خون مورد نیاز رزمندگان دوران دفاع مقدس چگونه تأمین می‌شد؟

مدیرعامل انتشارات به‌نشر از انتشار ۸۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس برای گروه سنی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال خبر داد.

به گزارش مشرق، حسین سعیدی مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی با بیان اهمیت انتشار آثار ادبی اعم از خاطره و داستان در رابطه با حماسه هشت سال دفاع مقدس در حفظ و گسترش دستاوردهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: حوزه دفاع مقدس سرشار از داستان‌ها و روایت‌های واقعی است که خواننده را مجذوب خود می‌کند. همواره این آثار در نمایشگاه‌های کتاب نیز جز آثار پرفروش و پرمخاطب هستند با توجه به تأکیدهای مکرر مقام معظم رهبری در زمینه تولید آثار در حوزه دفاع مقدس طی سال‌های اخیر، آثار بسیاری در قالب‌های مختلف ادبی در این حوزه تولید و منتشر شده‌اند.

حسین سعیدی با بیان اینکه در سال‌های اخیر انتشارات به نشر با اولویت قرار دادن گفتمان انقلاب اسلامی درصدد است تا آثار فاخری در حوزه ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تولید و منتشر کند، گفت: انتشارات به‌نشر نیز در راستای تحقق فرامین رهبری و تولید آثار مناسب و فاخر در این زمینه در تمامی عرصه‌ها و موضوعات نهایت سعی و اهتمام را با همکاری و نویسندگان، دست‌اندرکاران و صاحبان قلم انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه انتشارات «به‌نشر» تاکنون ۸۰ عنوان کتاب با محوریت دفاع مقدس منتشر کرده است، گفت: این آثار برای رده‌های سنی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال در قالب‌های مختلف شعر، داستان و رمان منتشر شده که توانسته‌اند ذائقه‌ها و سنین مختلف بیشتری را در بر بگیرند. کتاب‌های «خانوم ماه»، «تا ابد با تو می‌مانم»، «کلاغ پر»، «روطه، جبهه‌ای به عرض ۱۰ متر»، «پیرمرد و حوری»، «سنگر علاف‌ها»، «پشت در بهشت» و مجموعه ۱۸ جلدی «شهدای دانشگاه علوم اسلامی رضوی» و … از جمله کتاب‌های منتشره ویژه بزرگسالان است.

سعیدی افزود: «آب و زنجیر»، وقتی در آغوش کوه بودیم»، «مرد قورباغه‌ای»، «روشنای خاموش»، «پل جغاتو»، «آرزوی چهارم»، «بهمن ۶۵» و …نوشته فاطمه فروتن، فرخنده حق شنو، علی اکبر والایی، اکبر صحرایی، حسین قربان‌زاده، سندی مؤمنی از کتاب‌های منتشره به نشر در حوزه نوجوانان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به انتشار ۴۵ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس ویژه مخاطب کودک افزود: تاکنون کتاب‌های «خانه‌ای روی شیشه»، «پرواز موج»، «پروانه‌های آبی»، «بچه‌های شهرما»، «قشنگترین هدیه دنیا»، «دستهای سبز لاله» «جزیره آفتابگردان» و مجموعه ۳۰ جلدی «لاله‌های نوجوان» برای کودکان منتشر شده‌اند.

سعیدی با اشاره به افتخار آفرینی ۱۲ اثر تولید شده به‌نشر با موضع دفاع مقدس در جشنواره‌ها و محافل مختلف ادبی گفت: کتاب‌های «تا ابد با تو می‌مانم»، «پل جغاتو»، «آرزوی چهارم»، «بهمن ۶۵»، «جزیره آفتابگردان» و تعدادی از کتاب‌های مجموعه لاله‌های نوجوان از جمله «من لبخند شهادت مصطفی هستم»، «من مشق شب محمود هستم»، «من روز تولد امیر هستم»، «من خواب شیرین علیرضا هستم» و «من کلاه کاسکت مجید هستم» آثاری هستند که به ترتیب در دومین همایش کتاب سال بانوان، چهارمین جشنواره کتاب سال استان اردبیل و برگزیده بخش طراحی، گرافیگ و تصویرگری دومین جشنواره بین‌المللی کتاب ایثار و شهادت (سرخ نگاران)، نوزدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس در بخش نوجوان، جشنواره کتاب پاسداران اهل قلم، نهمین جشنواره ملی کتاب دفاع مقدس و چهارمین دوره انتخاب کتاب سال استان خراسان رضوی برگزیده یا شایسته تقدیر شده‌اند.

مدیرعامل انتشارات به‌نشر افزود: همچنین با همکاری مؤسسه رسانه‌های صوتی و تصویری آستان قدس رضوی، همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس ۱۱ عنوان کتاب صوتی در به‌نشر تولید شده است که کتاب‌های «پیرمرد و حوری» و «سنگر علاف‌ها»، به نویسندگی اکبر صحرایی از نویسندگان برجسته حوزه داستان دفاع مقدس و کتاب «تا ابد با تو می‌مانم» از مریم عرفانیان به ترتیب با گویندگی سینا خدادادی، مصطفی جلالی و سمانه‌هادی از جمله این آثار است. کتاب‌های «آب و زنجیر»، «وقتی در آغوش کوه بودیم»، «مرد قورباغه‌ای»، «روشنای خاموش»، «پل جغاتو»، «آرزوی چهارم» و «بهمن ۶۵» عناوین مجموعه ۷ جلدی روزهای جنگ» را تشکیل می‌دهند که کتاب صوتی آن‌ها با گویندگی محمد جهان‌پا، محمد سخایی مهر، سارا رفوگران، مهناز آسوده، سید احمدهاشم آبادی و صادق سفید باغی توسط انتشارات به‌نشر در مشهد، منتشر و روانه کتابفروشی‌ها شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس