش حق پخش فیلم به این شرکت هواپیمایی به چه کسی رسیده است. «اورکا» به کارگردانی سحر مصیبی و تهیه‌کنندگی مهتاب کرامتی نیز از دیگر محصولات فارسی‌زبان خطوط هوایی امارات است. این فیلم محصول مشترک ایران و قطر از وزارت فرهنگ پروانه ساخت دارد، اما با مهاجرت کارگردانش و شرایط ترانه علیدوستی بازیگر اصلی آن، بعید به نظر می‌رسد به اکران عمومی برسد.

مشخص نیست کدام شرکت پخش داخلی یا خارجی، حق نمایش این آثار را به خطوط هوایی امارات فروخته است، اما آنچه مشخص است، این که بدون اجازه پخش‌کننده یا تهیه‌کننده، این فیلم‌ها قابل نمایش در این بستر نیست.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس