کد خبر 1528735
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
میزبانی جدید چینی‌ها با رکورد فراالمپیکی/«قلب به قلب» با«تو و من»

نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی درحالی آغاز می‌شود که این دوره صاحب یک رکورد است. چینی‌ها که در ورزش قاره کهن رکوردهای زیادی را به جا گذاشته اند این بار هم اتفاق جدیدی را رقم می زنند.

به گزارش مشرق، چینی ها برای سومین بار و اینبار در هانگژو برگزارکننده بازی های آسیایی هستند. این میزبانی سال ۲۰۱۵ در جریان سی و چهارمین اجلاس شورای المپیک آسیا (OCA) به چینی ها داده شد تا دوره جدید بازی های آسیایی هم همچون بیشتر ادوار این بازی ها در شرق آسیا برگزار شود.

البته به خاطر کرونا چینی ها میزبانی جدید خود را یک سال به تاخیر انداختند. بدین ترتیب نوزدهمین دوره بازی های آسیایی به صورت رسمی از اول مهر آغاز می شود و تا ۱۶ مهر ادامه خواهد داشت. برای حضور در این دوره بازی ها برخی کشورها مانند ژاپن، کره جنوبی، هند، تایلند و هنگ کنگ با بیش از ۶۰۰ ورزشکار راهی هانگژو می شوند.

خودِ چینی ها هم کاروانی به این وسعت دارند. علاوه بر این روسیه و بلاروس هم به عنوان مهمانان اروپایی با کاروانی ۵۰۰ نفره در بازی ها حاضر خواهند بود. همین مسئله باعث افزایش شرکت کنندگان در بازی های آسیایی ۲۰۲۲ به بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر و یک رکوردشکنی فراالمپیکی شده است.

نوزدهمین دوره بازی های آسیایی با شعار «قلب به قلب» برگزار می شود. آهنگ ویژه این بازی ها «با تو و من» نام دارد

تا پیش از این، بازی های آسیایی ۲۰۱۸ با ۱۱ هزار و ۳۰۰ ورزشکار رکورددار تعداد شرکت کننده بود اما این رکورد برای بازی های آسیایی هانگژو شکسته شده است. این رکوردشکنی حتی شامل المپیک هم شده است چراکه المپیک توکیو با ۱۱ هزار و ۴۲۰ ورزشکار برگزار شد.

با این شرایط نوزدهمین دوره بازی های آسیایی به صورت رسمی از شنبه با برگزاری مراسم افتتاحیه در استادیوم مرکز ورزشی المپیک هانگژو در هانگژو چین آغاز خواهد شد. مشعل این بازی ها در خرابه‌های باستان‌شناسی لیانگژو روشن شد. حمل آن از دریاچه غربی آغاز شد و پس از عبور از ۱۱ شهر ژجیانگ به محل برگزاری بازی ها رسید.

«قلب به قلب» به عنوان شعار رسمی این دوره بازی ها انتخاب شده است. این شعار نمادی از ارتباطی است که بازی های آسیایی بین کشورهای آسیایی ایجاد می کند. همچنین برای این بازی ها آهنگ ویژه ای با عنوان «با تو و من» هم ساخته شده است. تیمی از تایلند مسئولیت آن را بر عهده داشته است. دیگر اینکه «کنگ‌کنگ»، «لیان‌لیان» و «چن‌چن» نام عروسک هایی است که برای بازی های آسیایی هانگژو طراحی شده است.

چینی ها به مناسبت نوزدهمین دوره بازی های آسیایی و میزبانی آن، طی سال جاری میلادی قطاری را با لوگوی ویژه بازی ها به خط ۱۹ مترو هانگژو اضافه کردند. علاوه بر این، در مترو هانگژو، خط یک، خط ۲، خط ۴ و خط ۵ نیز قطارهایی با موضوع بازی های آسیایی ارائه خواهند کرد.

«کنگ‌کنگ»، «لیان‌لیان» و «چن‌چن» نام عروسک های بازی های آسیایی است

ابتدا و با اعلام شورای المپیک آسیا قرار بود بازی های آسیایی در ۳۸ رشته و از جمله ۲۸ ورزش اصلی المپیک که در المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس برگزار شود اما در ادامه با اضافه شدن رشته هایی مانند شنا، ژیمناستیک، بیسبال، سافت بال، کاراته، صعودهای ورزشی و ورزش‌های الکترونیکی فهرست رشته های حاضر در بازی ها به ۴۰ رشته و ۶۱ رویداد افزایش یافت.

مسابقات رشته های مختلف بازی های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو در ۴۴ سالن و ورزشگاه برگزار می شوند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس