کد خبر 1528898
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹

میلگرد از جمله محصولات پرکاربرد در صنعت ساخت‌وساز به شمار می‌رود که در انواع و اقسام مختلفی به بازار عرضه می‌شود. خرید این محصول ممکن است با برخی پیچیدگی‌ها همراه باشد؛ به همین خاطر پیش از خرید میلگرد باید اطلاعات کافی درباره این محصول و قیمت روز انواع میلگرد در بازار آهن‌آلات داشته باشید. همانطور که می‌دانید قیمت میلگرد هم مانند سایر مصالح ساختمانی به طور مداوم دچار نوسان شده و تغییراتی در آن رخ می‌دهد؛ بنابراین احتمالا شما هم از خود می‌پرسید قیمت روز انواع میلگرد را از کجا ببینیم؟ در ادامه این مطلب به پاسخ این سوال می‌پردازیم و شما را برای خریدی راحت و مطمئن راهنمایی خواهیم کرد.

قیمت روز انواع میلگرد را از کجا ببینیم؟

نکات طلایی برای خرید میلگرد

میلگرد یا میل‌گرد آهن یا میل‌گرد : (Rebar (short for reinforcing bar یکی از اصلی ترین مقاطعی می باشد که در پروژه هایی همچون ساختمان سازی کاربرد دارد. از نکات مهم در زمان خرید میلگرد باید به قیمت میلگرد، فروشنده آن، نوع میلگرد آجدار و ساده، کارخانه تولید کننده میلگرد و محل پروژه اشاره کرد. میلگرد به عنوان پایه اصلی برای استحکام و مسلح کردن بتن در ساختمان ها از اهمیت بالایی برای خریداران این محصول برخوردار است به همین دلیل در ادامه این مطلب به بررسی ریز هر یک از موارد ذکر شده می پردازیم.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام خرید میلگرد باید در نظر بگیرید، توجه به منطقه جغرافیایی است که پروژه شما در آن قرار دارد. چرا که اگر از کارخانه تولید کننده میلگرد که به پروژه شما نزدیک‌تر می باشد خرید خود را انجام دهید هزینه باربری کمتری را متحمل می شوید.

میلگرد را از کجا بخریم؟

راه‌های مختلفی برای خرید میلگرد وجود دارد که هر یک مزایا و معایبی را شامل می‌شوند. زمانی که قصد دارید برند خاصی از را خریداری کنید، ممکن است این محصول را در بنگاه‌های شهر خود پیدا نکنید. به همین خاطر خرید مستقیم از کارخانه ایده بهتری خواهد بود. اگرچه در این روش باید هزینه حمل بار و مسافت تا کارخانه را نیز تخمین بزنید تا هزینه معقولی را بابت این مسئله بپردازید و همچنین با مشکلات دیگری همچون عدم امکان ارسال روزانه و یا محدودیت سفارش مواجه هستید.

روش دیگر برای خرید میلگرد، مراجعه به بنگاه‌های فروش آهن‌آلات است که معمولا برای خرید در حجم کم استفاده می‌شود. خرید آنلاین میلگرد، یک شیوه نوین و مفید برای خرید میلگرد دلخواه شماست. در این روش شما می‌توانید با جستجو در سایت‌های معتبر فروش میلگرد، صدها محصول مختلف از برندهای متفاوت میلگرد ظفر بناب، میلگرد ذوب آهن، میلگرد آناهیتا و … را با یکدیگر مقایسه کرده و انتخاب دقیق‌تری داشته باشید. همچنین امکان ثبت سفارش برای شما از طریق این بنگاه ها ساده تر و دارای مزایای بیشتری نیز می باشد.

قیمت روز انواع میلگرد را از کجا ببینیم؟

بررسی قیمت روز میلگرد در بازار

عوامل مختلفی وجود دارند که بر قیمت روز میلگرد در بازار تاثیر می‌گذارند. از جمله این عوامل می‌توان به جنس میلگرد، سایز، برند تولیدکننده محصول مانند میلگرد ذوب آهن، میلگرد نیشابور، میلگرد سیرجان، و نوسانات ارزی اشاره کرد. به عنوان مثال قیمت میلگرد ذوب آهن بر اساس هزینه‌ای که کارخانه برای تولید این کالا صرف کرده است و همینطور قیمت مواد اولیه و روش ساخت میلگرد تعیین می‌شود؛ به همین خاطر نمی‌توان قیمت ثابتی را برای میلگرد در نظر گرفت چرا که نرخ روزانه میلگرد و آهن‌آلات دیگر هر روز آپدیت می‌شوند.

برای اینکه از جدیدترین قیمت این محصول مطلع شویم، مهم است که قیمت روز انواع میلگرد را از کجا ببینیم. دنبال کردن اخبار تغییرات قیمت میلگرد از سایت‌های معتبر باعث می‌شود اطلاعات دقیق‌تری راجع به بازار آهن‌آلات داشته باشیم. به این ترتیب احتمال ضرر مالی و هدر رفتن سرمایه کاهش پیدا می‌کند.

قیمت روز انواع میلگرد را از کجا ببینیم؟

نکاتی که قبل از خرید میلگرد باید بدانید

برای اینکه خرید مقرون به صرفه و اقتصادی داشته باشید، کارهایی بیشتر از بررسی قیمت روز انواع میلگرد را باید انجام دهید. در زیر برخی از نکاتی که پیش از خرید میلگرد باید به آن‌ها توجه داشته باشید، ذکر شده است:

  1. کیفیت میلگرد: مهم‌ترین مسئله‌ای که استحکام و مقاومت ساختمان شما را تضمین می‌کند، کیفیت میلگردهایی است که به کار می‌برید. هرگز میلگرد را از مراکز فروش نامعتبر خریداری نکنید و به اندازه کافی راجع به محصولات و سابقه کار برند مد نظر خود تحقیق به عمل آورید. در حال حاضر بهترین تولیدکننده این محصول ذوب آهن اصفهان است و شما می‌توانید با اطلاع از قیمت این کالا، خریدی مطمئن را تجربه کنید.

  1. وزن میلگرد: میلگردها بر مبنای کاربرد و وزن خود به دو دسته سبک و سنگین تقسیم می‌شوند. میلگرد سبک عموما برای خم‌کاری، تقویت سازه و ساخت حفاظ به کار می‌رود. میلگرد سنگین قابلیت افزایش مقاومت کششی بتن را دارد و در بخش‌هایی از ساختمان به کار می‌رود که فشار زیادی را تحمل می‌کند. برای اینکه نوع مناسبی از میلگرد را برای سازه خود خریداری کنید، بهتر است با مهندس پروژه مشورت نمایید.

  1. قیمت میلگرد: مهم‌ترین فاکتور در هنگام خرید میلگرد را می‌توان قیمت این کالا دانست. مبلغی که شما برای خرید میلگرد در نظر گرفته‌اید گزینه‌های پیش روی شما را تعیین کرده و در نهایت منجر می‌شود که یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که همواره قیمت روز انواع میلگرد را از منابع معتبر دریافت کنید و بدون بررسی قیمت‌ها دست به خرید میلگرد نزنید.

معرفی انواع میلگرد

میلگردها از نظر شکل ظاهری، ساختار، وزن و خصوصیات انواع مختلفی دارند. شما می توانید بعد از کسب آگاهی در خصوص نوع میلگردی که نیاز دارید، نسبت به بررسی قیمت روز میلگرد از سایت فولادسل اقدام نمایید. در زیر فهرست انواع میلگرد بیان شده است:

  • میلگرد آجدار: در اصطلاح بازاری زمانی که کلمه میلگرد به تنهایی به کار برده می‌شود، منظور میلگرد آجدار است. این نوع میلگرد برای جبران مقاومت کشش بتن در سازه‌ها استفاده می‌شود.
  • میلگرد ساده: میلگرد ساده سطحی صاف و بدون آج یا فرورفتگی دارد و اغلب در مصارف صنعتی به کار می‌رود.
  • میلگرد کلاف: نوع دیگری از میلگرد که به صورت کلاف سیم تولید می‌شود، میلگرد کلاف است. این محصول دارای انواع ساده و آجدار بوده و طیف قیمت متنوعی را در بر می‌گیرد.

معرفی کارخانه های تولید کننده میلگرد

در حال حاضر بسیاری از کارخانه‌های داخلی اقدام به تهیه و توزیع میلگرد می‌کنند. قیمت میلگرد اعلام شده توسط هر یک از تولیدکنندگان ممکن است با سایر برندها متفاوت باشد. این تفاوت عمدتا ناشی از کیفیت محصول، شهرت برند، سایز میلگرد، هزینه‌های تولید، میزان تقاضا و مواردی از این قبیل است. چنانچه تمایل دارید میلگرد باکیفیت را از برترین کارخانه‌های تولیدکننده این محصول خریداری کنید، لیست زیر برایتان مفید خواهد بود:

  • کارخانه فولاد ناب تبریز
  • کارخانه بردسیر کرمان
  • کارخانه میانه
  • کارخانه ذوب‌آهن اصفهان
  • کارخانه کویر کاشان
  • کارخانه روهینا دزفول
  • کارخانه ظفر بناب
  • کارخانه صبا فولاد زاگرس

جمع بندی

فاکتورهایی مختلفی وجود دارند که به افراد برای تصمیم‌گیری و خرید میلگرد کمک می‌کنند. یکی از مهم‌ترین این فاکتورها قیمت روز میلگرد است. قیمت میلگرد با توجه به وضعیت اقتصادی، نوسانات نرخ ارز، تغییر در میزان عرضه و تقاضا و عوامل دیگر دائما دچار کاهش و افزایش می‌شود. به همین خاطر مسئله‌ای که ذهن بسیاری از خریداران را به خود مشغول می‌کند این است که قیمت روز انواع میلگرد را از کجا ببینیم؟ در این مطلب به طور مفصل راجع به این موضوع صحبت شد و نکات اساسی برای خرید بهترین میلگرد ارائه گردید.


این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس