واکنش تانک روس به ناکامی در بلگراد

دارنده ۲ مدال طلای المپیک از تجربه تلخ باخت در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان در بلگراد نوشت.

به گزارش مشرق، رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان روزهای ۲۵ لغایت ۲۸ شهریورماه در شهر بلگراد صربستان برگزار شد و در پایان تیم ایران با کسب یک طلا، ۲ نقره و ۱ مدال برنز بعنوان نائب قهرمانی دست یافت. برای تیم ایران در این مسابقات توسط امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا، امیرمحمد یزدانی در وزن ۷۰ کیلوگرم و حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم به مدال نقره و محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

در رده‌بندی تیمی آمریکا با ۱۴۸ امتیاز قهرمان شد و تیم ایران با کسب ۱۱۰ امتیاز بعنوان نایب قهرمانی دست یافت. تیم گرجستان نیز با ۸۰ امتیاز در جایگاه سوم ایستاد.

این مسابقات شب گذشته با برگزاری رقابت‌های رده‌بندی و فینال وزن المپیکی ۹۷ کیلوگرم به پایان رسید. در این وزن احمد تاج‌الدین‌اف آزادکار روسی‌الاصل از بحرین به عنوان قهرمانی و ماگومدخان ماگومدوف از جمهوری آذربایجان دوم شد. کایل اسنایدر از آمریکا و گیوی ماتچراشویلی از گرجستان به عنوان سوم مشترک رسیدند. احمد تاج‌الدین‌اف در مسیر این قهرمانی نامدارانی مانند کایل اسنایدر و عبدالرشید سعدالله‌یف قهرمانان جهان و المپیک را شکست داد. در این وزن مجتبی گلیچ نماینده ایران بود که با شکست در برابر سعدالله‌یف از دور رقابت‌ها کنار رفت و به عنوانی بهتر از هشتمی نرسید.

عبدالرشید سعدالله‌یف که به خاطر مصدومیت از حضور در دیدار رده‌بندی و شانس کسب سهمیه انصراف داده بود در پایان این دوره از پیکارها در کانال تلگرامی خود نوشت: فراز و نشیب بخشی از زندگی ما است دوستان؛ پس از تقریبا ۲ سال عدم فعالیت ورزشی، به عرصه بین‌المللی بازگشتم. مسابقات جهانی برای تیم روسیه پر حادثه بود اما با وجود همه عوامل نامطلوبی که قبل از شروع با آن مواجه بودیم، بچه‌ها موفق به کسب چهار مدال و چهار سهمیه المپیک (۳ طلا و یک نقره) شدند.

سعدالله‌یف در ادامه یادآور شد: اول از همه، من می‌خواهم پیش از هرکاری، صادقانه از همه طرفداران خودم تشکر کنم. همچنین تشکر کنم از همه کسانی که با من تماس گرفتند، نوشتند و جویای سلامتیم بودند. مصدومیت برای من داستان جدیدی نیست، واقعیت این است که بدن انسان از آهن ساخته نشده است. مصدوم شدم و باید کارهای درمان را انجام دهم .منتظر نظر پزشکان هستم. زمان برای بهبود سلامتی و ادامه راه برای رسیدن به هدف اصلی یعنی حضور در المپیک پاریس وجود دارد.

تانک روسی در پایان با تبریک به احمد تاج‌الدین‌اُف نوشت:‌ احمد تاج‌الدین‌اف ۲۰ ساله که شاگرد مدرسه کشتی ما است موفق به کسب عنوان قهرمانی شد و من از این بابت خوشحالم. به همه برندگان، مدال‌آوران و آزادکارانی که جواز حضور در المپیک پاریس را کسب کردند تبریک می‌گویم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    2 0
    یک کسی اسم بچه اش را گذاشت رستم ....بعد خودش هم میترسید اسم بچه اش را صدا کند . حالا ما به یکی تانک روسی و...بعد هم توی دل خودمون را خالی میکنیم و به همان فرد میبازیم
  • ناهید IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    0 3
    درود بر مقاومت مردمی اوکراین نابود باد روسیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس