گره حقوقی پرونده کثیرالشاکی موج‌های آبی گنبد کاووس باز شد

گره پرونده موج‌های آبی گنبد کاووس با بیش از ۳۰۰ شاکی، به دستور ویژه رئیس قوه قضائیه، باز شد.

به گزارش مشرق به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در طول تصدی در منصب ریاست قوه قضائیه ۲ مرتبه به استان گلستان سفر کرده است.

۲۶ آذرماه سال ۱۴۰۰ در اولین سفر رئیس دستگاه قضا به استان گلستان، موضوعات و مسائل موجود در استان گلستان از جمله «خلیج گرگان»، «پتروشیمی گلستان»، «روستای زیارت»، «منطقه آشوراده»، «پرونده موج‌های آبی گنبد کاووس» توسط مسؤولان قضائی مورد بررسی قرار گرفت و دستوراتی در خصوص رفع مشکلات آنها صادر شد.

یکی از موضوعاتی که در این سفر مورد تأکید رئیس قوه قضائیه بود، جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در روستای زیارت بود که با اقدامات دادگستری استان و استقرار گیت ورودی در مسیر ورودی روستا، جلوی ساخت و سازهای غیر مجاز در این روستا گرفته شد.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در این سفر در خصوص پرونده کثیرالشاکی «پتروشیمی گلستان» دستور داد تا این موضوع به صورت ویژه بررسی شود و در همین زمینه هم اختیاراتی به دادگستری استان گلستان برای پیگیری پرونده داده شد.

با پیگیری با اقدامات دادگستری استان پس از ۱۶ سال از راکد بودن پتروشیمی گلستان، مشکلات حقوقی این پروژه رفع شد و هلدینگ خلیج فارس به عنوان پیمانکار جدید مسؤولیت اجرای این پروژه را برعهده گرفت.

پس از گذشته کمتر از ۲ سال، روز پنجشنبه (۲۶ مردادماه)، رئیس قوه قضائیه برای پیگیری مصوبات سفر قبل برای دومین بار به استان گلستان سفر کرد.

بعد از این سفر مشکلات حقوقی و مالکیتی اراضی جزیره آشوراده حل شد و طرح گردشگری در این جزیره در حال اجراست.

پرونده موج‌های آبی گنبدکاووس با بیش از ۳۰۰ شاکی یکی از پرونده‌های کثیرالشاکی استان بود که تلاش‌ها برای خروج این پرونده از بن بست در پی دستور ویژه رئیس قوه قضائیه در سفر ۲۵ اذر ۱۴۰۰ به گلستان، آغاز شد.

در این پرونده شاکیان به امید تحویل مغازه در این طرح تفریحی، گردشگری، سهام خریدند، اما پس از گذشت نزدیک به ۱۰ سال این طرح همچنان نیمه کاره مانده بود.

با پیشنهاد رئیس کل دادگستری استان و صدور ابلاغ ویژه از ناحیه رئیس قوه قضائیه، قاضی شعبه ۱۰۳ کیفری دو گنبدکاووس، رسیدگی همزمان به جنبه‌های کیفری و حقوقی این پرونده را عهده دار شده بود.

با تلاش‌های صورت گرفته از سوی قاضی این شعبه، دادستان شهرستان گنبدکاووس و پیگیری‌های رئیس کل دادگستری استان گلستان، امروز بُعد حقوقی این پرونده بسته شد و مسیر برای انجام اقدامات سهامداران برای تکمیل این پروژه را هموار کرد.

حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان در رابطه با این پرونده گفت: با صدور این گزارش اصلاحی که ۱۳ بند دارد، عملا بُعد اختلافات حقوقی این پرونده با مصالحه طرفین مختومه شد و مسیر برای انجام اقدامات ِ قانونی سهامداران برای تکمیل این پروژه هموار شد.

وی گفت: تمام جزئیات این توافق با نظر وکلای طرفین و طبق موازین قانونی تنظیم شده است تا در آینده مشکل حقوقی در جریان کار به وجود نیاید.

آسیابی افزود: بر اساس مهم‌ترین بند ِ این گزارش ِ اصلاحی، طرفین با یکدیگر به توافق رسیدند هیئتی از خود سهامداران و شرکای این پروژه، یک شرکت جدید تاسیس و به ثبت برسانند و به این ترتیب یک هیأت مدیره و شرکت جدید با فرآیندها و تشریفات قانونی برای ساخت و تکمیل این طرح تأسیس می‌شود.

وی ادامه داد: طرفین با یکدیگر توافق کردند با تزریق سرمایه جدید و یا با استفاده از تسهیلات بانکی و حمایت‌های دادگستری استان در قالب ستاد اقتصاد مقاومتی این پروژه را در کوتاه‌ترین زمان راه اندازی نموده و سبب رونق گردشگری شهرستان گنبدکاووس شوند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: بخش کیفری پرونده همچنان مفتوح است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمدایوب IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
    0 0
    عزیزان مشرق انشاالله با کمک شما گره زمین‌های اسب چران دماوند که بیش از هزار شاکی دارد و بیش از ده سال است مردم خریداری کردند هنوز به نتیجه نرسیدند هم باز شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس