روسیه رئیس دیوان کیفری بین‌المللی را در فهرست تحت تعقیب خود قرار داد

طبق اعلام روسیه، رئیس دیوان کیفری بین‌المللی در فهرست افراد تحت تعقیب این کشور قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، روسیه امروز دوشنبه (۲۵ سپتامبر، سوم مهر) اعلام کرد «پیوتر هافمانسکی» رئیس دیوان کیفری بین‌المللی که به دنبال دستگیری «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه است را در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داده است.

در اطلاعیه‌ای که روی پایگاه داده وزارت کشور روسیه منتشر شده، آمده است: هافمانسکی پیوتر جوزف لهستانی تحت ماده قانون کیفری فدراسیون روسیه تحت تعقیب است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این وزارتخانه جزئیاتی از اتهامات رئیس دیوان کیفری بین‌المللی ارائه نکرد. در ماه مارس، این دادگاه مستقر در لاهه حکم بازداشت پوتین را در ارتباط با اتهام «انتقال غیرقانونی و اجباری کودکان از اوکراین به روسیه» صادر کرد. این دادگاه همچنین حکمی علیه کمیسر حقوق کودکان ریاست‌جمهوری روسیه به اتهامات مشابه صادر کرده است.

روسیه پیش‌تر حکم بازداشت «کریم خان» دادستان دیوان کیفری بین‌المللی و چند قاضی را صادر کرد. در ماه سپتامبر، دیوان کیفری بین‌المللی یک دفتر میدانی در اوکراین به عنوان «بخشی از تلاش‌ها برای مسؤول شناختن نیروهای روسی در حمله این کشور به اوکراین» گشود.

روسیه و اوکراین هیچکدام عضو اساسنامه دیوان کیفری بین‌المللی نیستند اما برخی کارشناسان حقوق بین‌المللی ادعا کرده‌اند که این حکم می‌تواند بر سفر پوتین به خارج از روسیه اثرگذار باشد. «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در همین خصوص گفته «روسیه عضو اساسنامه دیوان بین‌المللی کیفری دررم نیست و هیچ تعهدی ذیل آن ندارد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عمیر IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    1 1
    ارباب پوتینتون ک تحت تعقیبه مارو نخندونین 😂😂😂😂😂
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    0 0
    اوکراین مدعی است که فرمانده ناوگان روسیه در دریای سیاه را کشته است اوکراین مدعی شده است که فرمانده ناوگان دریای سیاه روسیه را هفته گذشته در حمله موشکی بی سابقه به مقر نیروی دریایی در شبه جزیره کریمه کشته شده است.
  • عمیر IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    1 0
    بیاین همگی به دلقکا و سیرک های تحت فرمون پوتین بخندیم
  • عمیر IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    0 0
    بالا بیاین پایین بیای بالاخره پوتین به جنگ اوکراین میفته و توی دادگاه جنگی باید حاضر بشه
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    1 0
    وظیفه تک تک شما روسگدایان وطنی به عنوان کاخ دربار کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود پریگوژین رهبر واگنر به جبهه های جنگ اوکراین و روسیه بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید و به درک واصل شوید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    0 0
    باید دست گیرش کنند بیارنش مسکو حسابی حالش جابیارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس