کد خبر 1528506
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
فدراسیون جانبازان و معلولین تغییر نام داد

با رای اعضای مجمع، نام فدراسیون جانبازان و معلولین به فدراسیون جانبازان و توان یابان تغییر پیدا کرد.

به گزارش مشرق، بیست و هشتیمن مجمع عمومی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان در محل سالن فارسی آکادمی کمیته ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد. سیدمحمد پولادگر به عنوان رییس مجمع، کمال جوانمرد دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک، آرش فرهادیان از وزارت ورزش در این مجمع حضور داشتند.

در ابتدای مراسم کلیپ‌هایی به مناسبت هفته دفاع مقدس و همچنین افتخارآفرینی ورزشکاران تحت پوشش این فدراسیون پخش شد.

همچنین کلیپی از سخنان رییس جمهوری پخش شد که آیت الله رییسی در آن به ضرورت عدالت ورزشی در بین رشته‌های المپیکی و پارالمپیکی تاکید داشت.

در ادامه این نشست گزارش حسابرس مستقل به سمع و نظر اعضای مجمع رسید.

اسبقیان: ورزش و کار فرهنگی مکمل هم هستند

سیدمحمد شروین اسبقیان نخستین سخنران این مراسم بود که گزارشی از عملکرد سالانه فدراسیون ارائه کرد. وی گفت: پیش مجمع با حصور غفور کارگری در محل فدراسیون برگزار و دغدعه‌های روسای فدراسیون‌ها به سمع و نظر رسید.

وی ادامه داد: هفته دفاع مقدس دانشگاهی بود که در آن واحدهای ایثار، جهاد، فداکاری و از خود گذشتگی تدریس شد.

رییس فدراسیون با اشاره به عملکرد فدراسیون در چند سال گذشته گفت: در توسعه برنامه‌های فدراسیون تربیت روح و جسم با هم در دستور کار قرار گرفته است. باور داریم که کار فرهنگی در کنار ورزش می‌تواند عملکرد ورزشکاران را بیش از پیش چشمگیر کند.

بحث بر سر نام فدراسیون و تغییر آن به جانبازان و توان یابان از دیگر مباحث مجمع بود و هادی رضایی سرمربی تیم والیبال نشسته نیز دقایقی در خصوص آن صحبت کرد.

اسبقیان در خصوص تغییر نام فدراسیون افزود: بزرگانی مانند محمود خسروی وفا و غفور کارگری نظر مثبتی درباره این اسم دارند و من به تنهایی این کار انجام ندادم و امروز هم آن را در مجمع به رای می‌گذاریم.
در نهایت با رای اعصای مجمع نام فدراسیون به جانبازان و توانیابان تغییر کرد.

سیدمحمد پولادگر با اشاره به تغییر نام گفت: اسم فارسی فدراسیون مصوب شده اما برای تغییر بین المللی باید تحقیق لازم و بیشتری شود.

در ادامه هادی رضایی گلایه‌هایی در خصوص عدم توجه به رشته‌هایی که در فدراسیون دیگر ادغام داشت رضایی که مخالف سرسخت تغییر نام فدراسیون بود بعد از رای مجمع به جای کلمه معلول از واژه توانیاب استفاده کرد.

اسبقیان در تکمیل صحبت‌های رضایی خطاب به پولادگر گفت: استان‌های ما گلایه زیادی در این خصوص داشت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس