کد خبر 1528866
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۶
کشتی

پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی جهان در حالی امروز آغاز شد که ۲ نماینده وزن ۸۲ و ۱۳۰ کیلوگرم کشورمان به فینال راه یافتند.

به گزارش مشرق، مسابقات مقدماتی چهار وزن نخست رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان جهان امروز (پنجشنبه) در شهر بلگراد صربستان برگزار شد که در پایایان دو نماینده کشورمان به دیدار فینال و راه یافتند و یک نماینده راهی دیدار رده‌بندی شد.

علیرضا مهمدی در وزن ۸۲ کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند و پویا دادمرز در وزن ۵۵ کیلوگرم راهی دیدار رده‌بندی شد. محمدعلی گرایی در وزن ۷۷ کیلوگرم نیز از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا دادمرز پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر سابولس لوسونس از صربستان را با نتیجه ۸ بر صفر از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله مقابل آدم اوزون قهرمان اروپا از ترکیه را با نتیجه ۳ بر صفر شکست داد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. دادمرز در این دیدار در یک کشتی نزدیک با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب با الدانیز عزیزلی قهرمان جهان از جمهوری آذربایجان شد و به دیدار رده‌بندی رفت. وی در این دیدار به مصاف برنده مبارزه میان تایگا اونیشی از ژاپن و مارلان موخاشیف از قزاقستان می‌رود.

در وزن ۷۷ کیلوگرم محمدعلی گرایی در دور اول با نتیجه ۲ بر صفر آدلت تیولیوبایف از روسیه را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۵ بر ۵ مغلوب نائو کوزاکا از ژاپن شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر ژاپنی مقابل آکژول محموداف قهرمان جهان از قرقیزستان در مرحله نیمه نهایی، گرایی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۸۲ کیلوگرم علیرضا مهمدی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر کوواسویچ از صربستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل یاروسلاو فیلچاکوف دارنده مدال برنز جهان از اوکراین با نتیجه ۴ بر ۱ به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. مهمدی در این دیدار با نتیجه ۵ بر ۱ میهایل برادو از مولادوی را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با رفیق حسین‌اف قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از جمهوری آذربایجان پیکار می‌کند.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر ادوارد سوقومونیان از برزیل را شکست داد. وی در دور دوم با با نتیجه ۲ بر ۱ میخایلو ویشنویتسکی از اوکراین را از پیش رو برداشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱ بر ۱ روماس فریدریکاس از لیتوانی را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. میرزازاده در این مرحله با اوسکار پینو هیندس دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان از کوبا با نتیجه ۱ بر ۱ به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار به مصاف رضا کایالپ قهرمان چندین دوره جهان و دارنده مدال‌های نقره و برنز المپیک از ترکیه می‌رود.

مسابقات رده‌بندی و فینال اوزان فوق فرداشب (جمعه) برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
    1 0
    ان شالله هر کسی موافقه فرنگی بهتر از آزاد نتیجه خواهد گرفت بکوبه لایکو🤩🤩🤩
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
    1 0
    چه شود. به به‌. ان شالله🤩🤩🤩

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس