کد خبر 1529055
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲

به گزارش مشرق، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در صفحه خود در فضای مجازی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس نوشت:

هفته دفاع مقدس وَلَا تَحسَبَنَّ ٱلَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ ٱللَّهِ أَموَٰتَۢا بَل أَحیَآءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقُونَ(آل عمران/۱۶۹) و هرگز گمان مبر آنان که در راه خدا کشته شدند مرده اند، بلکه زنده اند و نزد پروردگارشان روزی داده می شوند.هر چه زمان می گذرد،

بایداین پرسش رابیش ازپیش ازخود بپرسیم که شهیدوشهادت مگرچه اکسیری است که باگذرزمان یادو خاطره شهدا نه تنها فراموش نمی شود بلکه بیشتر می ماند.اینک جمهوری اسلامی پس از پیمودن بااقتدار گام اول و رسیدن این نهال قد کشیده به گام دوم خود، به درستی پیشرفت خود را مرهون ایثار و جانبازی دلاورمردانی می داند.

که پای عهد و آرمان خود باقی ماندند و نگذاشتند انقلاب اسلامی و جمهوری تازه تاسیس اسلامی در بدو شکل گیری خود از بین برود. در واقع آنان با جهاد خود، نهال تازه تاسیس جمهوری اسلامی را چنان آبیاری کردند که قوت و پیشروی روزافزون انقلاب اسلامی در منطقه بی شک مدیون آن مقاومت هاست.

پیام شهدا، پیامی حیات بخش است چراکه دعوت به قیام، حرکت، راضی نشدن به وضع موجود، آزادی و آزادگی و برده طواغیت نشدن،صداقت،لبیک گفتن به تکالیف،پای عهدونصرت ولایت ماندن ونماندن درحجب ظلمانی دنیااست.رفع تعلق وهرلحظه خودرا درمحضرخدا دیدن چنان اثری می گذارد که فرد به آسانی دیگر دل در گرو مادیات نخواهد بست.

آنان چنان در مسیر نصرت پیش رفتند که به الگوهایی بی بدیل برای امت تبدیل شدند.هفته بزرگداشت دفاع مقدس، کاری نمادین اما پرمضمون است. همه ی سال و دوران ها باید یاد و خاطره مجاهدت رزمندگان حفظ شود، از آن درس گرفت و حرکت کرد. پیام عزت نفس، ایستادگی و دفاع از حق دل هر آزاده ای را بیدار می کند.

و صدالبته سرانجامِ پذیرفتن زورگویی های نظام سلطه چیزی جز تحقیرشدن، گرفتار شدن و ذلت نیست.دوران هشت ساله ی دفاع مقدس، دوران اوج افتخارات ملت ایران است.این دوران، دوران تحمیل یک جنگ بین المللی همه جانبه به ملت ایران بود و نباید به سادگی از کنار آن گذشت و آن را به حمله صرف حزب بعث به کشورمان فرض کرد.

اینک وظیفه داریم در برابر مجاهدات همه جانبه و مخلصانه رزمندگان به تکیلف خود عمل کنیم. این تکلیف عبارت است از درس گرفتن از آن عزیزان، دعوت دیگران به این مسیر و پا گذاشتن در مسیری که آنان دغدغه اش را داشتند. از همین رو ضرورت تلاش در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بر هیچ آزادمنشی پوشیده نیست.

مجموعه هشت سال دفاع مقدس به ما آموخت که مردم وبخصوص جوانان چه توانی می توانندداشته باشند.هرجابه مجموعه مردم وخصوصاجوانان اعتمادشدوامور ولوحساس مثل تامین امنیت به آنان واگذارشدچه نتایج شگرف ودرخشانی می تواندداشته باشد. امروزبارقم خوردن صدورفکروفرهنگ انقلاب اسلامی به دیگر کشورها،بشدت ضرورت صدور فکر و فناوری نحوه زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا به دیگر کشورهای جبهه مقاومت احساس می شود که اگر مهیا و تامین شد، حیات جبهه مقاومت تضمین خواهد شد.هفته گرامی داشت دفاع مقدس، سالگرد آغاز جنگ تحمیلی و هشت سال حماسه سازی و غرور آفرینی، بر مردم با بصیرت ایران اسلامی گرامی باد.

رئیس بنیاد شهید: پیام شهدا، پیامی حیات بخش است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
    0 0
    سهمیه دادنهای ضددینی شما کشوررونابودکرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس