کد خبر 1526664
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
واتساپ

رئیس کمیته اطلاعات دومای دولتی روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت: اگر پیام‌رسان واتساپ، قابلیت جدید خود را در زمینه راه‌اندازی کانال‌ها به زبان روسی فعال کند، مسدود شدن آن بررسی می‌شود.

به گزارش مشرق، این اظهارات الکساندر خینشتاین پس از آن مطرح شد که واتساپ اعلام کرد که قابلیت ایجاد کانال را در ۱۵۰ کشور جهان راه اندازی خواهد کرد. فرض بر این است که کاربران برنامه می‌توانند به‌طور محرمانه به‌روزرسانی‌هایی را درباره موارد مورد علاقه خود دریافت کنند.

رئیس کمیته سیاست‌گذاری اطلاعات دومای دولتی روسیه در این باره تاکید کرد: قوانین روسیه برای همه شرکت‌ها از جمله پیام‌رسان‌های فوری و شبکه‌های اجتماعی که در این کشور فعالیت می‌کنند، اعمال می‌شود.

خینشتاین به نهادها و کاربران شبکه‌های اجتماعی در روسیه توصیه کرد که از پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی روسیه که بر اساس قوانین این کشور فعالیت می‌کنند،استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری تاس، سرویس فدرال نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه های جمعی نیز اعلام کرد که اگر کانال‌هایی در واتساپ با محتوای غیردوستانه با اطلاعات ممنوعه در روسیه فعال شوند، پیام‌رسان واتساپ ممکن است در روسیه مسدود شود.

این نهاد روس با تاکید بر لزوم رعایت قوانین فدراسیون روسیه در شبکه‌های اجتماعی افزود: چگونگی فعالیت پیام‌رسان‌ها به مدیریت شرکت‌ها و تصمیماتی که آنها می‌گیرند بستگی دارد. فعالیت کانال‌های غیر دوستانه با اطلاعات ممنوعه مستلزم حذف فوری آن است و در صورت امتناع شرکتها، پیامدهایی همچون مسدود شدن آنها را در پی دارد.

واتساپ متعلق به شرکت متا است. این شرکت همچنین مالک شبکه‌های اجتماعی فیس بوک و اینستاگرام است که پیش از این، فعالیت آنها در روسیه ممنوع شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس