بازی‌های آسیایی| مروری بر نتایج روز دوم و کسب ۲ مدال برای ایران

کاروان ایران در روز دوم بازی های آسیایی هانگژو موفق به کسب ۲ مدال شد.

به گزارش مشرق، بازی‌های آسیایی هانگژو امروز یکشنبه در حالی پیگیری شد که ورزشکاران کشورمان در رشته‌های مختلف صاحب مدال شدند.

نتایج کلی به شرح زیر است:

قایقرانی:

مهسا جاور و زینب نوروزی در روئینگ سنگین وزن در جایگاه دوم ایستادند و مدال نقره گرفتند.

در فینال قایقرانی روئینگ سنگین وزن مردان، امیرحسین محمودپور و رضا قهرمانی به مصاف رقبای خود رفتند و در نهایت با رکورد ٦:٣٤:٠٢ به مقام چهارمی دست یافتند.

تنیس:

مشکات الزهرا صفی ملی‌پوش تنیس کشورمان در نخستین دیدارش به مصاف حریفی از چین تایپه رفت که مغلوب وی شد. صفی که ست اول را با نتیجه ۶ بر صفر واگذار کرده بود، در حالی‌که در ست دوم با نتیجه ۴ بر صفر از حریفش عقب بود از ادامه مسابقه انصراف داد تا بازنده این دیدار لقب بگیرد و از گردونه مسابقات حذف شود.

تکواندو:

مرجان سلحشوری ملی‌پوش تکواندو پومسه ایران در مرحله نیمه نهایی مقابل نیوای از ژاپن قرار گرفت و موفق به شکست حریفش نشد تا نخستین مدال برنز کاروان ایران را به نام خود ثبت کرد. مرجان سلحشوری پیش از این حریفانی از بنگلادش و مالزی را شکست داده بود.

مرتضی زنده دل در پومسه مردان در دور اول شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

هندبال:

️تیم ملی هندبال مردان ایران در نخستین بازی با نتیجه ۵۰-۱۶ مقابل مغولستان پیروز شد.

شنا:

سامیار عبدلی نماینده تیم ملی شنای کشورمان در رشته ۱۰۰ متر مردان اگرچه با رکورد ۵۰:۹۲ موفق شد در گروه خود رتبه ششمی را کسب کند اما او در این بخش نتوانست از گروه ۴۴ نفره خود صعود کرده و با ناکامی از این بخش حذف شد.

️متین سهران در مقدماتی ماده ۲۰۰ متر شنای مختلط انفرادی با رکوردشکنی در این ماده در جایگاه ۱۴ قرار گرفت و به کار خود پایان داد. سهران موفق شد رکورد ملی این ماده را پس از ۱۴سال بهبود بخشد. پیش از این سعید ملکا آشتیانی با زمان ۰۲:۰۵٫۹۶ این ماده را به نام خود ثبت کرده بود.

️هومر عباسی سومین نماینده ایران در روز نخست این مسابقات برای رقابت با حریفان خود در مرحله مقدماتی ۱۰۰ متر کرال پشت به آب زد. عباسی در پایان با ثبت ۰۰:۵۸٫۲۰ در رتبه ۱۸ قرار گرفت.

والیبال ساحلی:

️تیم والیبال ساحلی ایران ‌ب (عباس پورعسگری- علیرضا آقاجانی) با پیروزی دو بر صفر مقابل تایلند به جمع هشت تیم برتر رقابت‌های والیبال ساحلی راه یافت.

بیشتر بخوانید:

برنامه وزنه‌برداران ایران در بازی‌های آسیایی

جودو:

️ابوالفضل محمودی نماینده وزن ۶۶-کیلوگرم جودو مردان به مصاف حریفی از کره شمالی رفت و در ثانیه‌های پایانی نماینده کشورمان ایپون شد تا نماینده کره شمالی با این برد به دور بعد راه یابد.

ووشو:

احسان پیغمبری نماینده ووشو ایران در فرم چانگ‌چوان تالو، امتیاز ۹.۴۴۳ را کسب کرد و موفق به کسب مدال نشد.

الهه منصوریان در وزن ۵۲-کیلوگرم ووشو (ساندا) به مصاف الینا چائودهاری از نپال رفت و با ناک‌اوت کردن حریف خود راهی مرحله بعدی این پیکارها شود.

الهه منصوریان در مرحله بعدی (یک چهارم نهایی) باید روز ۴ مهرماه با سامرن التاف از پاکستان دیدار کند.

تیراندازی:

️در رده‌بندی نهایی مسابقات تیراندازی تفنگ بادی ۱۰متر زنان، شرمینه چهل امیرانی با ۶۲۸/۶ امتیاز در جایگاه یازدهم ایستاد، الهه احمدی و نجمه خدمتی هم با امتیاز ۶۲۶/۹ و ۶۲۰/۵ به ترتیب در رده‌های هفدهم و سی و هشتم قرار گرفتند. در این بخش ۵۹ تیرانداز حضور داشتند.

️همچنین در بخش تیمی، تیم ایران با ترکیب الهه احمدی، نجمه خدمتی و شرمینه چهل امیرانی با امتیاز ۱۸۷۶ در میان ۱۴ تیم حاضر صاحب جایگاه هفتم شد.

شطرنج:

سه ملی‌پوش شطرنج ایران در مرحله اول و دوم بخش رپید با حریفان خود رقابت پرداختند.

نتایج نمایندگان ایران در مرحله اول:

پرهام مقصودلو ۰.۵ - جودی ستیاکی از اندونزی ۰.۵

سید محمدامین طباطبایی ۱ - اردنه سوگار از مغولستان ۰

مبینا علی نسب ۰ - هومپی کنرو از هند ۱

نتایج نمایندگان ایران در مرحله دوم:

پرهام مقصودلو ۱ -صفر سانگ ریموند از چین تایپه

سید محمدامین طباطبایی ۱ -صفر پریاس مورو نوندرا از اندونزی

مبینا علی نسب ۱ - صفر سئو جیوون از کره‌جنوبی

تنیس روی میز:

دومین مسابقه تنیس روی میز ایران و ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی بازی‌های آسیایی هانگژو را هم نوشاد عالمیان با نتیجه ۳ بر ۲ مقابل توگامی رنکینگ ۴۱ دنیا پیروز شد و تیم ایران را ۲ بر صفر پیش انداخت.

نیما عالمیان اولین مسابقه را ۳ بر ۲ برده بود. امیرحسین هدایی دیگر نماینده ایران در این بازی است.

تیم ملی تنیس روی میز در مرحله یک چهارم نهایی بازی‌های آسیایی از ساعت ۱۲ مقابل تیم قدرتمند ژاپن قرار گرفت و در پایان ۳ بر صفر پیروز شد.

️در بازی اول نیما عالمیان مقابل هاریموتو نفر چهارم دنیا و نایب قهرمان المپیک ۲۰۲۰ قرار گرفت و در مجموع ۳ بر ۲ پیروز بازی این بازی بزرگ شد.

️در مسابقه دوم نوشاد مقابل شونسوکه توگامی نفر ۴۱ دنیا به میدان رفت و توانست ۳ بر ۲ به برتری برسد و ایران را ۲ بر صفر پیش بیاندازد.

️سومین نماینده ایران امیرحسین هدایی با رده ۱۳۰ بود که مقابل یوشیمورا با رده ۷۹ دنیا قرار گرفت و ۳بر۲ پیروز شد.

️ایران با این برد به نیمه نهایی رسید و مدال برنز خود را قطعی کرد.در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ نوشاد عالمیان توانست در بخش انفرادی برنز بگیرد.

فوتبال:

تیم ملی فوتبال امید کشورمان از ساعت ۱۵ امروز در آخرین بازی خود در مرحله گروهی بازی‌های آسیایی هانگژو به مصاف مغولستان رفت و توانست با نتیجه ۲ بر صفر پیروز شود.

بوکس:

علی حبیبی‌نژاد در وزن۶۳.۵ کیلوگرم بوکس به مصاف سینسیری تایلندی رفت و در راند اول ۱۰-۹ در راند دوم ۱۰-۹ و در راند سوم با همین نتیجه باخت تا در مجموع با نتیجه ۳۰-۲۷ بازنده این رویداد باشد.

️شجاع پناهی در مرحله نخست پیکارهای وزن ۶۰-کیلوگرم به مصاف یوسف احمد از یمن رفت و با ناک‌اوت او در راند دوم، پیروز میدان و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. نماینده کشورمان در مرحله بعدی باید با برنده پیکار نپال و قرقیزستان دیدار کند.

ژیمناستیک:

در دور مقدماتی مسابقات ژیمناستیک بازی‌های آسیایی هانگژو، مهدی الفتی با کسب نمره ۱۴.۵۶۶ و قرار گرفتن در رتبه دوم پرش خرک، توانست در رقابت با ژیمناست‌های قدرتمند آسیا به فینال این وسیله راه پیدا کند. الفتی اولین ژیمناست ایران است که موفق شده به فینال بازی‌های آسیایی راه پیدا کند.

محمدرضا خسرونژاد با امتیاز ۷۵.۷ در مکان دهم قرار گرفت و محمدرضا حمیدی با امتیاز ۷۴.۷ دوازدهم شد. به این ترتیب دو ژیمناست کشورمان در فینال فینالیست‌های ۶ اسباب که روز سه شنبه ۴مهر برگزار می‌شود حضور خواهند داشت و با ۱۷ ژیمناست دیگر برای کسب مدال رقابت می‌کنند.

فینال‌های تک وسیله هم روز سه شنبه برگزار می‌شود که مهدی الفتی در بین ۸ نفر برتر پرش از خرک حضور دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس