کد خبر 1529366
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
تلاش وکیل ترامپ برای بی‌گناه جلوه دادنش

وکیل رئیس‌جمهور سابق آمریکا در تازه‌ترین موضع‌گیری خود در حمایت از موکلش، دادستان کل نیویورک را متهم کرده که در بررسی پرونده مالی ترامپ «همه چیز» را نادیده گرفته است.

به گزارش مشرق، وکیل ترامپ، «لتیتا جیمز» دادستان کل نیویورک را متهم کرده که «همه چیز» را در پرونده مربوط به فعالیت‌های تجاری ترامپ در نیویورک نادیده گرفته است. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که دادستان نیویورک در حال پیگیری و طرح یک دعوی مدنی است که به موجب آن ثابت می‌شود رئیس‌جمهور سابق آمریکا کلاهبرداری سیستماتیکی را در جریان فعالیت‌های تجاری خانوادگی‌اش انجام داده و در مورد ارزش دارایی‌هایش به بانک‌ها و شرکت‌های بیمه زیادی دروغ گفته است.

«کریستوفر کیس» وکیل ترامپ در جریان جلسه دیروز دادگاه در ایالت نیویورک که ۱۰ روز پیش از موعد محاکمه مجدد ترامپ در تاریخ دوم اکتبر برگزار شد، این ادعا را علیه دادستان مطرح کرد که او در این پرونده موضوعات زیادی را نادیده گرفته است.

در این شرایط قاضی «آرتور انگورون» نیز از دادگاه عالی منهتن به دنبال بررسی استدلال‌ها و ادعاهای ترامپ و دو پسرش، دونالد جونیور و اریک بوده مبنی بر اینکه این پرونده باید به کلی کنار گذاشته شود، زیرا هیچ کلاهبرداری صورت نگرفته و اقدامات تجاری ترامپ به کسی آسیبی نرسانده است. با این حال به اعتقاد دادستان نیویورک ادعاهای مطرح شده در طرفداری از ترامپ بسیار قدیمی و بی اعتبار است.

جمیز در حال تلاش برای صدور حکمی علیه ترامپ پیش از تاریخ شروع دادگاه رسمی وی است که به موجب آن او و دو پسرش به دلیل کلاهبرداری متهم شناخته شوند. وکیل ترامپ عنوان کرده که بسته شدن پرونده مورد بررسی توسط دادستان نیویورک به معنای منتفی اعلام شدن دیگر پرونده‌های ترامپ نخواهد بود؛ با این حال دادستان نیویورک همچنان در تلاش برای مقرر کردن جریمه ۲۵۰ میلیون دلاری برای ترامپ و منع وی و پسرانش از راه‌اندازی فعالیت‌های تجاری نیویورک است.

قرار است قاضی انگورون، در تاریخ ۲۶ سپتامبر در رابطه با ادعاهای مطرح شده از سوی هر دو طرف این دعوی تصمیم نهایی را مبنی بر متهم شناختن یا نشناختن ترامپ در این پرونده اعلام کند. ترامپ در حال تلاش برای پیروزی در جریان انتخابات ۲۰۲۴ آمریکاست؛ این در حالی است که با چهار کیفرخواست جنایی روبرو شده و در همه آنها نیز ادعای بی‌گناهی کرده است. ترامپ اتهامات مطرح شده را به کلی رد کرده و آنها را اقدامات مغرضانه دموکرات‌ها علیه خود عنوان کرده است.

جیمز، ترامپ را متهم کرده که بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۱ در صورت‌حساب‌های مالی‌اش دروغ گفته و سازمان ترامپ نیز با بیشتر اعلام‌کردن ارزش واقعی دارایی‌های وی سعی کرده تا شرایط بهتری را برای گرفتن وام و همکاری با شرکت‌های بیمه به دست آورد و در این زمینه حتی فرار مالیاتی سنگینی داشته است. جیمز عنوان کرده که دروغ‌های ترامپ شامل ارزش گذاری‌های نادرست دارایی‌هایش در فلوریدا و برج ترامپ در منتهن بوده است، برای اینکه خود را ثروتمند و سیستم را فریب دهد.

با این حال وکیل ترامپ گفته که شواهد موجود خلاف اظهارات دادستان جیمز علیه ترامپ است و اساسا اختلافات موجود در ارزش‌ گذاری‌های دارایی‌های ترامپ بی‌اهمیت است. وکیل ترامپ همچنین گفته که اساسا توجه بیش از حد به این پرونده موجب نادیده گرفتن واقعیت‌های دیگر در پرونده‌های ترامپ می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس