کد خبر 1526475
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
پنتاگون تیم نظارت بر کمک‌ها به اوکراین اعزام می‌کند

وزارت دفاع آمریکا بزودی گروهی ویژه در اوکراین با هدف نظارت بر کمک‌های واشنگتن به کی‌یف که در داخل ایالات متحده با انتقادات زیادی مواجه شده، مستقر خواهد کرد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع آمریکا بزودی گروهی ویژه در اوکراین با هدف نظارت بر کمک‌های واشنگتن به کی‌یف مستقر خواهد کرد. شبکه «سی‌ان‌ان» این تحول را با درخواست‌های فزانیده قانونگذاران جمهوری‌خواه برای نظارت بیشتر بر کمک‌های واشنگتن به کی‌یف مرتبط دانسته است.

این شبکه آمریکایی چهارشنبه (۱۳ سپتامبر، ۲۲ شهریور) به نقل از بازرس کل وزارت دفاع آمریکا گزارش داد مقام‌های ارشد این کشور از اواخر ماه گذشته کار در اوکراین را آغاز کرده‌اند و تا آخر سپتامبر (ماه میلادی جاری) انتظار می‌رود پرسنل بیشتری وارد شوند. این گزارش افزود تیم نظارت در سفارت واشنگتن در کی‌یف مستقر خواهد شد.

طبق این گزارش، این اولین بار از زمان آغاز درگیری‌ها در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ است که افراد بازرس کل وزارت دفاع آمریکا در محل به نظارت می‌پردازند.

به گزارش سی‌ان‌ان، با درخواست اخیر دولت بایدن از کنگره برای تخصیص ۲۴ میلیارد دلار دیگر برای اوکراین، تعداد فزاینده‌ای از قانونگذاران جمهوری‌خواه خواستار کنترل بیشتر بر چگونگی خرج این پول در کشور دریافت‌کننده شده‌اند.

در فوریه ۲۰۲۳، کمیته نظارت و پاسخگویی مجلس نمایندگان آمریکا تحت رهبری جمهوری‌خواهان درباره هدر دادن، مصرف متقلبانه و سوءاستفاده از کمک‌های آمریکا هشدار داد. «کوین مک‌کارتی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم پیش‌تر به صراحت گفته از چک سفید برای اوکراین حمایت نمی‌کند.

به گزارش «راشا تودی»، در ماه اوت، «سرگئی مارچنکو» وزیر دارایی اوکراین اذعان کرد مشکلاتی وجود دارد اما افزود حامیان غربی کی‌یف «آماده پذیرش این هستند که ممکن است فساد داشته باشیم». در همان زمان روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» تخمین زد کمک آمریکا به این کشور اروپای شرقی بزرگترین در نوع خود از زمان جنگ جهانی دوم بوده است.

اخیراً رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند کاخ سفید اذعان کرده که واشنگتن تاکنون بیش از ۱۱۱ میلیارد دلار در جنگ اوکراین هزینه کرده است.

باوجود انتقادهای داخلی از کمک‌های بی‌حساب واشنگتن، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا که ۱۵ شهریور وارد کی‌یف شد، تأکید کرد واشنگتن به حمایت از اوکراین در مقابل روسیه ادامه می‌دهد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در واکنش به سفر بلینکن به اوکراین گفت واشنگتن به دنبال ادامه تأمین بودجه ارتش اوکراین «به منظور دامن زدن به این جنگ تا آخرین اوکراینی» است. وی تصریح کرد که با اینحال کمک‌های آمریکا به کی‌یف تأثیری بر مسیر عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین نخواهد داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمیر IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    1 0
    از اول باید همین کارو میکردن تا تجهیزات نظامی بیشتر تقویت بشه و دست کسایی که میخاستن فساد کنن قطع بشه ،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس