گفت‌وگو با دروازه‌بانی که زود محو شد؛ فوتبال با من مهربان نبود

دروازه‌بان سال‌های دور استقلال که مدت‌ها خبری از او نبود درخصوص تیم سابقش و همینطور وضعیت خودش به گفت‌وگو پرداخت.

به گزارش مشرق، دهه هفتاد بود که استقلالی‌ها از یک دروازه‌بان جوان به نام مسعود قاسمی رونمایی کردند. در آن دوران آبی‌پوشان دروازره‌بان‌های شناخته‌شده‌ای همچون پرویز برومند و هادی طباطبایی داشت و به همین دلیل به قاسمی کمتر بازی می‌رسید. در نهایت او زودتر از تصور با دنیای فوتبال وداع کرد. با قاسمی که چندی پیش با بیماری سختی مبارزه می‌کرد گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

پس از اینکه دچار بیماری سختی شدید وضعیت جسمانی و روحی شما چطور است؟

خداراشکر در چند وقت حالم بهتر است؛ البته با دعاهای مردم و دوستانم.

الان چقدر با فوتبال ارتباط داری؟

خیلی زیاد با فوتبال در ارتباط نیستم؛ چون فوتبال با من مهربان نبود و در حال‌حاضر فوتبال را از طریق شبکه‌های مجازی و رسانه‌ها می‌بینم.

وضعیت فعلی استقلال با جواد نکونام را چطور می‌بینی؟

نکونام تازه به استقلال آمده و باید به او فرصت بدهیم. این مربی تیمی را تحویل گرفته که مشکلات زیادی دارد خداراشکر تا الان هم با این نفرات کم توانسته نتایج خوبی بگیرد. شک ندارم که با استقلال به موفقیت خواهد رسید.

استقلال فعلی با استقلال زمان شما چه فرقی دارد؟

استقلال زمان ما با الان خیلی فرق دارد؛ هم از لحاظ مالی، هم امکانات و هم تعصب. آن زمان با ما قرارداد ۵ میلیونی می‌بستند و آن پول هم خرج روزمرگی‌هایمان می‌شد. اما الان با بازیکنان قراردادهای میلیاردی می‌بینند البته حقشان است که از باشگاه پول بگیرند. الان که بازی‌ها استقلال را می‌بینیم در هر بازی نهایتا ۴ موقعیت گل‌زنی ایجاد می‌کنند اما زمانی که من در درون دروازه استقلال بودم هر بازی بالای ۲۰ موقعیت داشتیم و هیچ وقت فوتبال زمان ما را با الان را نمی‌شود مقایسه کرد.

استقلالی‌ها و بقیه فوتبالی‌ها سراغی از شما می‌گیرند؟

ما پیشکسوتان استقلال در فضای مجازی یک گروهی تشکیل دادیم. البته من بیشتر با پیشکسوتانی مثل علی سامره، فرزاد و فرهاد مجیدی، مهدی هاشمی نسب و بعضی از دوستان دیگر در ارتباط هستیم. زمانی هم که به تازگی مریض شده بودم پیشکسوتان استقلال پیگر حالم بودند.

دروازه‌بان‌های این فصل استقلال را چطور ارزیابی می‌کنی؟

سید حسین حسینی دروازه‌بان خوب و باکیفیتی است و قابل اعتماد هم هستند قطعا جواد نکونام هم به او اعتماد دارد در چند بازی ابتدایی لیگ که دیدیم حسینی بهترین عملکرد خودش را نشان داد در بازی مقابل ملوان هم توانست یک پنالتی بگیرد. اگر او در بهترین شرایط ایده‌آل بدنی خود باشد می‌تواند بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارد. به نظر من باید همیشه دروازه‌بان ذخیره قوی‌تر از دروازه‌بان اول تیم باشد چون یک رقابت بین دروازه‌بان شکل می‌گیرد و همین رقابت باعث می‌شود دروازه‌بان همیشه تلاش کنند که نفر اول باشند.

نظرتان درباره اعتصاب بازیکنان استقلال چسیت؟

من به تمامی بازیکنان استقلال حق می‌دهم که اعتصاب کنند چون باشگاه به بازیکنانش توجه نمی‌کند. هر بازیکنی که برای باشگاهش زحمتش می‌کشد قطعا حق دارد مطالباتش را از باشگاه دریافت کند. به نظر من اگر مدیریت نمی‌تواند مشکلات بازیکنان را حل کند باید از سمتش استعفا دهد و برود. امیدوارم این موضوع هر چه سریع‌تر حل شود تا بازیکنان از شرایط ایده‌آل خود دور نشوند.

نبودن استقلال را در لیگ قهرمانان آسیا را چطور می‌دانید؟

الان هیچ‌کس به داد استقلال نمی‌رسد و دوست ندارند مشکلات استقلال تمام شود. هر مدیری یک بلا سر استقلال آورد. نبودن استقلال در آسیا هم دست‌رنج مدیران سابق باشگاه است. هیچ مدیری برای خودِ استقلال نمی‌آید و برای کارهای دیگر به باشگاه می‌آید و استقلال را درگیر چنین موضوعاتی می‌کند استقلال هم از زمانی که تاسیس شده درگیر مشکلات است. تاسف می‌خورم باشگاه استقلال با این همه افتخارات در این مسابقات هم حضور نداشته باشد.

نظرتان درباره قانون سقف بودجه چیست؟

هر باشگاهی هرجور دلش می‌خواهد به بازیکنان پول می‌دهد و هرجور دلش بخواهد با بازیکنان قرارداد می‌بنند. ولی برای استقلال اینطور نیست. به نظر من هیچ‌کس دلش به حال استقلال نمی‌سوزد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جهان جمشید IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    5 9
    من که این دروازه بان رااصلایادم نیست دراستقلال بازی کرده باشد، اگه دراون تیم موفق نبودچرابه تیم دیگری نرفت،
    • سورنا10 IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
      0 0
      جنابعالی از فوتبال چیزی یاد گرفتی که حالا در مورد بازیکنان چیزی یادت بیاد
  • IR ۰۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    1 0
    استقلال بی کس وبدون استقلال است
    • حسینی اقاسیدخودمون IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
      1 0
      چطوریادت نیست13
  • اس اس آغاجاری IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    4 0
    باسلام .یادش بخیر آقای قاسمی هر وقت به درون دروازه می اومد خوب کار می کرد..امیدوارم هرجاهست موفق باشه...
  • تعدادی ازهواداران IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    0 0
    ضمن آرزوس سلامتی برای آقای قاسمی،ماهواداران ازاستقلال جدا خواهان همکاری لازم بااین عزیز هستیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس