به گزارش مشرق، کانال تلگرامی امریکانا با اشاره به گزارش های منتشر شده از سوی اغلب رسانه های آمریکایی در مطلبی نوشت:

به گزارش اغلب رسانه‌های آمریکا، دولت فدرال آمریکا به رهبری جو بایدن به علت اختلاف با اکثریت نمایندگان جمهوری خواه در مجلس نمایندگان، بر سر موضوع تصویب بودجه پیشنهادی دولت، به سمت تعطیلی پیش می‌رود که این رویداد بسیاری از خدمات دولتی در آمریکا را مختل می‌کند و کارگران و سیاست‌های مختلف را تحت فشار قرار می‌دهد.

علت به وجود آمدن احتمال بالای تعطیلی دولت بایدن این است جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان، با درخواست‌های راست‌گرایان تندرو برای کاهش شدید بودجه دولت همراه می‌شوند و بدین ترتیب رویارویی بر سر کاهش هزینه‌های دولت فدرال و عدم تصویب بوجه پیشنهادی دولت به وجود می‌آید. در واقع در آمریکا تعطیلی دولت زمانی اتفاق می‌افتد که کنگره نتواند برخی از لوایح بودجه را تصویب کند که بعد از آن توسط رئیس‌جمهور، آن لوایح به قانون تبدیل شود.

در این هنگام و با آغاز تعطیلی دولت فدرال بر سر اختلاف با مجلس نمایندگان، هیچ قانونی برای تامین مالی وضع نمی‌شود و دفاتر خدماتی دولت فدرال باید تمام کارهای غیر ضروری خود را متوقف کنند و تا زمانی که تعطیلی‌ها ادامه دارد، چک‌های مربوط به حقوق کارکنان دولت ارسال نخواهند شد.

نکته قابل توجه اینجاست که هم اینک در ایالات متحده، طبق برخی برآوردها بیش از سه میلیون نفر نیروی دولتی که از دولت فدرال حقوق می‌گیرند، وجود دارد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    2 0
    تعطیلیاشونم باکلاسه...بزنن بخورند همو...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس