کد خبر 1526749
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲
آزادی اسیر فلسطینی پس از ۶ ماه اعتصاب غذا و ۱۴ سال حبس

«خلیل محمد عواوده» پس از ۶ ماه اعتصاب غذا و گذراندن ۱۴ سال در بند رژیم صهیونیستی، امروز با تصمیم مقامات صهیونیست از زندان «عوفر» آزاد شد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های فلسطینی امروز جمعه، ۱۵سپتامبر از آزادی ناگهانی «خلیل محمد عواوده» اسیر فلسطینی از بند زندان «عوفر» رژیم صهیونیستی خبر دادند.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، این اسیر فلسطینی پس از ۶ ماه اعتصاب غذا و گذراندن ۱۴ سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی از جمله ۸ سال در بازداشت اداری، امروز آزاد شد.

در اوایل ماه جاری بود که خلیل عواوده پس از پیروزی وی بر اشغالگران اسرائیلی در اعتصاب غذا که اسرای فلسطینی آن را «نبرد روده‌های خالی» می‌دانند، در گفت‌وگو با المیادین گفت: «ما مردمی شکست‌ناپذیر در نبردها هستیم؛ یا پیروز می‌شویم یا می‌میریم».

چندی پیش خبرنگار المیادین در فلسطین اشغالی از تعلیق اعتصاب غذای علنی زندانی خلیل محمد عواوده خبر داده بود و گفت: او این تصمیم را پس از توافق کتبی برای تعیین سقف بازداشت اداری و شرایط آزادی وی اتخاذ کرد.

همسر این اسیر فلسطینی پیش‌تر درباره دلایل اعتصاب غذای عواوده و به نقل از خود او گفته بود: «اعتصاب من علیه زندگی نیست، بلکه علیه محدودیت‌های ایجادشده و برای سلب آزادی من است».

در توافق اخیر آتش‌بس میان رژیم اشغالگر و جنبش «جهاد اسلامی» اخیراً بر آزادی عواوده، این اسیر فلسطینی با میانجیگری مصر تاکید شده بود.

«خلیل عواوده» اهل شهر اذنا در شمال غربی الخلیل است. عواوده برای کسب آزادی خود از زندان‌های رژیم اشغالگر، دست به اعتصاب غذا زد و طبق اظهارات وکیلش او فقط با مصرف آب به زندگی ادامه می‌داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس